Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
OmarRgb

Verschillende spoorverbreders/ spacers.

Recommended Posts

Hallo goedeavond,

Nadat ik mijn nieuwe velgen heb gemonteerd zou ik toch graag weer spoorverbreders/ spacers op mijn achteras willen, mijn vorige velgen hadden achter aan beide zeide 20MM, maar daar zaten ook tapeinden op. Als ik nu ook spoorverbreders/ spacers zou willen monteren maar dan minder dikke, kunnen dit dat ook spoorverbreders/ spacers zijn zonder tapeinden of komt er dan teveel druk op de originele tapeinden te staan? 

15mm is nog mogelijk met spacers met tapeinden. Moet je wel een velg hebben waar de originele moeren in passen / wegvallen. 

Dunnere spacers kan alleen met langere studs, omdat je anders te weinig schroefraad overhoud. 

Ik dacht dat 3-5mm de max is san spacing zonder noodzaak van verdere aanpassingen. Maar hou er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk geen centrering meer van de velg op de hun hebt. Omdat de opstaande rand van je hub meestal 5 mm is, waar je centreerring van de velg op pakt. 

De 15 en up spacers met tapeinden hebben een eigen opstaande centreer rand

Goed kruiselings aandraaien is dan belangrijk om trillen in de aandrijflijn te voorkomen.

Wat dat betreft heeft de VAG groep het makkelijker, die hebben bouten en dan gebruik je met spacing gewoon een langere bout.

Sign in to follow this