Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Goedendag,

Ik heb een vraagje over de standaard ford fiesta radio met 6 voorkeuze knoppen uit 2011. De auto heeft 2 woofers en 2 tweeters. Ik wil een audio upgrade uitvoeren maar ik wil graag de maximale watt rms weten hiervan zodat ik kan kijken wat er te koop is buiten een versterker om. 

Ik heb al contact opgenomen met ford Nederland die gaven aan dat ik contact moest opnemen met de dealer. De dealer kon het mij ook niet vertellen. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Meestal is het 4x50 watt max. Dus rond de 10/15 watt rms ( constant )

Edit aangepast, iets te enthousiast met het vermogen 

9 minutes ago, Razer said:

Meestal is het 4x50 watt max. Dus rond de 25/30 watt rms ( constant )

Maar geld dit dan ook voor alleen 2 speakers met losse tweeter? Ik vind dit wel aan de lage kant voor een auto radio.

Persoonlijk vind ik het nog wel mee vallen (25 a 30 W) eigenlijk gaat het om dat je niet teveel vervorming krijgt dus de kwaliteit van de radio/versterker ...... zolang dat nihil is dan is dit meer dan genoeg. (maar afijn dat is mijn mening)

Mijn zoon heeft in zijn Fiesta van 2011 een dubbel din geplaats van JVC en heeft de deurspeakers vervangen nu weet ik zo niet of hij ook een extra versterker er in heeft gezet maar het klinkt erg mooi.

Er zijn dus best wel mogelijkheden om e.e.a. aan te passen. (misschien reageert hij nog wel op jouw vraag als hij dit leest :D)

6 minutes ago, KiC said:

Persoonlijk vind ik het nog wel mee vallen (25 a 30 W) eigenlijk gaat het om dat je niet teveel vervorming krijgt dus de kwaliteit van de radio/versterker ...... zolang dat nihil is dan is dit meer dan genoeg. (maar afijn dat is mijn mening)

Mijn zoon heeft in zijn Fiesta van 2011 een dubbel din geplaats van JVC en heeft de deurspeakers vervangen nu weet ik zo niet of hij ook een extra versterker er in heeft gezet maar het klinkt erg mooi.

Er zijn dus best wel mogelijkheden om e.e.a. aan te passen. (misschien reageert hij nog wel op jouw vraag als hij dit leest :D)

Persoonlijk vind ik een aftermarket radio niet mooi staan in de auto. Maar geeft het problemen als ik 60watt rms speakers zou plaatsen op de originele radio?

49 minutes ago, leuk50 said:

Maar geld dit dan ook voor alleen 2 speakers met losse tweeter? Ik vind dit wel aan de lage kant voor een auto radio.

Jahoor, als je 2 uitgangen gebruikt blijft het 50 watt max.

Dit zijn nu eenmaal de waarden. Geld eigenlijk voor 99% van de huidige radio's

Tis nog veel minder bij de Sony uitvoering is het 15 watt continu en bij de anderen modellen nog minder Andere speakers geven al een verbetering echter als je het harder gaat zetten gaan de midden tonen schreeuwen Als je niet te veel eisen stelt is het aardig maar ik heb het anders gedaan kijk hier maar is zit wel een prijskaartje aan

https://www.concept4cars.nl/ford-audio-upgrades/

22 minutes ago, KiC said:

10/15 watt is helaas een wattage waar niks voor fatsoenlijks te vinden is.

Je bent al snel aangewezen op een speaker die een hogere wattage heeft ( en niet kijkend naar de max vermogen waar iedereen mee adverteert )

Kwaliteit van de eindtrappen ( radio ) en speakers speelt idd een rol.

Moet mij helaas verontschuldigen, radio doet eerder 10/15 watt continue ( rms )

Je kunt gewoon 60 watt monteren/aansluiten.

Voordat het gaat vervormen/schadelijk is. Dan heb jij hem al zachter gezet

1 hour ago, Razer said:

10/15 watt is helaas een wattage waar niks voor fatsoenlijks te vinden is.

Je bent al snel aangewezen op een speaker die een hogere wattage heeft ( en niet kijkend naar de max vermogen waar iedereen mee adverteert )

Kwaliteit van de eindtrappen ( radio ) en speakers speelt idd een rol.

Moet mij helaas verontschuldigen, radio doet eerder 10/15 watt continue ( rms )

Je kunt gewoon 60 watt monteren/aansluiten.

Voordat het gaat vervormen/schadelijk is. Dan heb jij hem al zachter gezet

Ik heb een mooi compo setje gezien van hertz van 60 watt rms. Ga ik daar dan wel mee vooruit in geluid? Of klinkt het gewoon minder mooi omdat er zegmaar zwaardere speakers in zitten?

Alles hangt een beetje samen het frequentie bereik van jouw radio / versterker en het belangrijkste de kwaliteit van jouw luidsprekers dus niet alleen het vermogen van de luidsprekers maar ook tot welk bereik kan de luidspreker nog goede BAS weergeven en ook hoge tonen .... wat ook een mogelijkheid kan zijn is een speaker met een tweeter er bij in.

Of.... luidsprekers beluisteren in een autoshop om een idee te krijgen hoe iets klinkt ... en vaak is de keus dan persoonlijk wat voor jouw het beste en mooiste klinkt.

1 hour ago, KiC said:

Alles hangt een beetje samen het frequentie bereik van jouw radio / versterker en het belangrijkste de kwaliteit van jouw luidsprekers dus niet alleen het vermogen van de luidsprekers maar ook tot welk bereik kan de luidspreker nog goede BAS weergeven en ook hoge tonen .... wat ook een mogelijkheid kan zijn is een speaker met een tweeter er bij in.

Of.... luidsprekers beluisteren in een autoshop om een idee te krijgen hoe iets klinkt ... en vaak is de keus dan persoonlijk wat voor jouw het beste en mooiste klinkt.

Voor de bas ga ik een actieve subwoofer plaatsen die ik nog thuis heb staan uit mijn vorige auto. Ik was al van plan om vrijdag langs de autoshop te gaan. In iedergeval voor wat led lampjes. Maar ik zal mij daar gelijk eens in de speakers gaan verdiepen. 

Ik heb goede ervaringen met hertz. Iemand anders dat ook?