Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
RRvdL

Zoekende

Recommended Posts

Hallo, ik ben opzoek naar een mooie St tussen 2005/ 2008 bij voorkeur een met de laatste facelift.

Waar ik tegen aanloop omdat het toch wat oudere auto's zijn dat de gereden kilomterstand vrij hoog is, wat is jullie ervaring hiermee en hoeveel kilometer kan zo'n motor mee?

kan ik tot 150.000 km zonder problemen rijden of kan deze motor ook wel 250.000 km mee en waar moet je naar kijken bij aanschaf?

Dank je wel meningen zijn echt zeer uit een lopend. Velen zeggen koop nooit een auto die meer gelopen heeft dan 150.000 km en helemaal met zo'n motor

Het blok in de Mk.6(½) ST werd ook geleverd in de Mondeo uit dezelfde periode. Het belangrijkste verschil met dat blok zijn de ophangpunten. In principe is het een blok dat bedacht is om veel kilometers mee te kunnen rijden. Echter... Het gebruik van een Fiesta ST is natuurlijk doorgaans anders dan een Mondeo 2.0. Daaraan werkt ook de korte versnellingen mee, bedoeld om snellere sprintjes te kunnen trekken. Een echte reisauto is het niet. Als je er gevoelig voor bent gaat het geluid je storen op de lange afstand. Een gesprek zonder stemverheffing is boven de 120km/u niet echt mogelijk.

Zwak punt van dit model ST is de versnellingsbak. Als de auto verkeerd bereden is zul je ook relatief vaak versleten koppelingen aantreffen. Ook al heb ik er nog geen problemen mee gehad: ook de elektrische spiegels schijnen een zwak punt te zijn. Natuurlijk is de airco bij auto's van deze leeftijd vaak aan vervanging toe, maar dat is niet specifiek ST.

Verder vind ik het een heerlijke auto. Ik heb er al 11 jaar veel plezier van, probleemloos en zonder grote onvoorziene kosten.

De 2.0 liters willen bij een hogere kmstand ook nog wel eens het nodige olie verbruiken!