Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Ben mezelf langzaam aan het oriënteren op een MK8, maar wil af van het schakelen.

Volgens meerdere Ford-dealers is Ford bij de MK8 afgestapt van de powershift i.v.m.  te veel problemen in de afgelopen jaren. Echter, in div. publicaties staat nog steeds "uitgerust met powershift".

Kan iemand uitsluitsel geven welke bak er nou in de MK8 gemonteerd wordt?

zit een automaat in 6 traps met koppelomvormer niks mis mee heb hem ook in mijn MK8 

alleen met erge kou heeft hij even tijd nodig om soepel te schakelen maar eenmaal op temperatuur als boter, heb die van mij gechipt naar 145 pk is wel een aanrader met deze automaat.

En hoe is het verbruik met deze "ouderwetse" automaat? Op papier is de powershift met dubbele koppeling sneller en zuiniger dan een gewone automaat én zelfs als de handbak.

Zelf wil ik ook een automaat in mijn volgende Fiësta. Wellicht wacht ik tot Ford zijn powershift met dubbele koppeling wél in orde heeft. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de conculega's achter willen blijven.

Een (ouderwetse) automaat met een koppelomvormer heeft wat meer verbruik in de eerste versnellingen, het hangt er wel van af wanneer de lock-up in komt, daarna zijn ze net zo zuinig als een andere automaat.

Ik weet niet of ze mee moeten doen met de andere merken, ze kunnen beter iets goeds op de markt zetten, dan een product wat wel/niet werkt. 
We moeten als consument ook wat te kiezen hebben, laat ze lekker de CVT(in verschillende varianten), dubbele koppeling en gewone automaat in leven houden.

Het lijkt er op dat de dubbelkoppelng automaat op zijn retour is. Er zijn meer merken die weer ‘normale’ automaten gebruiken.

Zelfs VAG (PionIer met de DSG) heeft in sommige Audi’s de DSG door een ‘normale’ automaat vervangen.

Bij moderne automaten treed de lock-up al heel snel in werking, waardoor er een slip-vrije vaste verbinding is.

Het efficiency voordeel van een dubbelkoppeling automaat is daardoor niet meer zo groot als het geweest is.

De meeste automaten hebben een heel kort "denk-moment" bij optrekken in D. vanaf stilstand. Dat zal de automaat in de nieuwe Mk8 ongetwijfeld ook hebben. De "Pedalbox" schijnt dat op te lossen. Er wordt inmiddels ook positief melding van gemaakt op het forum van de Ford Mondeo Club. Heeft iemand hier reeds ervaring mee op de Fiesta?

https://www.chiptuning.com/nl/ford/fiesta-vii-2017/1-0-ecoboost-101ps-74kw-998ccm/pedalbox.html

Iedereen springt plots op een pedalbox, die me gewoon doet denken aan een powerbox die het systeem bedriegt

Wij rijden sinds een week een nwe Fiesta en hebben bewust voor de handbak gekozen. De automaat 100pk komt met trommelremmen en ik vind niet mooi binnen de dikke wielen, beetje zoals zo'n plastic Clio. Gewoon 'net-niet' :lol:

Je wielen komen niet onder het remstof te zitten, dat is minder poetsen. Elk voordeel heeft zijn nadeel.

Heb de automaat voor het comfort genomen niet voor de remschijven heb de achterste netjes zwart gemaakt en de voorste klauwen blauw steekt mooi af bij magnetic grey

binnenkort komen de side skirts eronder en word de achterbumper aangepast net zoals de ST line onderdelen liggen al klaar.

dan word het een ST line automaat die men wel gewoon kopen kan in de UK en Duitsland.