Jump to content
Fiestaclub.nl
Larzer

Android Auto telefoonscherm mirroring

Recommended Posts

Dag mede Fiesta mensen,

Mijn eerste echte topic! ?
Net eventjes met Android Auto in mijn Fiesta MK8 lopen spelen. Ik kan nu mijn telefoonscherm weerspiegelen op het informatie display inclusief audio met behulp van AAMirror. Het enige wat nog niet werkt is touch input op het display zelf (hiervoor is root access voor nodig).
Ik zal het zelf hoogstwaarschijnlijk nooit gebruiken, maar wel grappig dat het kan. Je weet maar nooit wanneer je een lange tijd stil staat. ?

Als je vragen hebt stel ze gerust!

Foto van het beeldscherm; https://imgur.com/il5BVNr 

Hallo Lars,

Als het goed is krijg ik volgende week mijn nieuwe 2e hands Fiesta en ik zit nu al mijzelf in te lezen hoe ik mijn mobiel kan connecten met dat sync.

Ik wil namelijk de sygic navigatie op mijn telefoon gebruiken op het informatiedisplay.
Ik denk begrepen te hebben dat ik dan op mijn mobiel de app android auto moet hebben, ik zie "Guide for Android Auto Maps Media Messaging" en "GPS Android auto Maps-Voice, Media Messaging Tips" welke moet ik daarvan hebben of geen van beide?
Ik moet ook de mobiel met usbkabel verbinden met de auto?

Ik hoor graag van je

mvg,
Dick

Dag @drapeau,

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Voor Android Auto moet je inderdaad je mobiel via usbkabel koppelen met de auto. Android Auto is alleen nog niet officieel gelanceerd in Nederland. Je kan hem wel via een APK bestand installeren (hier een  linkje ).

Ik hoop dat je zo verder komt.

Groet,
Lars

hoi Lars,

Nou het is nu bijna 2:50 en ik ben al de tijd bezig geweest om die app te downloaden maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik vraag het komende week op mn werk nog eens of er iemand is die dit kneist, ik gooi iig de handdoek.

wel bedankt voor die link, maar ja ik ben nogal een digibeet

groet,

Dick

Dag @drapeau,

Oei, dat was een latertje. Het hele proces om je telefoon te mirror'en op SYNC 3 systeem is best een pittige handeling voor een digibeet. Ik zou er zeker iemand bij halen die er meer verstand van heeft.

@Larzer Lars, je bracht me op een idee om ook eens wat met Android auto te gaan doen, gisteren Android auto gedownload en op dit moment zijn dit de resultaten .... ben er wel content mee .... nu heb ik 3 mogelijkheden om te navigeren {knipoog}

http://G1djtVa.jpg

http://QmyWDEL.jpg

http://tNgBz7w.jpg

http://imbs3hR.jpg

http://3OWMFln.jpg

http://8EAsbfF.jpg

@KiC Mooi! Ik vind de functie als je berichten binnen krijgt je deze kan afspelen en beantwoorden wel handig.
Zelf zit ik veel te schakelen tussen Waze en Google Maps. Waze ziet er naar mijn mening iets te kinderlijk uit en werkt niet altijd, maar Google Maps heeft geen meldingen van flitsers of files. En laten we niet beginnen met de opmaak van Sync...

@Larzer Heb ze nog niet getest maar komende week ga ik op vakantie dus kan mooi wat spelen met Waze, Google Maps en het origineel.

Vind inderdaad Waze er grafisch ook een beetje goedkoop uit zien en Google Maps heeft een professionele look maar zal ook met Sync3 gaan rijden en eens kijken als ik TA aanzet er file meldingen worden aangeven. (geen idee of dit geïntegreerd zit in de software, bij mijn MK7.5 werkte dit wel met die navigatie software.

Berichten zijn inderdaad handig met Android Auto ........ bij Sync 3 voor zover ik heb gezien zijn het alleen SMS berichten die je kunt laten voorlezen.

Voor navigatie zou je ook eens naar flitsmeister kunnen kijken, weet niet of die via de android app op jullie scherm te zien is, maar heb je iig navigatie,  flits-  en filemeldingen in één.

Kwam er net achter dat dat de originele navigatie van SYNC 3 ook flitsers meld ..... althans in Nederland.

Je moet dan wel meldingen aanzetten en dan zegt het systeem "LET OP" ongeveer een 100 meter voor de flitser heb het nu bij meer dan 2 locaties mee gemaakt en je hoeft geen route te hebben ingevoerd .... mits je maar SYNC 3 hebt aanstaan. {knipoog}

Mijn systeem zei ook regelmatig "let op" wanneer ik geen navigatie gebruikte en ik kwam er maar niet achter waar ik op moest letten.

Nadat ik mijn sync3 versie 2.3  opgewaardeerd had naar versie 3.0 heb ik die "let op" waarschuwing niet meer gehoord!
Dus ik moet waarschijnlijk "meldingen"  opnieuw aanzetten? en waar kan ik dan die aanzetknop vinden?

Let OP geeft hij bij mij aan als er een flitspaal in de buurt is.

Ja dat heeft ie bij mij ook gedaan, wist niet dat het voor flitspalen was.

Nu het hier genoemd wordt kom ik er pas achter dat ie mij niet meer laat opletten!

K moet t weer aanzetten geloof ik bij instellingen denk ik.
Als iemand een hint heeft waar, altijd welkom. ?‍♂️

En toch blijf ik de originele navigatie het fijnste vinden geeft goed aan waar je eraf moet en geeft ook duidelijk de wegen nummers aan voor afslaan.

draai nu al een tijdje i.c.m. de F7 kaart en moet zeggen werkt prima ben nu op en neer geweest naar Antwerpen geen afslag gemist heb rondgereden in Finland en gaf daar ook alles goed aan.

Ik kan niet meer zonder Google Maps. Werkt echt super, hotels, B&B en plaatjes kun je mooi van te voren op je telefoon bekijken of gewoon met voice control zoeken. Geen enkel probleem gehad in Frankrijk, Zwitserland en nu Italië.

En Google Assistent is natuurlijk ook leuk voor onderweg bijvoorbeeld kun je vragen; 'Hoeveel inwoners heeft Milaan?'.

On 8-8-2018 at 16:53, richard b said:

En toch blijf ik de originele navigatie het fijnste vinden geeft goed aan waar je eraf moet en geeft ook duidelijk de wegen nummers aan voor afslaan.

draai nu al een tijdje i.c.m. de F7 kaart en moet zeggen werkt prima ben nu op en neer geweest naar Antwerpen geen afslag gemist heb rondgereden in Finland en gaf daar ook alles goed aan.

Ik heb de F6.1 kaart hoe kan ik aan de F7 kaart komen?

Mijn sync trouwens zegt weer wel "let op"  bij flitspalen, ik had het geluid uitgezet {bonkers}

De F7 kaarten (USB Stick)zouden deze week naar de dealers zijn gestuurd dus denk dat je een paar weekjes geduld moet hebben en dan denk ik dat je een afspraak kunt maken ..... ik begreep dat ze eerst zelf aan het testen zijn.

10 minutes ago, KiC said:

De F7 kaarten (USB Stick)zouden deze week naar de dealers zijn gestuurd dus denk dat je een paar weekjes geduld moet hebben en dan denk ik dat je een afspraak kunt maken ..... ik begreep dat ze eerst zelf aan het testen zijn.

?Een afspraak maken? Kun je dat zelf niet installeren? Kom nu! Is dat gratis dan? En dan  zo'n 14gb te moeten installeren, en geen keuze welke van de landen IK WEL wil installeren! Als ik het zo lees, blijf ik bij Here/Sygic. Keuze vrijheid en gratis/Sygic life time (€25,-) is bijna gratis. Ieder zijn voorkeur, maar ik heb de mijne allang.?

13 minutes ago, bickel said:

?Een afspraak maken? Kun je dat zelf niet installeren? Kom nu! Is dat gratis dan? En dan  zo'n 14gb te moeten installeren, en geen keuze welke van de landen IK WEL wil installeren! Als ik het zo lees, blijf ik bij Here/Sygic. Keuze vrijheid en gratis/Sygic life time (€25,-) is bijna gratis. Ieder zijn voorkeur, maar ik heb de mijne allang.?

Denk dat je even een afspraak moet maken las op een andere side dat het een uur duurde .... en ja .. ieder zijn voorkeur ... ik sluit me bij Richard aan, als ik ingebouwde navigatie heb vind ik het enorm handig dat deze goed werkt .... en dat doet die ook zelfs met verouderde kaarten maar daar komt nu blijkbaar verandering in.

Ik ga er vanuit dat het gratis is of men doet het misschien bij een onderhoudsbeurt ..... zou het niet weten hoe men het gaat inregelen ik had op de FIESTA zelf versie F7 al geïnstalleerd.

Er zal vast t.z.t. wel meer info over vrij gegeven worden :duim: 

@drapeau  even door de topic bladeren daar staat wel het 1 en andere met verwijzingen of anders even in het Duitse Mondeo forum kijken .

On 10-8-2018 at 19:16, KiC said:

Denk dat je even een afspraak moet maken las op een andere side dat het een uur duurde .... en ja .. ieder zijn voorkeur ... ik sluit me bij Richard aan, als ik ingebouwde navigatie heb vind ik het enorm handig dat deze goed werkt .... en dat doet die ook zelfs met verouderde kaarten maar daar komt nu blijkbaar verandering in.

Ik ga er vanuit dat het gratis is of men doet het misschien bij een onderhoudsbeurt ..... zou het niet weten hoe men het gaat inregelen ik had op de FIESTA zelf versie F7 al geïnstalleerd.

Er zal vast t.z.t. wel meer info over vrij gegeven worden :duim: 

Ik ben door de dealer benaderd om het gratis te installeren en dat gebeurt a.s. dinsdag. Ben benieuwd of dat wel recente kaarten zijn.......