Jump to content
Fiestaclub.nl
Dirke

Sync 1.1 update van 5.9 naar 5.11

Recommended Posts

On 1-5-2018 at 10:10, Dirke said:

Hey kwam net deze pagina tegen op de Nederlandse ford website https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/ dus je kunt nu gewoon update via de Nederlandse website van ford!  :-)

Helaas, nog steeds dezelfde melding :-( 
Wellicht komt het omdat m'n Fiesta standaard met een Sync 1.0 kwam, en ik er zelf een 1.1 module in heb gezet. (en dus volgens de VIN dat niet herkent als een Fiesta met een compatibele SYNC module).

Zou iemand voor mij de software kunnen downloaden en die wellicht via WeTransfer.com beschikbaar kunnen stellen?

UPDATE.jpg

Hoi heb me net voorgesteld in het even voorstellen topic.

Ik krijg de update niet op mijn sync 1.1 hij draaid nu 5.8 volgens de update site is het de 1.1 met app link echter als ik mijn fat32 stick met alleen de ford update in de uab steek de auto start en via sync instellingen zeg update installeren zegt hij geen update bestand gevonden enige op de stick is alles wat in de zip staat die je via de eerder grgrvrn link kunt downloaden. Dit staat direct in de root 

De map syncmyride 

En de 2 losse bestanden. Voor de rest is de stick leeg wat kan dit zijn.

Het is een 32gb usb stickje wel 3.0 van pny.

Heb het tevens met 3 usb 2.0 stiks 1 van 4gb en 2 van 8gb geprobeerd nog steeds kan update bestand niet vinden, tevens zijn de eerder gegeven links naar de juiste install en autoinstall files dood. 

USB sticks Schoon geformateerd naar fat32 en daarna de zip direct daarop uitgepakt

Ik heb ook even de hardware versie bekeken ik heb een 
E1BT-14D54a-AK voor deze zit er geen cab file in de door de ford sites geleverd update zip 

Uit eindelijk via de autoinstall en install files die Phil21185 hier gaf https://www.fordownersclub.com/forums/topic/99898-anyone-actually-managed-to-update-sync-11/?do=findComment&comment=712800 

als je de 2 .lst bestanden uit de WF0CXXGAKCEG62452 van de zip die hij deelt op je usb zet in plaats van de 2 die je van ford in de zip hebt werkt het wel.

echter bleef mij sync dik 20 minuten staan op de melding installatie wordt uit gevoerd, ging niet harstarten en installeren maar alleen op installatie word uitgevoerd staan. 

hoe dat komt weet ik niet.

ga vanmiddag thuis weer even stoeien

zit nu nog op 5.8

Ik zat hier ook al naar te kijken. bij mij geeft ford Nederland aan dat er een update voor mij beschikbaar is. ik snap alleen niet hoe ik de versie info van de software en mijn syc versie moet achterhalen.

Ik heb ook het idee dat het feit dat ford aangeeft dat een update beschikbaar is, dit niet altijd iets zegt over de werkelijk staat van de software in de auto. Ford vraag (als ik het goed heb gezien) om een bevestiging of de update gelukt is en lijkt aan de hand van jouw eigen info te bepalen of er een update beschikbaar is  ja of nee.. Misschien dat hierom sommige mensen de stick er in doen en er vervolgens niet gebeurd?

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan achterhalen welke versie van sync en software ik heb? In het systeem info scherm krijg ik geen getallen terug die lijken op de genoemde cijfers hier in dit topic?

On 20-10-2018 at 10:55, Sojab0on said:

Hoi heb me net voorgesteld in het even voorstellen topic.

Ik krijg de update niet op mijn sync 1.1 hij draaid nu 5.8 volgens de update site is het de 1.1 met app link echter als ik mijn fat32 stick met alleen de ford update in de uab steek de auto start en via sync instellingen zeg update installeren zegt hij geen update bestand gevonden enige op de stick is alles wat in de zip staat die je via de eerder grgrvrn link kunt downloaden. Dit staat direct in de root 

De map syncmyride 

En de 2 losse bestanden. Voor de rest is de stick leeg wat kan dit zijn.

Het is een 32gb usb stickje wel 3.0 van pny.

Heb het tevens met 3 usb 2.0 stiks 1 van 4gb en 2 van 8gb geprobeerd nog steeds kan update bestand niet vinden, tevens zijn de eerder gegeven links naar de juiste install en autoinstall files dood. 

USB sticks Schoon geformateerd naar fat32 en daarna de zip direct daarop uitgepakt

Ik heb ook even de hardware versie bekeken ik heb een 
E1BT-14D54a-AK voor deze zit er geen cab file in de door de ford sites geleverd update zip 

Uit eindelijk via de autoinstall en install files die Phil21185 hier gaf https://www.fordownersclub.com/forums/topic/99898-anyone-actually-managed-to-update-sync-11/?do=findComment&comment=712800 

als je de 2 .lst bestanden uit de WF0CXXGAKCEG62452 van de zip die hij deelt op je usb zet in plaats van de 2 die je van ford in de zip hebt werkt het wel.

echter bleef mij sync dik 20 minuten staan op de melding installatie wordt uit gevoerd, ging niet harstarten en installeren maar alleen op installatie word uitgevoerd staan. 

hoe dat komt weet ik niet.

ga vanmiddag thuis weer even stoeien

zit nu nog op 5.8

Michel en Jee, stick op ex-fat formatteren, eentje van 32gb. heb ik gelezen. Uiteindelijke bestanden zijn >22gb groot als je ook ford nav bij hebt :wink:

Zoek je de update nog naar 5.11? Ik heb em denk ik nog op USB staan, dan upload ik hem wel eff voor je morgen :) (USB ligt nog in de auto, vergeet em telkens terug mee binnen te nemen :)

20 minutes ago, Tomskii said:

Zoek je de update nog naar 5.11? Ik heb em denk ik nog op USB staan, dan upload ik hem wel eff voor je morgen :) (USB ligt nog in de auto, vergeet em telkens terug mee binnen te nemen :)

Ik heb ook wel interess in 5.11

48 minutes ago, Bransbak said:

Ik heb ook wel interess in 5.11

Ik probeer morgen de files even te posten met de instructies (zitten paar nuances in die erg belangrijk zijn). Ik heb zelf deze file van een brit gekregen in één van de ford groepen op Facebook. Aangezien de file die je van de ford website download wat fouten bevat waardoor je de update niet uitgevoerd krijgt. Mijn versie is reeds gecorrigeerd door die brit en werkt perfect (aangezien ik hem zelf ook gebruikt heb). 

Grootste voordeel is dat je nooit (voorlopig hout vasthouden, maar al 4 maanden zonder issue) nog het probleem krijgt waarbij SYNC je bluetooth muziek niet meer wil streamen en je daarvoor de sync module moet resetten :) 

EDIT: Wel opletten dat je reeds een Sync 1.1 module hebt. De sync 1.0 module kan niet geüpdatet worden

Ok heren (en mogelijks ook dames).

Hierbij de zip die jullie nodig hebben: https://drive.google.com/open?id=1ePztDW_Y_y1n-wb3UjV_sVYS0Ps9EFb4

Even paar instructies:

1)Formateer een USB stick van minstens 2GB (sommige 16GB exemplaren werken niet, hou hier rekening mee) naar FAT32 formaat op je computer
2) Unzip mijn file en zorg ervoor dat je de files naar de rootmap (hoofdmap) van je usb kopieert. (zie voorbeeld onder)

OVxOmXM.png

3) Ontkoppel de USB van je computer
4) Ga naar je wagen en steek de USB in de USB poort van je Fiësta. LET OP: Contact van de wagen nog niet opzetten voor de USB in de USB poort steekt
5) Zet contact aan en start de motor (de update best met lopende motor uitvoeren, aangezien hij +/- 20-30 min duurt)
6) Ga naar je instellingen --> Sync --> Updaten (ik ken de juiste term niet meer, maar het is duidelijk genoeg)
7) SYNC zal de update file beginnen zoeken en vervolgens beginnen met het installeren. Je zal een boodschap krijgen die zegt dat de update begonnen is en dat je systemen gedurende 20 minuten onbeschikbaar zullen zijn. In tussentijd kan je wel naar de radio luisteren, maar alle échte SYNC functies (bluetooth media etc) die werken niet.
8 ) Tijdens de update is het mogelijk dat je SYNC Module enkele keren heropstart
9) Eens de update voltooit is krijg je weer een mondelinge boodschap te horen alsook een bevestigend bericht op het scherm in je middenconsole. 

Mochten er nog vragen zijn of je loopt toch tegen een probleem aan, laat het dan even weten. :-) 

@tomskii, dank je wel voor je hulp.ik zit nog op 5.8 vermoed ik. weet jij of er meer voordelen/nadelen zijn t.o.v. 5.11? Mijn dealer raad een update af. er zouden geen noemenswaardige verschillen zijn en de mogelijkheid tot een restore van de oude software onduidelijk of niet mogelijk? 

16 hours ago, jee said:

@tomskii, dank je wel voor je hulp.ik zit nog op 5.8 vermoed ik. weet jij of er meer voordelen/nadelen zijn t.o.v. 5.11? Mijn dealer raad een update af. er zouden geen noemenswaardige verschillen zijn en de mogelijkheid tot een restore van de oude software onduidelijk of niet mogelijk? 

Ik heb alleen maar verbeteringen gemerkt in de stabiliteit van SYNC dus ik kan het alleen maar aanraden. Waarom je dealer het niet aanraad is mij dan ook een beetje een raadsel. Nieuwe features moet je niet verwachten, die zijn er voor zover ik weet niet :)

@Tomskii Ik begrijp ook niet helemaal waarom, daar probeer ik dus een beetje achter te komen. nieuw hoeft niet altijd beter te zijn, zeker als je niet kan terugdraaien wil je eerst zeker weten of er geen bugs in zitten. Stabiliteit is iets dat je pas ervaart als het in gebruik is. je kunt dan alleen maar hopen dat het ook daadwerkelijk stabieler blijkt :-)

6 hours ago, jee said:

@Tomskii Ik begrijp ook niet helemaal waarom, daar probeer ik dus een beetje achter te komen. nieuw hoeft niet altijd beter te zijn, zeker als je niet kan terugdraaien wil je eerst zeker weten of er geen bugs in zitten. Stabiliteit is iets dat je pas ervaart als het in gebruik is. je kunt dan alleen maar hopen dat het ook daadwerkelijk stabieler blijkt :-)

Ik vermoed dat je dealer mogelijks verwijst naar de issues als je de file van ford rechtstreeks download. Aangezien die wat typfoutjes heeft (I shit you not) kan de auto hem dan niet herkennen. Ik gok dat het daarop slaat. 

Ik zou zeggen, als je zelf geen stabiliteitsproblemen van sync ervaart (bvb play bluetooth media die er een paar keer per jaar uitligt tot je ofwel de zekering ofwel de batterij even losgekoppeld hebt) dan zou ik niet updaten. Heb je die problemen wel, update dan wel. Want dat heeft het voor mij opgelost.

@Tomskii ik heb idd via Ford gedownload.. Alleen heeft dat niets te maken met de overweging van de dealer. Het is meer angst voor het onbekende denk ik. Ik zag overigens op een Engels forum een changelog van 5.8 maar 5.9 meen ik.. Er was toch wel het 1 en ander aangepast mbt tot o.a sptaak commandos, kleine aanpassingen maar wel leuk om te hebben (gewoon omdat het kan) het lukt me helaas niet om het terug te vinden. Maar idd misschien moet ik mijn zegeningen tellen want ik heb geen problemen tot nu toe.. Alhoewel mijn usb stick met muziek weleens lijkt te hangen.. Maar dat loat weer op met een klik op het stuur naar een volgebde nummer. 

Tomskii, heb alles gedaan zoals jij dat schreef, USB in mijn auto en naar sync, die gaf aan dat er GEEN MEDIA FILES aanwezig waren, wat nu?

@Stevezes0 Weet, je zeker dat je de goede .Lst files hebt gebruikt? het probleem zit hem waarschijnlijk in de originele install.lst. Er is dus een alternatief in omloop met de juiste verwijzingen naar de bestanden in de de SyncMyRide folder. 

Ik ben intussen geslaagd met een update van (ik vermoed) 5.8 naar 5.11. Ik heb een logbestand geüpload naar Ford. dit bestand word achtergelaten op de usb stick na een geslaagde installatie. Ford weet op deze manier welke laatst bekende werkende versie in jouw auto zit. Voor jou en voor Ford een bewijs dat je de installatie goed hebt uitgevoerd. Wie weet handig voor in de toekomst. 

Ik heb het even doorgelezen allemaal, maar blijf er mooi vanaf. Alles werkt. Maar wat zijn de problemen bij jullie waarom je wilt updaten? Bij mij werkt het naar behoren (denk ik...)

Ik heb hem ook geupdate van 5.8 naar 5.11, maar heb ik hem al geupdate een aantal dagen nadat ik de auto had, dus geen idee wat er veranderd is.

Zelf heb ik altijd zoiets van, de update zal er niet voor niets zijn, dus laat ik maar updaten.

Overigens gewoon via de Ford website gedaan, dmv VIN nummer invoeren en update ging prima in één keer.

Een XML bestand komt er dan op de USB stick te staan, die even uploaden naar Ford, en de website geeft nu aan dat mijn Fiesta up to date is.

Ik ben gaan updaten omdat de telefoon van mijn vrouw problemen had/heeft met het verbinden met sync. Zelf had ik nogal eens dat ik meerdere keren de commando knop op het stuur moest indrukken voordat de spraakinvoer geactiveerd werd. Ook leek de audio via mijn 32 gig usb stick af en toe te haperen of vast te lopen. 

Los van nieuwe functies kan een update soms helpen de boel stabieler te maken. Dat moet ik nu nog gaan ervaren.

Ik heb net als Keesevo via mijn Vin code de bestanden bij Ford weggehaald. Dit heb ik gecombineerd met de installatie bestand van het Engels forum omdat de installatie niet gestart werd (bestanden niet gevonden).

Zover ik het begrijp met mijn bescheiden ict achtergrond, In het originele install.lst file lijken de bestandsnamen verminkt te zijn doordat alles zonder spaties achter elkaar staat. In het aangepaste bestand is de tekst precies het zelfde alleen zijn de spaties hersteld waardoor de bestandsnaam en locatie weer klopt.

De installatie bestanden doen m.i. niets anders dan het aansturen van de installatie. De werkelijk bestanden zitten in de SyncMyRide folder. Zolang men de originele .cabs van ford gebruikt lijkt mij dat er niet zo veel mis kan gaan. Tenzij Ford de update zelf slecht heeft geschreven. Maar goed, het is vervelend dat Ford dit niet gewoon even zelf fixt , of een melding maakt op de website. Hierdoor blijft het allemaal voor eigen risico. Het is ook vaag of er een makkelijk weg terug is.

Ik vond een changelog voor 5.9 op een f150 topic op een Engelstalig forum. Ik weet niet zeker of deze log betrekking heeft op onze Sync 1.1, 5.9 versie. Maar als dit wel zo is dan moet je zelf de lijn maar doortrekken naar 5.11

701879539_5.9changelogf150.thumb.jpg.83459a809bf064deb26f2066ee148e13.jpg

On 10-12-2018 at 09:31, Tomskii said:

Ok heren (en mogelijks ook dames).

Hierbij de zip die jullie nodig hebben: https://drive.google.com/open?id=1ePztDW_Y_y1n-wb3UjV_sVYS0Ps9EFb4

Even paar instructies:

1)Formateer een USB stick van minstens 2GB (sommige 16GB exemplaren werken niet, hou hier rekening mee) naar FAT32 formaat op je computer
2) Unzip mijn file en zorg ervoor dat je de files naar de rootmap (hoofdmap) van je usb kopieert. (zie voorbeeld onder)

OVxOmXM.png

Mochten er nog vragen zijn of je loopt toch tegen een probleem aan, laat het dan even weten. :-) 

Als ik je ZIP file uitpak krijg ik twee mappen, 1 met de naam _MACOSX (en daarin de map Sync Update) en 1 met de naam Sync Update.

In beide mapjes lijken dezelfde files te zitten.

Welke moet er in de root van de usb staan?

@Tomskii het is eindelijk gelukt om van 5.08 naar 5.11 te updaten n.a.v. jouw bericht. Een 32GB stick deed het niet, een 4GB stick deed het wel.

On 29-12-2018 at 15:58, MonsterFiësta said:

Als ik je ZIP file uitpak krijg ik twee mappen, 1 met de naam _MACOSX (en daarin de map Sync Update) en 1 met de naam Sync Update.

In beide mapjes lijken dezelfde files te zitten.

Welke moet er in de root van de usb staan?

Kun je even screenshotten wat er gebeurd. Ik zie dat niet staan, maar ik werk vanop een mac, dus zou vrij logisch kunnen zijn 😛

Vandaag ook maar eens een poging gewaagd bij de Hot Mustard MK7,5 Titanium van mijn vriendin, maar helaas.

De bestanden van @Tomskiigedownload, op 2 USB sticks gezet. 1x 8GB (FAT32), 1x 2GB (FAT) geformatteerd. 

Via het MENU naar SYNC Applicaties Installeren gegaan, Hij leest de bestanden en na 10 a 20 seconden krijg ik de melding, installatie mislukt. Met een stem die zegt dat er of te weinig beschikbare ruimte is, of dat deze niet geschikt/de juiste versie is.

Zie bijlage voor de huidige versie. (geen idee of dit de 1.0 of 1.1 is?) Het is een kleurenscherm incl. navigatie.

IMG_4931.JPG

17 hours ago, MxM said:

Vandaag ook maar eens een poging gewaagd bij de Hot Mustard MK7,5 Titanium van mijn vriendin, maar helaas.

De bestanden van @Tomskiigedownload, op 2 USB sticks gezet. 1x 8GB (FAT32), 1x 2GB (FAT) geformatteerd. 

Via het MENU naar SYNC Applicaties Installeren gegaan, Hij leest de bestanden en na 10 a 20 seconden krijg ik de melding, installatie mislukt. Met een stem die zegt dat er of te weinig beschikbare ruimte is, of dat deze niet geschikt/de juiste versie is.

Zie bijlage voor de huidige versie. (geen idee of dit de 1.0 of 1.1 is?) Het is een kleurenscherm incl. navigatie.

IMG_4931.JPG

Van welk bouwjaar is je Fiësta? Druk ook nog even door op die versieinfo en neem daar wat foto's van. Dan kan ik 100% Zeker zeggen of het voor jou wel of niet compatibel is. 

Hij begint wel echt met installeren toch? (als in: de sync module vind de files terug op je USB stick?)

@Tomskii Alvast bedankt voor het meekijken.

Hij begint inderdaad met de installatie zoals je op de screenshots kunt zien. Hopelijk kan je er iets mee?

De Fiesta 1.0 ecoboost is van juni 2013 (MK7.5/Facelift)

IMG_49.jpg

On 5-6-2019 at 18:48, MxM said:

@Tomskii Alvast bedankt voor het meekijken.

Hij begint inderdaad met de installatie zoals je op de screenshots kunt zien. Hopelijk kan je er iets mee?

De Fiesta 1.0 ecoboost is van juni 2013 (MK7.5/Facelift)

IMG_49.jpg

Dat verklaart het eea. Je sync unit is te oud. Dat is nog een 1.0 unit ipv een sync 1.1 unit. Die kan dus niet geupdatet worden voor zover ik begrepen heb. Je zou op ebay een EB5T unit kunnen kopen en je bestaande sync unit hiervoor swappen (is gewoon een kastje dat ergens bij de beenruimte van de passagier zitten onder je handschoenenkastje). Die zijn niet mega duur (ergens tussen 50-100 EUR). 

Maar dan moet je dat de moeite waard vinden natuurlijk :)