Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Tomskii

Tom's ST

Recommended Posts

Hey Jongens,

Nadat mijn Fiesta 1.0 Ecoboost 100pk Titanium in de prak gereden werd door een onoplettende achterligger en de verzekering deze week mijn wagen officieel total loss verklaarde ging ik op zoek naar een waardige vervanger. Toeval wou dat mijn dealer waar ik mijn vorige gekocht heb, net een ST binnen had gekregen. Daar het aanbod in België niet geweldig groot is momenteel en ik écht wel een ST wou: gaan testrijden en ik was helemaal verkocht. 

Vanaf komende dinsdag zal hij op mijn oprit komen te staan. Dealer doet nog een onderhoud, keuring voor verkoop (verplicht in België). De wagen is een ST2 in Molten Orange (best wel wat zeldzamer dan mijn Deep Impact Blue) en heeft heel wat leuke opties, al is de leukste factor uiteraard wel de PK bom, die deze wagen is. 

Mods die aangebracht zijn:

- Onzichtbare nummerplaathouder 
- LED koplampen
- LED Nummerplaatverlichting 
- LED Knipperlichten
- LED Achteruitrijlichten 
- LED Interieur lichten
- LED Knipperlichten spiegels
- Gel ST Badges (voor + achterkant, startknop en key fob) --> Inmiddels niet meer op auto, ik vond de stock look toch leuker!
- Ergens dit jaar een sticker van de Nordschleife
- Steenslag op motorkap wegwerken 
-  Collins Performance Rear Motor Mount/Engine Stabiliser
- Milltek Sport Race Non Resonated uitlaat --> In bestelling

Mods on order:

Mods in de toekomst:
- Gas struts motorkap 
- Ruitensproeiers Focus MK3 vooraan + terugslagklepje achteraan plaatsen

Foto's van de vorige Fiësta en de nieuwe :) https://imgur.com/a/KRoe8IF

0EjJQ5n.jpg

7QXBV8H.jpg

VBZzOvW.jpg

1qeetcX.jpg

12 hours ago, Tomskii said:

Hey Jongens,

Nadat mijn Fiesta 1.0 Ecoboost 100pk Titanium in de prak gereden werd door een onoplettende achterligger en de verzekering deze week mijn wagen officieel total loss verklaarde ging ik op zoek naar een waardige vervanger. Toeval wou dat mijn dealer waar ik mijn vorige gekocht heb, net een ST binnen had gekregen. Daar het aanbod in België niet geweldig groot is momenteel en ik écht wel een ST wou: gaan testrijden en ik was helemaal verkocht. 

Vanaf komende dinsdag zal hij op mijn oprit komen te staan. Dealer doet nog een onderhoud, keuring voor verkoop (verplicht in België). De wagen is een ST2 in Molten Orange (best wel wat zeldzamer dan mijn Deep Impact Blue) en heeft heel wat leuke opties, al is de leukste factor uiteraard wel de PK bom, die deze wagen is. 

De eerste mods die gepland staan:

- Onzichtbare nummerplaathouder
- LED koplampen (had ik op mijn vorige Fiësta ook in de projectorkoplampen)
- Ergens dit jaar een sticker van de Nordschleife (maar daar rij ik pas op als ik me comfortabel genoeg voel in de auto, dus sticker zal nog even duren ;-)).

Foto's van de voorganger:

6bG_hpAF_1WZTE9Ifgg4C0B1bssJvYpF54vatCcm

WCE6KCf9_uKFSSNrV3e8Or2FuhKX3wf7yoe288Mg

Foto's van de nieuwe aanwinst

R8BHLlVXIdZoDgLJGV2AGoCvZes3DfcuE1qdc-BU

geQo24nZx0KjQDAvz-EUWtF7Ywu0iFoXhbRKHWNW

]y-iIbbjSVKfhrDf8HaXxhfsqdF0boppuAP3WKevj

waar zijn ze ?????????

Sorry heren,

Toen ik ze postte waren ze nog in orde. Ik heb ze nu opnieuw toegevoegd, zien jullie ze nu wel?

9 minutes ago, Tomskii said:

Sorry heren,

Toen ik ze postte waren ze nog in orde. Ik heb ze nu opnieuw toegevoegd, zien jullie ze nu wel?

sorry,maar wij hebben geen toegang,volgens google ?

Mooie auto

En om je even te laten zien hoef dat uitziet een ST op de Ring hier een foto {bonkers}

30171561_1648094941926017_32694382953335

Toevallig paar weken geleden even 4 rondjes gereden ermee en kan je alvast vertellen dat het een geweldig ding is op de Ring

Zelf een rondje of 350 daar geden met heel veel verschillende auto`s maar de Fiesta is veruit de fijnste auto en heb zelfs dedicated Ringtoys gehad

41 minutes ago, peter1981 said:

Mooie auto

En om je even te laten zien hoef dat uitziet een ST op de Ring hier een foto {bonkers}

30171561_1648094941926017_32694382953335

Toevallig paar weken geleden even 4 rondjes gereden ermee en kan je alvast vertellen dat het een geweldig ding is op de Ring

Zelf een rondje of 350 daar geden met heel veel verschillende auto`s maar de Fiesta is veruit de fijnste auto en heb zelfs dedicated Ringtoys gehad

Ik had al erg veel fun op de ring inmiddels een dikke maand geleden met mijn vorige wagen (stond op H&R verlagingsveren). Maar de ST is toch echt wel een categorie apart, eerste performance auto ooit en ik ga toch even nodig hebben om aan de auto gewoon te geraken voor ik de NS nog maar overweeg :-).

De ST-Line grille stond er toen helaas net niet op omdat de originele grille er maar niet van af wou komen :(

hodrCcx.jpg

De ST is echt gemaakt voor een trackday dat merk je werkelijk aan alles.

Ding wil gewoon zo graag een bocht om dat is bizar.

Ga ook weg blijven op de Ring want ik weet hoe ik ben want voordat ik het weet ben ik weer een jaarkaart aan het kopen :P

Ziezo, hij is mooi thuisgeraakt. Ten opzichte van de testrit voel ik dat hij een onderhoud heeft gekregen van de dealer. Lekker soepel allemaal en WAT. EEN. AUTO. is dit zeg. 

Nog extra op de to-do lijst (bovenaan aangevuld):

- 2 puntjes steenslag wegwerken op de motorkap (zijn door de clearcoat heen, maar niet de lak). Foto's hieronder:

XjoIXal.jpg

mdp0fm6.jpg

ElFUk8X.jpg

Hele mooie auto en kleur staat hem ook erg goed.

Ben zeer zeker geen fan van rood maar hier stond laatst ene te koop en in het echt is het een hele fraaie kleur :)

16 hours ago, peter1981 said:

Hele mooie auto en kleur staat hem ook erg goed.

Ben zeer zeker geen fan van rood maar hier stond laatst ene te koop en in het echt is het een hele fraaie kleur :)

Zeg niet rood tegen Molten Orange ;-) kleur verandert echt enorm afhankelijk van hoe de zon erop staat en dergelijke hehe!. 

Echt een topding gewoon deze wagen. Ga ik nog veel uren/dagen/jaren rijplezier van hebben :)

15 hours ago, FordDriver said:

Nice! Komt er ook een lekker geluidje uit of niet ;) 

Zeker wel ;-). Eens ie warmgedraaid is ronkt hij ook lekker mooi als je stilstaat aan het rode licht ^^

Mmm goed, de ring is er sneller gekomen dan voorzien ;-). Auto nog in one piece and I love it. De sticker kan er dus alvast op, al zal ik dit jaar nog wel meer op de NS te zien zijn. Net zoals de komende jaren ;-) 

BqO9TGW.jpg

UM6doQU.jpg

EINg5CO.jpg

oRLsFhs.jpg

In het verleden best wel wat Ring gereden ( zn kleine 400 rondes ) maar de Fiesta is veruit de beste auto wat ik daar gereden heb .

Inmiddels zijn de eerste mods een feit:

- Gisteren NS sticker geplakt
- De halogeen pitjes vervangen door LED koplampen

IbLnblN.jpg

Mw0lCGQ.jpg

Persoonlijk vind ik het netter als de naam Nurburgring er niet onderstaat

Zo heb ik hem geplakt ...

31870926_1652035054865339_76523414145120

Vroeger knipte ik zelfs de GP-streckke eraf gewoon omdat ik een Touristenfahrer was en geen GP baan racer en vind de sticker mooier met de GP streckke erop :)

Stoort me persoonlijk niet de naam nurburgring, haha! Ik zie ook dat jij een nog kleiner formaat genomen hebt ;-) . Ik heb hem ook links geplakt zodat ik aan elke kant iets heb, anders is de rechterkant nét wat te gecluttered. Terwijl de linkerkant nog volledig clean is :-) 

je hebt een punt wbt links wat plakken maar ik hou van zn min mogelijk stickers daarom ook zo klein mogelijk en onder het logo zodat die minste op valt

Heb ook wel eens op de nummerplaat geplakt maar vind oom agent niet leuk hahaah

On 28-5-2018 at 18:55, peter1981 said:

je hebt een punt wbt links wat plakken maar ik hou van zn min mogelijk stickers daarom ook zo klein mogelijk en onder het logo zodat die minste op valt

Heb ook wel eens op de nummerplaat geplakt maar vind oom agent niet leuk hahaah

Ieder zijn ding hé ;-)

Nog wat extra mods gepland: (aangepast in lijst bovenaan)

- Gas struts onder de motorkap. Oogt toch wat minder low end dan zo'n gewone stok die je motorkap omhoog zou moeten houden. 

- Sproeiers Focus MK3 installeren (voor spray ipv waterstraaltjes) + terugslagklepje achteraan

Leuke mods heb je op de planning staan. Heb zelf ook de sproeiers van de Focus MK3 en de terugslagkleppen. Mening en foto's kan je via het onderstaande linkje lezen. :) 

Goed, 

Inmiddels weer kleine updates op de planning: 

Zonet de led knipperlichten en reverse bulbs besteld op autobeam. Interieur laat ik voorlopig nog even zo qua led verlichting. Daarnaast zijn mijn kleine rupes pads voor mijn proxxon mini polisher aangekomen, dus binnenkort eens een goede polijstbeurt en gyeon one erover :). 

Wat minder nieuws afgelopen week: motor begon opeens te haperen bij gas geven. Bleek een ontstekingsprobleem te zijn (versleten bougie). Door dealer vervangen onder garantie gelukkig. 

De ruitensproeiers heb ik nog niet besteld, dat komt binnenkort wel in orde. Gas struts moet ik ook nog even bekijken, nog geen tijd voor gehad :) 

Sign in to follow this