Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hoi

Ik heb een fiesta uit 2015 en deze heeft soms een schakelprobleem. Wanneer ik bijvoorbeeld lang voor een stoplicht blijf staan met de koppeling ingedrukt dan blijft deze vaak hangen en kan ik ook niet schakelen. Ik moet dan de auto af laten slaan voordat ik weer opnieuw kan starten en schakelen. 

Ook als ik in lage snelheid bijvoorbeeld veel bochtjes rij met koppeling half in gebeurd dit wel eens. Of bijvoorbeeld filerijden

De garage geeft niets vreemds kunnen ontdekken. Iemand een idee?

Groet, Edith

Als je pedaal onderin blijft hangen, kun je deze dan wel met je voet weer omhoog krijgen? Uiteraard wel in z'n vrij zetten :-)

Het pedaal is dan heel stroef te bewegen. Schakelen lukt dan niet. Ik moet dan echt de autp af laten slaan

16 minutes ago, Edith said:

Het pedaal is dan heel stroef te bewegen. Schakelen lukt dan niet. Ik moet dan echt de autp af laten slaan

Hoe doe je dat dan? met de sleutel of start/stop-knop?

Koppeling komt heel zwaar naar boven, dan af laten slaan omdat hij in versnellong staat. Sleutel omdraaien en met sleutel opnieuw starten. Dan is de koppeling weer soepel en kan ik schalelen

? Edith, En jouw rembekrachtiging olieniveau die ook je koppelingspedaal bedient, hoe is daar je remolie niveau van? Full or near empty?? ?

Klopt toch wat ik hier zeg, rem en koppeling wordt door hetzelfde olie vaatje bediend! ?

Eeehhhhh goeie vraag. Mijn auto moet binnenkort voor het jaarlijkse onderhoud. Zal het eens aankaarten....

2 minutes ago, Edith said:

Eeehhhhh goeie vraag. Mijn auto moet binnenkort voor het jaarlijkse onderhoud. Zal het eens aankaarten....

Beste Edith. Morgenvroeg direct naar kijken, ? open die motorklap! Kost niks! ?