Jump to content
Fiestaclub.nl
Tomskii

Tom's ST

Recommended Posts

Netjes, bij mij gaat hij er als het goed is dit weekend ook onder. Ben benieuwd hoe die in het echt klinkt. 

1 hour ago, knoopa said:

Netjes, bij mij gaat hij er als het goed is dit weekend ook onder. Ben benieuwd hoe die in het echt klinkt. 

Errug goed hahahaha! ;) ik was de hele dag aan het giechelen als een klein kind in de auto 

Zo, na lange tijd nog eens een update. 

Gisteren een Maxton Design Cupra splitter voor de Fiesta ST geïnstalleerd. Lekker nog sportievere look dus. Ik heb geopteerd om de bumper eraf te halen omdat het het iets gemakkelijker maakt om de splitter op een correcte manier te monteren. 

Stap 1: Alle schroefjes die de voorbumper vast houden losmaken en bumper eraf halen

e9kRBtw.jpg

Vervolgens klaarleggen om splitter te 'test fitten'

GyNQykG.jpg

Splitter vastmaken aan de voorbumper (na boren van gaten) en opzij leggen

IdIgPer.jpg

Vervolgens bumper er terug aan en dit werd het eindresultaat:

ValC7Y0.jpg

Staat hem goed!

Nog last gehad van schrapers over drempels of valt het mee?

On 16-3-2019 at 12:44, JuanFiesta said:

Staat hem goed!

Nog last gehad van schrapers over drempels of valt het mee?

Voorlopig geen last gehad, buiten in mijn ondergrondse parking aangezien het daar nogal steil van plat naar omhoog gaat (zelfs met alu oprijplaten). Ik moet daar heeeeeeel erg traag over gaan en dan is het ok. Verder geen problemen gehad met drempels of dergelijke :-)

Afgelopen zondag nog eens wat rondjes gaan draaien op de Nordschleife. Na enkele rondjes gestopt want oververhitte remmen/remvloeistof. Momenteel niet 100% zeker of de EBC yellowstuff het niet trok dan wel mijn remvloeistof. Maar pedaal was in ieder geval een spons geworden, helaas. Verder wel een topdag gehad :)

Er komt dan ook binnenkort een upgrade van de remmerij aan (vloeistof + stalen remleidingen) al moet ik voor dat laatste wel even kijken hoe ik dat ga 'verdoezelen' voor de Belgische keuring. :-) 

4YE5VXM.jpg

JGJ09sb.jpg

7 hours ago, Tomskii said:

Afgelopen zondag nog eens wat rondjes gaan draaien op de Nordschleife. Na enkele rondjes gestopt want oververhitte remmen/remvloeistof. Momenteel niet 100% zeker of de EBC yellowstuff het niet trok dan wel mijn remvloeistof. Maar pedaal was in ieder geval een spons geworden, helaas. Verder wel een topdag gehad :)

Er komt dan ook binnenkort een upgrade van de remmerij aan (vloeistof + stalen remleidingen) al moet ik voor dat laatste wel even kijken hoe ik dat ga 'verdoezelen' voor de Belgische keuring. :-) 

4YE5VXM.jpg

JGJ09sb.jpg

Goodridge heeft er stalen met zwart rubber rond .. die zouden wel moeten lukken voor de keuring.

Al blijf het altijd een gok in belgie 

11 hours ago, Torelli said:

Goodridge heeft er stalen met zwart rubber rond .. die zouden wel moeten lukken voor de keuring.

Al blijf het altijd een gok in belgie 

Bedankt! Daar zal ik eens naar moeten kijken ;-) 

Na enkele maanden kan ik nog eens een update posten! 

Vorige week werden er vooraan Ferodo DS2500 blokken geplaatst en Castrol SRF remvloeistof ipv de OEM vloeistof in de wagen gedaan. Dit omdat ik vorige keer op de Nordschleife nog geen halve ronde kon rijden zonder dat ik door mijn pedaal trapte :(. Bij deze is dat dus volledig opgelost normaalgezien, de remblokken voelen in ieder geval veel beter dan de EBC Yellows van voorheen. Achteraan heb ik de EBC's wel behouden daar de remkracht daar iets minder van tel is (meeste remkracht zit op de vooras). Normaalgezien ben ik over een weekje of 2 weer aan de NS en dan kan ik ze eens goed testen (nu ze ook goed ingereden zijn).

Daarnaast kreeg ik vrijdag mijn nieuwe velgen binnen uit Italië. Het zijn mat anthraciete OZ Superturismo LM's geworden. Deze heb ik dit weekend gecoat met CarPro DLUX, zodat ze het komende jaar in topstaat blijven en remstof niet zomaar door kan 'bijten'. Dinsdag worden ze gemonteerd. 

pYXf3V8.jpg

Video van de eigenschappen van de coating na aanbrengen en uitharden: https://i.imgur.com/Y9MCkJ4.mp4

Mooie updates!👍

Goede remmen zijn belangrijk, zeker op een circuit als de Nurburgring. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je ze test de volgende keer.

De OZ velgen vind ik heel mooi. Een goede koop en zal super staan.😎

17 hours ago, MartinST-line said:

Mooie updates!👍

Goede remmen zijn belangrijk, zeker op een circuit als de Nurburgring. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je ze test de volgende keer.

De OZ velgen vind ik heel mooi. Een goede koop en zal super staan.😎

Ik hou je/jullie op de hoogte ;-). De ferodo blokken zijn wel iets kleiner dan de stock pads/ebc's. Waardoor ze iets minder schijf gebruiken, maar ze remmen beter, dus daar zit ik niet mee in. Is ook iets dat je op voorhand weet als je ze koopt :) 

Heel mooi. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de inch maat nu kleiner lijkt dat met de originele velgen. Gek he?

Wat ga je met de originele velgen doen?

On 20-9-2019 at 19:22, pwaltman said:

Heel mooi. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de inch maat nu kleiner lijkt dat met de originele velgen. Gek he?

Wat ga je met de originele velgen doen?

Ik heb die indruk ook, al is dat vermoedelijk omdat de standaard velgen vrij 'bombastisch' te noemen zijn. Op onderstaande foto vind ik het minder zo lijken :) Knb7wdD.jpg

Wat de originele velgen betreft: zoals je in het topic al gezien hebt ga ik wel eens op circuit rijden. De bedoeling is om vanaf volgend seizoen om van de originele velgen een track set te maken. Komen vermoedelijk Yokohoma semi-slicks op die enkel voor circuit gebruikt zullen worden. De originele velgen hebben ook wat stoeprandschade (voornamelijk van de vorige eigenaar, maar ik heb zelf ook helaas eens de stoep geraakt). Denk niet dat ik ze laat opsmukken momenteel, maar dan gewoon zo hou als trackset. Als je de kerb dan eens verkeerd raakt is dat minder erg dan op de OZ's. 

Stel dat dat plan niet doorgaat, dan hou ik ze nog altijd bij mocht ik de ST ooit verkopen dat hij gewoon mooi standaard kan staan. Krijg in return dan ook meer geld terug mocht ik de OZ's apart doorverkopen :).

Morgen worden er van McGard nog slotmoeren geleverd, zodat de OZ'jes mooi onder mijn wagen blijven staan zodat ik niet ineens op bakstenen sta :)

On 19-9-2019 at 13:15, Steelmaster said:

Staat hem erg goed

Wel apart dat jij wel aan die velgen kunt komen. En stjunky niet

Ik wilde ze persé in het zwart, Grigio Corsa is wel leverbaar. (morgen krijg ik als het goed is te horen welke het worden, leverancier gevonden die ze wel wil spuiten (met bijna geen bijbetaling) naar Ford Panther Black, worden óf de OZ Superturismo GT 7.0x18 ET42, (misschien leverbaar) óf de TEC AS2 8.0x18 ET45 (zeker leverbaar).

Dus mijn projectje is eindelijk weer een beetje "on-track" (pun intended ;))

(Sorry voor deze erg late reactie, ben vanwege ongeluk (niet met de ST ;)) tijdje uit de running geweest).