Jump to content
Fiestaclub.nl
jan1965

nieuwe update sync 3

Recommended Posts

6 hours ago, richard b said:

hoi Henk even een vraag je hebt de nieuwe kaarten er al wel op staan????????

Ja Richard ik heb de F7 kaarten erop staan.

Op de Ford site zegt deze ook dat de navigatie up to date is.

Oke ik heb sync 3 naar 3.0 geupdate daarna moet je weer een bestandje uploaden naar ford zodat ze kunnen zien dat je dat gedaan ivm toekomstige updates

vervolgens krijg je de mogelijkheid om je navigatie te updaten dus moet je die op stickie zetten maar daar zit een fout want het zijn dezelfde bestanden

als voor de sync 3 upgrade dus dat schiet niet op, hoe komen jullie aan die F7 kaarten want daar gaat het mij nou juist om.

@headcrap: dat klopt de 3 bestanden heten precies hetzelfde als bij de systeemupdate naar 18025. nl.

"SyncMyRide", "autoinstall.Ist" en "DONTINDX.MSA". Maar dit totale bestand is ongeveer 22,7GB groot. Daar zit het verschil.

Wat vreemd zoals je ziet is de navigatieupdate Ca 2.7GB en als ik dus verder klik krijg ik dezelfde bestanden als de sync3 update.

Dus wat doe ik fout oftewel waar haal jij de navigatieupdate?

Inmiddels gechat met fordmedewerker die snapt het ook niet en laat er de technische dienst naar kijken.

De versie van Sync 3 van versie 6 naar 7 is 20,5GB groot. Eerst heb je een systeemupdate gehad (kan al eerder gedaan zijn) van 2,55 GB groot. Na die update heb je op je USB stick een log bestandje gehad dat via de eerdere genoemde website moet uploaden! daarna voer je in die website weer je (of als dat eerste 2.55GB al langer geleden is) VIN nummer in. De website zal je dan vertellen dat er een update beschikbaar is. Die doe je downloaden naar en map/folder op je PC, die zip-map heet dan:  Sync3_2746623992_Update en is 20,5 GB groot. Deze pak je met 7zip of winrar uit naar een USBstick groot 32GB welke je geformateerd hebt met Ex-fat. Daar staan een serie bestandjes op met o.a. weer SyncMyRide, autoinstall.lst en DOTINDEX.MSA. Als de USB stick in het USB slot steekt bij de versnellingspook en je hebt de motor draaien komt na enige tijd de melding dat er een systeem update is. Het eerste gedeelte duur ca. 25-30 minuten daarna moet je alles uitzetten motor ook en de deuren openen en op slot doen (niet de USB stick er uit halen) enige minuten wachten en vervolgens weer instappen starten en de update gaat weer verder na enige minuten en duurt ca. 55 minuten. daarna weer alles uit zetten en deuren sluiten/op slot doen. Daarna weer in de auto stappen en via het scherm kijken of je nu inderdaad versie 7 hebt. DE STICK ER UIT HALEN WEER NAAR DE BEWUSTE FORD WEBSITE GAAN EN HET LOG BESTANDJE UPLOADEN DAT ER OP STAAT. De website geeft dan aan dat je helemaal bij bent en er geen updates meer zijn. De laatste update is dan ook op jouw auto geregistreerd. Bij een eventuele update krijg je dan ook de allerlaatste die er is. Je kunt dit allemaal het beste doen als je een rit van 1,5 a 2 uur moet maken. OH ja ik heb dit allemaal met behulp van Windows 10 gedaan. Voor Mac zal het toch niet veel anders zijn denk ik anders stond dit wel ergens op de Ford website staan vermeld.

Dit staat ook allemaal beschreven en te printen op de Ford website!!

Suc6 allemaal

On 1-11-2018 at 13:58, henk68 said:

Ja Richard ik heb de F7 kaarten erop staan.

Op de Ford site zegt deze ook dat de navigatie up to date is.

"Up to date?""

Nou, me hoela.........De F7 kaartupdates zijn kaarten uit ong. 2015. De hele wegomlegging rond Badhoevedorp A9 / A4 staat er - ook met F7 - nog steeds niet op. De navigatie naar Schiphol gaat - ook met F7 - nog gewoon via de weilanden....... gelukkig kan ik nog blauwe borden lezen......

Overigens, hier een citaat uit de Consumentengids blz. 63 van november 2018:

Ford op het matje:

Autofabrikant Ford moet zijn misleidende reclame-uitingen over de kaarten van het Sync3 navigatiesysteem aanpassen. Tot die uitspraak kwam de Reclame Code Commissie (RCC) na een klacht van ons. We trokken bij de RCC aan de bel na aanhoudende klachten van consumenten over nieuwe Fords met navigatiekaarten tot wel vier jaar oud. Wij vinden dat Ford het moet laten weten als er oude kaarten worden gebruikt. Ford geeft aan tegen de uitspraak van de RCC in beroep te gaan.

Dat is toch triest dat er niet wat meer gedaan wordt aan updates....

Daarmee slaan ze de plank wel goed mis

14 hours ago, Razer said:

Dat is toch triest dat er niet wat meer gedaan wordt aan updates....

Daarmee slaan ze de plank wel goed mis

Robert, dat kost geld! Ik hou het bij Here, en die gebruikt de vag en ford ook! Alleen aangepast, met betaal maar :applaus:. Here lijd mij feilloos naar mijn doel op de smart (slimme) telefoon van 6" met octacore speed/ 4ram/64gb :oops:. Every 3monhts up to date :shock: . Schijnbaar trekt Ford (vag) zich niets van consumer programma's niets aan?? 

Weet niet, maar bij de vag groep is gewoon een 2018 update beschikbaar :-)

On 8-12-2018 at 13:38, bickel said:

Robert, dat kost geld! Ik hou het bij Here, en die gebruikt de vag en ford ook! Alleen aangepast, met betaal maar :applaus:. Here lijd mij feilloos naar mijn doel op de smart (slimme) telefoon van 6" met octacore speed/ 4ram/64gb :oops:. Every 3monhts up to date :shock: . Schijnbaar trekt Ford (vag) zich niets van consumer programma's niets aan?? 

On 10-12-2018 at 11:37, Razer said:

Weet niet, maar bij de vag groep is gewoon een 2018 update beschikbaar :-)

maar ja, leuk, maar das een beetje lastig op een Fiësta .......

5 hours ago, NeverDespair said:

maar ja, leuk, maar das een beetje lastig op een Fiësta .......

Was een reactie op bickel 

Bij de Fiesta MK 8 werkt de update niet, mijn Focus MK 4 heeft hem perfect verwerkt. Balen dat Ford geen Change Log toevoegt zodat je ook niet weet wat ze hebben aangepast.
Sync 3 werkt overigens wel normaal, weekend eens kijken met Forscan wat er aan de hand is.

15 hours ago, Michel_limburg said:

Bij de Fiesta MK 8 werkt de update niet, mijn Focus MK 4 heeft hem perfect verwerkt. Balen dat Ford geen Change Log toevoegt zodat je ook niet weet wat ze hebben aangepast.
Sync 3 werkt overigens wel normaal, weekend eens kijken met Forscan wat er aan de hand is.

Michel, hier ging de MK8 update vlekkeloos naar Sync3 18025 met de 2,7gb zipfile. Incl. te uploaden XML bestandje. Ik heb geen navigatie, dat doen we nu via Sygic car Connect met de slimme phone via een USB kabel(tje) en lifetime krt. optimaal download. Beetje omslachtiger 😃👍

@Michel_limburg Ongeveer 2 weken geleden heb ik via een USB-stick een update van SYNC3 gedaan. Bij mij is dat gelukt, dus het verbaast me dat dat bij jou niet gelukt is.

Die Sync 3 systemen hebben toch ook allemaal Apple CarPlay en Android auto? Ik gebruik altijd Waze, Apple Maps of Google Maps. Ik snap dat mensen de native versie zouden willen gebruiken, maar waarom doet iedereen zo moeilijk als je alleen maar je USB in hoeft te pluggen en de beste kaarten direct, gratis tot je beschikking hebt?

Tja, "waarom doet iedereen zo moeilijk?'"".............

Ik denk, dat - als je eenmaal ervoor betaald hebt - je ook wilt dat het naar behoren werkt. Ik moet toegeven dat ik ook redelijk vaak een USB kabel gebruik om Waze op het scherm te zetten omdat de F7 kaarten vaak niet de weg kennen als het gebied waar je bent redelijk nieuw is.........Dat gebruik met de kabel werkt overigens prima en kan ik ook iedereen - die twijfelt aan de juiste weg - aanraden........

3 hours ago, martn said:

Die Sync 3 systemen hebben toch ook allemaal Apple CarPlay en Android auto? Ik gebruik altijd Waze, Apple Maps of Google Maps. Ik snap dat mensen de native versie zouden willen gebruiken, maar waarom doet iedereen zo moeilijk als je alleen maar je USB in hoeft te pluggen en de beste kaarten direct, gratis tot je beschikking hebt?

Goed punt maar niet altijd het geval: In de Fiesta als het goed is wel de hardware voor carplay /android auto altijjd geinstalleerd, of het altijd aan staat weet ik niet. In andere modellen (Focus bijv) zijn er ook oudere Sync 3 modellen zonder carplay ondersteuning. Dit is simpel te upgraden door de USB hub te vervangen indien dat het geval is. Ik ben er niet 100% zeker van of die ooit in NL uitgebracht zijn overigens.

26 minutes ago, NeverDespair said:

Tja, "waarom doet iedereen zo moeilijk?'"".............

Ik denk, dat - als je eenmaal ervoor betaald hebt - je ook wilt dat het naar behoren werkt. Ik moet toegeven dat ik ook redelijk vaak een USB kabel gebruik om Waze op het scherm te zetten omdat de F7 kaarten vaak niet de weg kennen als het gebied waar je bent redelijk nieuw is.........Dat gebruik met de kabel werkt overigens prima en kan ik ook iedereen - die twijfelt aan de juiste weg - aanraden........

👍 En bij de tijd 😁. Werkt prima die Sygic car Connect ook 😀. Ik hoop dat Here we Go ook zoiets gaat doen! 😄