Jump to content
Fiestaclub.nl
andriesssss

Fiesta ST MK6 Performance Blue

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Sinds kort zit ik op dit forum, heeft me al een stukkie op weg geholpen en op ideeën gebracht. Aangezien ik nog een aantal dingen van plan ben en over sommige dingen nog vragen heb, dacht ik dat het verstandig was om een project pagina te maken!

Ook aangezien ik pas net op dit forum zit, kan ik er nog niet zo goed mee overweg en kan ik geen foto's toevoegen, vandaar een link naar Google Drive voor de geïnteresseerden (ik heb blijkbaar al mijn ruimte voor foto's al gebruikt):(

https://drive.google.com/open?id=1P5ZZMYJI5ee8L_uq8X7ZpsgORO1aLXt3

Dit zit er nu op en onder mijn auto:

- K&N sportluchtfilter
- Milltek uitlaatsysteem
- Pumaspeed Chip
- AP Schroefset
- Facelift MK6.5 voor en achterlichten
- 17" origineel 11 spaaks lichtmetalen velgen (Wit gespoten)
-  Wit Led dim- en stadslicht
- Blauwe sfeerverlichting interieur
- Grill gespoten in glanszwart
- RS look achterbumper

Ik wil binnenkort nog een keer op de rollenbank om te kijken wat mijn vermogen op dit moment is.

In de toekomst wil ik zeker het volgende nog aanpassen:

- 60 mm gasklephuis
- RS look grills voor de motorkap
- Cosworth inlaatsysteem
- EBC remschijven & blokken
- Led mistlicht
- Triple R front splitter

Waar ik eventueel nog aan zit te denken: 

- Veerpootbrug
- Nog meer blauw onder mijn motorkap
- Opnieuw remklauwen spuiten
- 2e einddemper (Focus RS look)
- Remap van Unlimited Tuning Amersfoort (eventueel tegelijk met testen op de rollenbank)

Ik heb ergens gelezen dat je bij het monteren van het Cosworth inlaatsysteem, ook je nokkenas moet vervangen, klopt dit? 
Ook ben ik van plan om het gasklephuis via Aliexpress te bestellen, aangezien ik wat goede ervaringen heb gelezen op dit forum. 

Ben benieuwd  naar wat jullie vinden!

Welkom, mooie auto en al leuke upgrades :duim:

Mooie ST! Je hebt niet persee nokkenassen nodig, kan zonder maar dan lever je vermogen in, krijg je wel een fenomenaal geluid.

Dus nokkenassen zijn zeker aan te raden + een remap om het uiterste eruit te krijgen.

25 minutes ago, Robbenley said:

Mooie ST! Je hebt niet persee nokkenassen nodig, kan zonder maar dan lever je vermogen in, krijg je wel een fenomenaal geluid.

Dus nokkenassen zijn zeker aan te raden + een remap om het uiterste eruit te krijgen.

Okee thanks! Dat zou ik dus eventueel nog later kunnen aanpassen, het is ook allemaal niet gratis natuuurlijk :'(

11 hours ago, andriesssss said:

Okee thanks! Dat zou ik dus eventueel nog later kunnen aanpassen, het is ook allemaal niet gratis natuuurlijk :'(

Klopt! Maar hobby mag geld kosten:lol:

Laatst even mijn kleppendekselpakking vervangen, aangezien er daar wat olie op lekte. Na mijn kleppendeksel eraf te hebben gehaald, was ik positief verrast! Alles zag er nog prima uit (op de lekkage na dan natuurlijk). Echter is er een hoekje van mijn kleppendeksel afgebroken bij het eraf halen :-(. Collega van mij heeft mij geholpen met vastkitten, zit nu goed maar zweet wel alweer. Heb ergens goedkoop een kleppendeksel op de kop kunnen tikken, waarvoor de lak vandaag geleverd wordt :grin:. Binnenkort dus een blauwe kleppendeksel onder mijn motorkap!

P.S. 
Ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik foto's kan toevoegen hier... Als t goed is ben ik binnenkort pluslid, dus misschien dat het dan wel lukt, maar alle hulp is welkom!

Ik gebruik inmiddels "mijn album" voor foto's op fora... foto's maak ik met mijn iphone en upload ik dan via de mijnalbum app. Op de PC kan je elke foto delen dmv IMG te kopiëren en te plakken in je topic.

9 minutes ago, Nor said:

Ik gebruik inmiddels "mijn album" voor foto's op fora... foto's maak ik met mijn iphone en upload ik dan via de mijnalbum app. Op de PC kan je elke foto delen dmv IMG te kopiëren en te plakken in je topic.

Thanks voor je reactie! Dat kopieren en plakken is nog niet gelukt bij mij, dus ik denk dat ik de mijnalbum app maar ga gebruiken. Thanks!

9 minutes ago, andriesssss said:

Thanks voor je reactie! Dat kopieren en plakken is nog niet gelukt bij mij, dus ik denk dat ik de mijnalbum app maar ga gebruiken. Thanks!

Nou via de app is alleen delen van je album mogelijk, dus niet afzonderlijke foto's... stom maar waar. Maar vanaf een labtop of pc ed kan je wel elke foto afzonderlijk selecteren en delen (kopieren / plakken). 

y7HiYah.jpg

Hoi Andries, Het is betrekkelijk simpel met bijvoorbeeld imgur.com Dit is toevallig een foto van een Fiestaclublid die elders ook op het forum staat.

Deze foto heb ik erin geplakt, puur als voorbeeld, door vanaf de imgur website op de foto te klikken en d.m.v. de rechter muisknop te kiezen voor "Afbeeldingslocatie kopiëren"  Plak de linkverwijzing met CTRL-V in het topic. (gebruik geen andere manier dan met ctrl-v daar het anders niet werkt) Je kunt dan nog kiezen om alleen de link te laten tonen of het plaatje zelf.

Dus even een account aanmaken op bijvoorbeeld imgur.com en daar je foto's naartoe uploaden. Neem geen photobucket want dat zijn boeven voor de kleine man en lukt het ook niet om je foto's zichtbaar te maken mits je er $399,99 op jaarbasis voor over hebt.

Er zijn geen boeven nergens in NL en op de wereld, alleen maar goedovertuigende ? slimmerikken! Met als uitkomst, ? ja laten we het toch maar doen ?? 

Het is me eindelijk gelukt, via Imgur. Thanks Allesklusser!

Heb hier nog 2 foto's van hoe het eruit zag onder mijn kleppendeksel. 

7D85wLh.jpg

wPa3FWf.jpg

Was positief verrast over hoe het eruit zag, op de lekkage na dan. 
Ben nu bezig met mijn andere kleppendeksel blauw te spuiten, aangezien er dus een hoekje is afgebroken. Zal hier binnenkort ook een update over plaatsen.

Hier zoals beloofd de update van mijn nieuwe kleppendeksel. Net de laatste laag blauw gespoten. Ben nog van plan om de letters op de kleppendeksel wit te lakken. Daarna blanke lak er overheen en monteren ?. Ik zal tegen die tijd ook uiteraard weer updates toevoegen.

D8cuZnB.jpg

21 hours ago, Pieterke said:

Hardstikke mooi ?. ? Welke verf! Autolak acril bv. Motip? 

Is inderdaad van Motip. Heb de hittebestendige engine paint gekocht (kan je in veel verschillende kleuren bestellen). Hierover komt nog een blanke lak laag, ook hittebestendig en ook van Motip.

Goed bezig! Mocht je overwegen om te gaan remappen, zorgen dat je eerst de hardware op de auto heb zitten voordat de map erop gaat, zo haal je echt het uiterste eruit en scheelt het dubbele kosten

1 hour ago, Pimmetj3 said:

Gaaf zeg! Zeker de tutorial van Chrisfix gezien :)

Thanks! Moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van Chrisfix heb gehoord ?. Bijna al mijn ideeën en plannen haal ik van dit forum haha

10 hours ago, Pimmetj3 said:

Gaaf zeg! Zeker de tutorial van Chrisfix gezien :)

Om daaraan te kunnen voldoen, moest hij toch echt de plastic bak eroverheen zetten ;)

Zoals de planning was, heb ik vandaag (eindelijk) mijn kleppendeksel gemonteerd. Ik zelf ben echt heel tevreden met het resultaat! LIX9UIp.jpg

QMxid1t.jpg

3CRie6W.jpg

Wat de volgende aanpassing wordt, weet ik nog niet. Eerst nog eventjes wat sparen haha. 

De volgende "update" staat inmiddels toch al op de planning. Aangezien er een gat in de vloermat aan de bestuurderskant zit, heb ik een nieuwe mattenset besteld, met een blauw randje uiteraard ?. Krijg ze morgen als het goed is.