Jump to content
Fiestaclub.nl
Nick b

Chiptuning waar

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring in het chippen van een st150  .

En waar kan ik het beste heen gaan atm

Of zit tuning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stuurt het toch ook Door naar ziptuning. 

Ik dacht dat te lezen gisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rica. Niet de goedkoopste, maar wel goede service. 

Al een Transit Custom en een Fiesta bij ze laten doen. 0 problemen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rica doet zo tezien alleen diesels .

Ik denkt toch ook dat het mebu word. 

Want hoor daar veel goed over en is volgens mij ook een ford speciaalist

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unlimited tuning, mebu laad volgens mij gewoon mapjes in van ziptuning of soortgelijks

Unlimited doet dit ook, eigenlijk net zoals 90% van de tuners.

Mebu is dus niet beter dan een andere tuner. Mebu heeft geen rollerbank om de verandering te laten zien in vermogen. 

Net wat je wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft mebu ook een dynobank.

Maar misschien ga ik wel is even bij wouter bollen kijken in sintjansklooster. 

Dat zijn ook Ford specialiste

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Nick b said:

Rica doet zo tezien alleen diesels .

Ik denkt toch ook dat het mebu word. 

Want hoor daar veel goed over en is volgens mij ook een ford speciaalist

 

Dan heb je niet goed op hun site gekeken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Nick b said:

Volgens mij heeft mebu ook een dynobank.

Maar misschien ga ik wel is even bij wouter bollen kijken in sintjansklooster. 

Dat zijn ook Ford specialiste

 

Dan zou ik wel naar Sint Anthonis gaan,  verschil van zo'n 150 km...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Nick b said:

Volgens mij heeft mebu ook een dynobank.

Maar misschien ga ik wel is even bij wouter bollen kijken in sintjansklooster. 

Dat zijn ook Ford specialiste

 

99% zeker van niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het hier trouwens over een ST150. Daar is niet zo heel veel uit te halen mbt chiptuning op een standaard motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou jal standaard. Er zijn wel wat dingen veranderd zoals de gasklep dit is nu 60mm er zit een cosworth inlet op en een complete militek uitlaat systeem. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Razer said:

99% zeker van niet.

Ja sorry je heb gelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, VitroFiesta said:

Dan zou ik wel naar Sint Anthonis gaan,  verschil van zo'n 150 km...

Voor mij scheelt het maar 50 a 60 km dus dat is nog tedoen😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Nick b said:

Nou jal standaard. Er zijn wel wat dingen veranderd zoals de gasklep dit is nu 60mm er zit een cosworth inlet op en een complete militek uitlaat systeem. 

 

 

Zou persoonlijk nog niks chippen. Ga eens kijken voor een paar andere nokkenassen en dan pas een goede tuning op maat.

190/200 pk is wel te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Razer said:

Zou persoonlijk nog niks chippen. Ga eens kijken voor een paar andere nokkenassen en dan pas een goede tuning op maat.

190/200 pk is wel te halen

Haha ja daar zat ik ook eerst aan tedenken maar de rest moet wel heel blijven. Ik ben bangeen dat het dan te veel word.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Razer said:

Zou persoonlijk nog niks chippen. Ga eens kijken voor een paar andere nokkenassen en dan pas een goede tuning op maat.

190/200 pk is wel te halen

Ligt er maar net aan wat je met je auto wilt. Toen ik mijn ST nog had heb ik ook overwogen om de nokken te vervangen maar met de mods die ik had was hij super voor dagelijks gebruik.

Met andere nokken lever je toch wat comfort in voor rauwe power en daarom heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Als het doel dus is om zoveel mogelijk power te hebben dan ben ik het dus met je eens maar als je gewoon fijn door de stad wil kunnen rijden e.d. dan raad ik het niet aan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic ga ik even volgen, ben ook opzoek naar een chipper voor mijn ST150

Rij nu rond met een Milltek spruitstuk, sportcat, mountune demper, 60mm gasklep en mountune CAIS.

Hoop er 170-180 pk uit te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Luukvl said:

Dit topic ga ik even volgen, ben ook opzoek naar een chipper voor mijn ST150

Rij nu rond met een Milltek spruitstuk, sportcat, mountune demper, 60mm gasklep en mountune CAIS.

Hoop er 170-180 pk uit te halen.

Nou dat hoop ik ook ja om op zo iets uit tekomen. Maar ben een beetje aan het heen en weer mailen geweest. En tot nu tot voor het maat werk kom ik uit op Unlimited tuning. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Nick b said:

Haha ja daar zat ik ook eerst aan tedenken maar de rest moet wel heel blijven. Ik ben bangeen dat het dan te veel word.

Er rijden veel rond met deze vermogens..en nog veel meer.

Deze motoren kunnen het zeker aan zonder veel aanpassingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn auto afgelopen maand laten chippen bij unlimited tuning in amersfoort. Zij chippen op OBD en met dynorun stellen ze hem netjes af voor maximaal vermogen. Ik kwam uit op 170 pk en 218 nm. Ik heb 60mm gaskleppenhuis, k & n filter, milltek evo2 uitlaatspruitstuk, decat van milltek met  (200 cells sportcat tussen gelast) en einddemper van milltek. Merk zeker het verschil heeft bij 5800 wel een klein dipje. Hij is er onderin de toeren ook veel mee opgeschoten. Maar ben wel serieus aan het denken om ook nog andere nokkenassen te nemen om bovenin nog meer power te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest normale gang van tunen is normaal eerst de hardware (nokkenas luchtfilter uitlaat enz) dan de software.

anders om kun je bij elke wijziging terug naar de tuner..  dus hou er rekening mee als je de nokkenas doet dat je weer naar UT kan om hem aan te laten passen.!

verpik je niet te veel op op het vermogen wat UT zegt. Ze zijn wat optimistisch ingesteld. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel tevreden met Rica(Waalwijk), heeft een rollenbank en heb 140pk, 240Nm gekregen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×