Jump to content
Fiestaclub.nl
jan1965

nieuwe update sync 3

Recommended Posts

Beste ford rijders

Is het iemand al gelukt om de nieuwe updaten van sync 3 geïnstalleerd te krijgen. Bij ford kan je je vin nummer in tikken en krijg je een update die je binnen kan halen. Heb dit gedaan maar er gebeurt niks  in me auto. Heb de informatie van de ford site gebruikt maar het lukt me niet.

Er is volgens mij al een topic over Maar stick is juist geformatteerd ? 

Oh ja het kan wel 8 tot 10 min duren eer er iets gebeurt 

Ja dat klopt maar daar gaan ze ook over andere landen verder en dwalen beetje af van waar het om gaat. En staat nergens iets over hoe zij het gedaan hebben want zoals het bij ford erop staat gebeurt er bij mij niks. En stick zat er al half uur in

die UPDATE pak je uit op een USB stick of een USB HDD 2 files komen in de root van de stick en er staat een mapje op waar de andere files in staan.

Bij FORD op de side staat een uitgebreide handleiding hoe je ermee moet werken. 

Hier de link.

Men zegt in de beschrijving dat je moet formatteren naar exFAT maar ik heb vanmiddag een update gedaan met een USB harddisk die met NTFS was geformatteerd en dit werkte ook prima.

Suc6 :duim:

Beste Kic

Het is gelukt ik heb de fiesta active en daar heb je 1 usb bij de versnellingspook en 1 usb in de armleuning en die moest ik hebben moet je ook maar weten.

Heb ik nog vraag aan jou welke versie geeft die bij jou nu aan bij mij staat er

software versie 3,0

build 18025

gracenote versie  1.1.1.1127

kaart versie 6.1

Geen idee of dit nieuw of oud is

Hoi Jan,

Ik gebruik bij de nieuwe ST-Line de USB bij de versnellingspook maar soms kan de update wel even duren voordat je wat ziet,

Ik heb ook versie 3.0,  gracenote weet ik niet dan moet ik naar de auto om te kijken maar vermoed dat het dezelfde versie is.

Kaart versie heb ik 7.0 die heb vanmiddag erop gezet maar die heb ik ergens van internet geplukt.

6.1 had ik ook,  komende week maar eens kijken of alles naar behoren werkt en vooral of er nieuwere dingen opstaan. (maar Ford heeft toegezegd wat ik lees van andere schrijvers dat men voor de zomervakantie met kaart updates zou komen.)

Maar mooi dat het gelukt is en je hebt een mooie auto :duim:

Ron.

Werkt deze update op alle modellen met Sync3 of alleen Fiësta?

Om te kijken of er een update voor je auto is kun je bij Ford.nl je VIN nummer in typen en dan zie je vanzelf of er een update voor je auto is. (de laatste die ik daar weg heb gehaald is build 18025) dezelfde als waar Jan ook naar refereert.

Hoi Ron

Bedankt voor het compliment van de auto .Had al half uur gereden niks maar ok nu gelukt.

Ga morgen wifi erop zetten kijken of er nog wat bij komt dan

Heb ook even snel gekeken maar niks nieuws gezien ik plaats het wel als ik wat nieuws gevonden heb.

gr Jan

Thnx KiC, er staat idd een update voor 'n Mondeo... Ga me er even in verdiepen of ik dat zelf kan. 

Wifi hoef je niet te proberen werk nog niet goed of bijna helemaal niet in Nederland.

ALs je de kaarten versie 7 er op gaat zetten laad dan eerst het licentie bestand in dan zie je gelijk systeem update in je scherm i.v.m. klein bestandje

En als je de kaarten gedaan hebt moet je ook altijd het nieuwe NAVVOICE pakket er opzetten i.v.m. straatnamen en andere zaken die in de kaart aangepast zijn.

En ook altijd een totale reset van je systeem gaan doen anders werkt je stembesturing maar half

Heb begrepen dat na de update de wifi het doet ga het gewoon proberen. En maak van me mobiel een hotspot dan weten we zeker dat dat goed is Laat het later op dag weten gelukt is.

15 hours ago, jan1965 said:

Beste Kic

Het is gelukt ik heb de fiesta active en daar heb je 1 usb bij de versnellingspook en 1 usb in de armleuning en die moest ik hebben moet je ook maar weten.

Heb ik nog vraag aan jou welke versie geeft die bij jou nu aan bij mij staat er

software versie 3,0

build 18025

gracenote versie  1.1.1.1127

kaart versie 6.1

Geen idee of dit nieuw of oud is

?Beste Jan, ? kaart versie 6.1 is toch van 2014/2015! De nw. 7.1 was nog niet officieel werd er in een eerder topic geschreven!

Geen idee of dit nieuw of oud is?? ?

Het is veel te intensief voor Ford /VAG etc. met de bij bebouwingen van wegen en structuren in NL om voor (bv.) Ford jaarlijks een gratis upgrade weg te geven, nee, elke 4/5jr! Net als bij alle accesoires, die betaal je, zondermeer! Hmm ? elke 4/5jr!  Ford maakt nl. die kaarten zelf niet! Net als andere accesoires bv. bougie's/lucht/intrieurfilters/ etc.! 

?Wat werkt mijn gratis "Here we Go" toch goed, (zit ook aangepast niet gratis voor, bij de vag/daimler groep op hun mm nav. systemen ), evenzo mijn Sigic van 2017 paas aanbieding voor ? €25,- Sygic met Lifetime upgrade,  deze Sygic pas weer erop gezet op, bij mijn octacore 8" 32gb Android7.0  tablet. Is ook nog binnenshuis met de wifi nog te gratis updaten, door hem mee te dragen in mijn rugzakje, als je straat(arm) afhankelijk bent! 

wat ik dus probeer te zeggen is dat hij wel checkt maar de update via de wifi niet gaat werken, en om nu 13 gig aan kaart materiaal via de wifi te updaten of je complete sync 3 systeem bij te werken via de wifi ben je een dag bezig.

Hij checkt wel maar gaat dan niks vinden de ford servers zijn er nog niet voor ingericht om het op deze manier te doen, vele hebben de wifi ook uitstaan je krijgt elke keer de melding anders van update check

Heb net de wifi erop gezet en heb me mobiel als hotspot gebruikt. Voor ik me mobiel gebruikte gaf die aan geen wifi te kunnen vinden. Na dat ik me mobiel heb aangezet gaf die aan dat er wifi is en me software up te date was en me laatste update op 29 april 2018 was dat klopt dus. Wachten verder maar af of er nog wat kom.

2 hours ago, richard b said:

wat ik dus probeer te zeggen is dat hij wel checkt maar de update via de wifi niet gaat werken, en om nu 13 gig aan kaart materiaal via de wifi te updaten of je complete sync 3 systeem bij te werken via de wifi ben je een dag bezig.

Hij checkt wel maar gaat dan niks vinden de ford servers zijn er nog niet voor ingericht om het op deze manier te doen, vele hebben de wifi ook uitstaan je krijgt elke keer de melding anders van update check

Richard, bedoel je 1,3gb aan kaartmateriaal downloaden? Ik hoef toch niet alle wereldkaarten te installeren! Als ik genoeg heb aan die landen waar ik van weet dat ik daar kom! Dan hoef ik de rest toch niet te updaten, kom nu. Scandinavie/ Montenegro/Moldavie/ Uzbekistan enz. nou laat maar! Kan nog altijd! Een beetje raar van Ford!? {bonkers} 

De F7 kaart is echt 13 gig heb hem er kort geleden opgezet en je krijgt heel Europa er op en je kan niet kiezen zoals bij Tom Tom. 

Plus daarbij komen ook nog eens de nav voice update bij bijna, 7 gig. 

Hallo mensen,

Even een vraag. Ik heb versie 3 18025 nu geïnstalleerd.. Werkt verder prima. Na de installatie heb ik het gegenereerde bestand naar Ford geupload. Dit is nu ruim een week geleden. Maar bij iedere check met mijn VIN nummer blijft de Ford site nog steeds de al geïnstalleerde update tonen. Hebben meer mensen dit ook?

Nee geen last van, mogelijk is dat gegenereerde bestand niet goed door gekomen en misschien nogmaals proberen ?

Heb 18025 erop staan en heb dit voor 2 auto's gedaan en beide VIN nummers geven aan dat er geen nieuwe updates meer zijn en dat de software actueel is.

Effe voor de toekomstige weet! Als ik een mk8 neem straks zonder extra's dus zonder nav die dus ook in het grote Gb sync3 pakket zit! Dan wordt aan de hand van mijn vin nr. alleen sync3 updates later geupdate via/op een usbstick zonder die extra's zoals navigatie etc. ! :( ja jij hebt niet betaald peter! 

21 hours ago, bickel said:

Effe voor de toekomstige weet! Als ik een mk8 neem straks zonder extra's dus zonder nav die dus ook in het grote Gb sync3 pakket zit! Dan wordt aan de hand van mijn vin nr. alleen sync3 updates later geupdate via/op een usbstick zonder die extra's zoals navigatie etc. ! :( ja jij hebt niet betaald peter! 

Jij bent een fraaie Peter! Dan zou ik dat ook nu moeten hebben? Haha. :dikkelol: nee het is niet gratis? 

Er is vanaf september 2018 een update beschikbaar voor sync 3 en de navigatie zie hier https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update

Eindelijk😟

Heb de update binnen gehaald (7.3gb) echter bij het willen installeren krijg ik de foutmelding voicenavi_ error1 .🤔