Jump to content
Fiestaclub.nl
Dirke

Sync 1.1 update van 5.9 naar 5.11

Recommended Posts

Hey,

Ik lees net op een ford forum in de UK dat ze daar voor de Sync 1.1 een nieuwe update kunnen downloaden.

https://www.fordownersclub.com/forums/topic/56334-ford-sync-updates/?page=10

Ik heb op de engelse site van ford mijn VIN nr getypt en kreeg als resultaat dat er een update beschikbaar was en heb die gedownload

https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/instructions/sync/

Ik ben nu nog de bestanden aan het doorzoeken naar Nederlandse termen die in de menu's van mijn huidige sync versie voor komen zoals "lijst mobiele apps" of <naam van de contactpersoon>bellen"

ben benieuwd,naar de ervaringen:)

Ik ben benieuwd wat er is veranderd. Ik heb volgens mij SYNC1.0 helaas... 

46 minutes ago, LightningNL said:

Is er een changelog beschikbaar?

Ben ik helaas nog niet tegen gekomen, is volgens mij ook nog maar net ontdekt op de engelse site.

Hé Dirke, welke bestanden heb je op je usb stick gezet, ik krijg elke keer een melding dat het bestand niet is gevonden.

Alle bestanden moet je in de map SyncMyRide zetten behalve autoinstall en install die heb ik gedownload van ford UK forum (zie link boven aan) zoals liamstears in zijn post omschrijft

Ik krijg het nog niet voor mekaar, ik krijg nog steeds een melding van "Geen bestand gevonden" Als ik via Sync in de USB kijk, staan er geen bestanden op, als ik de USB in de laptop steek, dan zijn de bestanden zichtbaar. Ik doe schijnbaar iets niet goed, maar weet nog niet wat. Iemand een idee? 

13 minutes ago, FiKa said:

Ik krijg het nog niet voor mekaar, ik krijg nog steeds een melding van "Geen bestand gevonden" Als ik via Sync in de USB kijk, staan er geen bestanden op, als ik de USB in de laptop steek, dan zijn de bestanden zichtbaar. Ik doe schijnbaar iets niet goed, maar weet nog niet wat. Iemand een idee? 

Hoi Jan, heb je niet Sync 1.0 in de Fiesta? Deze kan namelijk de update niet aan.

Ik heb nu een versie V5.9, of dat nu 1.0 of 1.1 is, weet ik niet. In Ford Etis kan ik het ook niet meer vinden. Ik zal het even bij de dealer informeren.

On 11-3-2018 at 15:32, FiKa said:

Had ik ook met een bepaalde usb stick, geprobeerd met een andere en toen werkt het wel. Wat ook van belang is, is dat je de autointall en Install die "liamstears" in zijn post aanbied gebruikt inplaats van de bestanden die bij de download van ford zelf aanwezig zijn. je usb stick moet dan ingedeeld zijn zoals op mijn bijgeleverde afbeelding  

Schermafbeelding 2018-03-13 om 12.34.48.png

17 hours ago, FiKa said:

Ik heb nu een versie V5.9, of dat nu 1.0 of 1.1 is, weet ik niet. In Ford Etis kan ik het ook niet meer vinden. Ik zal het even bij de dealer informeren.

V5.9, v5.11 is de versie van de software en sync 1.0, 1.1, 2, 3  zijn de versies van de sync hardware :wink:

bij mij is het hardware sync 1.1 en software voor update 5.9 en na update 5.11

Is er al meer bekend over wat er nou verandert is? (Change-log?)

On 13-3-2018 at 12:38, Dirke said:

V5.9, v5.11 is de versie van de software en sync 1.0, 1.1, 2, 3  zijn de versies van de sync hardware :wink:

bij mij is het hardware sync 1.1 en software voor update 5.9 en na update 5.11

heb jij toevallig de software nog?

Here's the download link. Files will be available for 7 days. https://we.tl/oDItr62ax2

On 18-4-2018 at 16:09, Alex16S said:

Here's the download link. Files will be available for 7 days. https://we.tl/oDItr62ax2

Tip: Download software alleen uit originele bron, dat voorkomt altijd weer onverwachte problemen. Voor Nederland is dat https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update 

Ik heb op mijn fiesta mk7.5 niet het kleurenscherm maar gewoon het blauwe scherm. Kan ik via de download ook gewoon mijn sync updaten? (heb mijn VIN ingevoerd en een download file gekregen). Of kan dat niet? 

1 hour ago, Nielsicq said:

Ja Tom dat werkt gewoon :)

Thanks Niels :-). Was niet geheel zeker ivm verschil Sync 1.0 en Sync 1.1, vandaar. Vermoed dat bouwjaar 2015 recent genoeg is voor Sync 1.1, al zal ik dat vermoedelijk even in mijn sync settings moeten nakijken voor de zekerheid? 

Damn, net te laat om de update te downloaden; de WeTransfer link is verlopen.

Op de Ford site kan ik de update niet downloaden (geeft na het invoeren van m'n VIN aan dat er geen update beschikbaar is).
Kan iemand de software nog een keertje ter beschikking stellen?

Ik ben ook nog steeds benieuwd wat de wijzigingen zijn ten opzichte van 5.9?

21 hours ago, Tomskii said:

Thanks Niels :-). Was niet geheel zeker ivm verschil Sync 1.0 en Sync 1.1, vandaar. Vermoed dat bouwjaar 2015 recent genoeg is voor Sync 1.1, al zal ik dat vermoedelijk even in mijn sync settings moeten nakijken voor de zekerheid? 

Gewoon even op usb stick zetten, als het werkt heb je 1.1 anders niet :)

Hey kwam net deze pagina tegen op de Nederlandse ford website https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/ dus je kunt nu gewoon update via de Nederlandse website van ford!  :-)