Jump to content
Fiestaclub.nl
FordDriver

Autobeam LED Ambient Footwell Kit + Interior Kit Review

Recommended Posts

yre5aRS.jpg

Af en toe kom je een topic op het Ford Fiesta forum tegen dat gebruikers het jammer vinden dat de instapverlichting niet aanblijft tijdens het rijden. De een heeft wel Ambient Lighting in het dashboard en de ander weer niet. 

Dat is vanaf nu verleden tijd met de LED Ambient Footwell + Interior Kit van Autobeam. Elke Fiesta-rijder kan nu zijn of haar eigen bolide voorzien van Ambient Lighting, welke te bedienen via Bluetooth met een applicatie op de telefoon.

Nieuwsgierig hoe dit werkt en hoe eruit ziet na de zeer gemakkelijke montage? Lees snel verder!

fGRtW0O.jpg

In de simpele witte doos waarin deze kit wordt verstuurd, zitten de volgende producten:

2x Ambient voetverlichting strips
1x Dashboard strip met 3M tape-strip
1x Kabelboom met ingebouwde Bluetooth bediening, piggyback en zekering (5A)
6x Tiewraps/kabelbinders
1x Autobeam Chromatic sticker

poxX5ws.jpg

0ef6HuT.jpg

Zowel de strip bij de voeten als boven het dashboardkastje zijn 30 centimeter lang. Deze kit is volledig bedienbaar via een mobiele applicatie genaamd ‘Magic LED’. Je beschikt over ruim 300 kleurmodes. Snelheid en helderheid zijn naar wens aan te passen.

Naast de overspanningsbeveiliging en laag energieverbruik, is deze kit IP68 Rated. Dat laatste betekent dat het product volledig stofdicht en waterdicht is. Per ongeluk in een emmer laten liggen terwijl deze volloopt met water is geen probleem, mits zonder zeep en niet te warm water. 

Tja, wat valt er nog meer over te vertellen, eigenlijk zal het gewoon moeten zien.

xOgrUjs.jpg

Nu zal je vast wel denken: “Hoe krijg ik deze set nou werkend in mijn Fiesta?”. Het antwoord is: “Heel gemakkelijk!”. Tijdens het monteren heb ik foto’s gemaakt voor de review, zodat het makkelijker uit te leggen is. Het enige wat je nodig bent op het gebied van gereedschap is een ratel met dopsleutel 10 om de massakabel vast te maken. 

Zorg ervoor dat je een zekering gebruikt die pas stroom levert wanneer je de auto in accessoiremode zet. Best logisch, anders zou je accu binnen een mum van de tijd zijn leeggetrokken.

Ik heb ervoor gekozen om de stroom weg te halen bij zekering nummer 9, aangezien ik geen verwarmde voorstoelen heb en deze pas stroom levert wanneer je de auto aanzet. Mocht je wel verwarmde voorstellen hebben is dit geen probleem, want de kabel heeft een piggyback en hier kan je twee zekeringen in plaatsen.

MzwYlpr.jpg

w4V6YYu.jpg

m7craPv.jpg

Auto ontgrendelen, sleutel in het contact en de auto starten. “Wauw, dit is echt heel gaaf!”, was mijn eerste indruk. De bediening met de mobiele applicatie is kinderspel. Doordat deze kit het RGB kleurenschema gebruikt, beschik je over 16,777,216 kleuren. In de praktijk gebruik je een handjevol van deze kleuren of misschien zelfs maar één. 

Zelf gebruik ik alleen de rode kleur, puur voor de sportiviteit. 

7u1BSUU.jpg

N9HzDbN.jpg

cQrHgHX.jpg

kIau4D9.jpg

Ben jij opzoek naar een volledig bedienbare aftermarket Ambient Lighting set, zonder al te veel poespas? Ben jij opzoek naar een fantastische interieur upgrade voor je Ford Fiesta? Dan is deze kit van Autobeam echt een must-have voor jouw Fiesta!

Vragen? Stel ze gerust en ik beantwoord ze voor je. 

Tijdelijke actie van Autobeam, gratis verzendkosten bij bestelling van dit product. 
Gebruik de volgende code om hiervan te profiteren: AMBIENTSHIP

Link naar product: Autobeam Footwell + Interior Kit

bZ2J2Ig.png

Is het ook in lichtsterkte te dimmen  ?

Als je alleen de 2 voetstrippen wil gebruiken kan dat,?........strip nr 3 onder het dashbord kastje is namelijk geen optie in de mk 8.

@henk68

Ja zeker, de lichtsterkte is te dimmen met een app op je mobiel genaamd 'Magic LED'. Je kan tot 4 LED-strippen aansluiten op het meegeleverde kastje. Het is geen probleem om de strip boven het dashboardkastje weg te laten. :) 

Ik krijg een beetje een nare smaak van je 'niets-dan-lof' reviews. Schaf je deze producten zelf voor de volle prijs aan, of word je (deels) gesponsord?

@tommert38 Een nare smaak hoef je niet te krijgen hoor. Het product werkt volledig naar behoren en heb geen minpunten kunnen vinden. Mochten er minpunten zijn, had ik dit zeker vermeld en toegelicht in mijn review. Producten voor reviews krijg ik volledig gesponsord. 

Rob je hebt wel een paar mooie schoenen, speciaal gekocht hiervoor? 

Maar het ziet er wel mooi uit en alles diys gedaan! 

7u1BSUU.jpg

1 minute ago, FordDriver said:

@bickel Dankjewel. Ja dat klopt, kreeg deze schoenen óók heel toevallig in ruil voor een review... :wink: 

?Rob, niks te danken, ? Haha, kunnen we nog eens lachen! Succes met de mooie gesponsorde schoenen en smart foot verlichting :)

Leuk om te zien en te lezen.

Ik vind het gaaf dat sommige mensen net even iets extra's doen op een forum dan alleen vragen stellen in eigen belang. Bedankt Rob.

:-D

Dit is gewoon een gekochte recensie. Geen probleem, maar vermeld dit dan ook eerlijk en duidelijk vooraf.

Duidelijke review ? Ik heb vorige week dit setje ook via Autobeam besteld voor mijn MK7. Kan je een foto maken hoe je het kastje en alle kabels hebt weggewerkt? Heb je dat achter het dashboard kastje gedaan?

@Thiemo Dank voor je compliment. Ik had nog een foto gevonden waarop je kan zien hoe het kastje is weggewerkt. Het zit stevig vast en het verschuift niet tijdens het rijden. De kabels kan je zo doortrekken naar beneden, hier zitten een aantal openingen. :) 

waNKTzQ.jpg