Jump to content
Fiestaclub.nl
MarcB

Fiesta 2005 MK6 lampje airbag geeft code 3-3 (33)

Recommended Posts

Een paar maanden geleden heb ik een aanrijding gehad met mijn Fiesta 2005 MK6.

De hele voorkant lag in elkaar. Airbags eruit en alles! 
Nu heb ik hem weer helemaal laten fixen bij een garage en rijdt hij weer zo goed als nieuw en ziet hij er weer piekfijn uit.

Het enige probleem is dat het airbag lampje 3 keer, pauzeert en weer 3 keer gaat knipperen wanneer ik de auto start en hij helemaal aan gaat na een tijdje rijden.

De garage zegt dat de airbags vervangen zijn en hij er zeker van is dat deze het ook zullen doen in geval van een botsing en dat hij het lampje helaas niet uit krijgt.

Wie heeft enig idee wat het probleem kan zijn? 

Het knipperen geeft een code weer. Bijvoorbeeld code 49, ofwel 4 maal knipper even pauze en weer 9 maal een knipper.

Hier een code tabel: airbag foutcodes

Wel vreemd dat de garage het lampje niet uit krijgt.

Bedankt voor de info ! 

Ik heb het even bekeken en volgens mij komt code 33 eruit.

iemand hier ervaring mee?

Dat moet een fout zijn van de gordelspanner aan de bestuurderszijde. Betekent dan dat de gordel bij een plof niet gespannen wordt.

Kan zijn dat de gordelspanner kapot is of de bedrading ervan, onderbroken/slecht contact Je garageman moet even verder zoeken, behoort nog bij de totale schadeherstelling.

Ik heb m’n auto laten repareren door een familielid van een goede vriendin. Hij werkt bij een garage en kon dit erbij doen. 

Hij heeft een aantal dingen geprobeerd maar hij kreeg de melding er niet uit helaas.

met gordelspanner, bedoel je dan het gedeelte waar je de riem in klikt of het gedeelte in de deur, waar de riem in zit? Ik krijg op internet daar twee verschillende resultaten bij.  Mocht het dat gedeelte zijn waar de riem in vastgemaakt wordt dan moet het een niet al te dure (heb zo’n ding voor €40,- op internet gezien), makkelijk en snel op te lossen probleem zijn denk ik zo. 

Ok... ik heb m’n auto door een ander laten nakijken. 

Het gedeelte waar de riem in vast wordt geklikt geeft de storing.

dat gedeelte moet dus vervangen worden.

ik ben langs een aantal garages in de buurt gereden en zitten helaas allemaal bomvol !!

https://ford.7zap.com/nl/car/54/6.43751/0/1791/16475/

Merkwaardig dit dan. Bij de info is te zien dat er inderdaad vergrendelingen zijn met bedrading. Als dit niet zou werken verwacht je eigenlijk een lampje met de waarschuwing dat de riem niet ingeklikt is. In het overzicht zie je wel weer landuitvoeringen.

Heb bij mijn auto hier nog nooit iets van gemerkt. Zal bij gelegenheid eens kijken of er iets van bedrading te vinden is.

Ik denk dat het komt door de aanrijding. Je ziet dat het plastic ook gekreukt is. Je schijnt daaraan te kunnen zien dat hij al een keer "af is gegaan"
Dus ik denk dat het stekkertje het wel doet maar aangeeft aan de auto dat hij al een keer gebruikt is.

Gordelspanner vervangen en lampje is uit ! :-) 

Prima zelf te doen.

Ah mooi.

Ik dacht altijd dat de spanner in de deurstijl geplaatst is, maar uiteraard daarom is de spanner van het "ribbeltype" tussen de stoelen?. Weer wat geleerd.