Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Batuhan013

Taal Telefoonfunctie

Recommended Posts

Hola, 

Ik heb van mijn Fiesta 2014 model, de taal van Duits naar Nederlands gezet. Alles is nu Nederlands, behalve de telefoon/bluetooth functie. Iemand enig idee hoe ik dit ook naar Nederlands kan zetten?
Ford dealer zegt nieuwe software 150 euro haha. 

Groet,

Batuhan

Volgens mij kan idd alleen de dealer dat en is dat niet met de Forscan te regelen.

Mijne heeft dat ook maar stoor me er ook verder niet aan en praat wel Duits tegen mn auto die enkele keer dat ik het gebruik :)

Speech Control Language is apart in te stellen met FORScan, of bedoel je dat niet?

On 12-2-2018 at 15:01, Batuhan013 said:

Hola, 

Ik heb van mijn Fiesta 2014 model, de taal van Duits naar Nederlands gezet. Alles is nu Nederlands, behalve de telefoon/bluetooth functie. Iemand enig idee hoe ik dit ook naar Nederlands kan zetten?
Ford dealer zegt nieuwe software 150 euro haha. 

Groet,

Batuhan

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar 150 euro klinkt wel als heel veel geld. Dat moet toch anders kunnen?

Ik ben inmiddels iets wijzer geworden.

Nu las ik op een Duits forum het volgende:

Hallo,

die Module unterszützen 4 Sprachen,wird bei CS7T auch so sein -

1) AM5T/BM5T-14D212-A* English, German, Russian, Turkish

2) AM5T/BM5T-14D212-B* English, German, Russian, Polish*¹

3) AM5T/BM5T-14D212-C* English, German, French, Italian

4) AM5T/BM5T-14D212-D* English, German, French, Swedish*¹

5) AM5T/BM5T-14D212-E* English, Spanish, French, Portuguese

6) AM5T/BM5T -14D212-F* English, German, French, Dutch

Betekent dus dat mijn Sync module alleen maar een aantal talen aankan en dus geen Nederlands (heb nog niet gecheckt welke module er in mijn Fiesta zit). Ik heb daarom mijn Display settings op Engels gezet. Het gevolg is dat de Sync module automatisch omschakelt naar Engels (want is een van de 4 mogelijkheden). Als je vervolgens de Display Settings weer op Nederlands zet, kan de Sync module niet volgen en blijft daarmee op Engels staan. Dat is voor mij voorlopig acceptabel en beter dan Duits. Als ik dus Nederlands wil in de Sync module, moet ik een serienummer hebben dat eindigt met F*. Die zijn blijkbaar wel te koop via ebay, maar dat wordt even zoeken.

Ik las echter ook nog een andere mogelijkheid en dat is een module plaatsen die alle talen aan kan. Dat zou moeten lukken met de module met serienummer CS7T-14D212-**, maar dit lijkt in tegenspraak met het bovenstaande en ik kan nergens terugvinden of dat ook echt waar is. Voorlopig doe ik het nog maar even met de Nederlands/Engels combinatie.

Beste Ronald, Ford zal geen enkele moeite meer doen voor de NL taal! Het wordt straks allemaal English or French/German! Ik weet niet hoe oud je bent? maar engels/duits of frans moet toch geen probleem zijn! Is ook niet bij mijn 67jr. leeftijd en als LBO/MBO gestuddeerde. Het is net als in de NL, het Fries/Drents /Tukkers/Achterhoeks en Limburgs wordt in de toekomst vrijwel uitgebannen,! Om die reden, men moet voller goedgeloviger overkomen en anders tel je niet meer mee, in the Dutch.

Kan mij het nog herinneren, wijlen oppertunist Criet Titulaar uit het Venlose Blerick, presentator van "Teleac tv cursus(en) moderne electronika, de wereld/huis van de toekomst", daar werd tegen hem gezegd door de programmamakers/leiding ervan, hij moest wat aan zijn Limburgs Blericks accent doen, want dat kon niet meer in de toen al huidige negentiger/tweeduizender jaren! Weet je wat hij toen antwoorde? beste directeur/leinggevenden, dan ZOEKEN jullie maar een ander! En hij bleef! Knap staaltje werk van wijlen Criet! Daar pplllukken wij nu nog de vruchten van! Maar niet van Ford die vraagt €150,-, die bant de NL taal eerstdaags gewoon uit, dat (NL taal) is nu al in de minderheid, dat zie je al bij de genoemde sync modules ! Wat een gewauwel hier! Maar het klopt, ik wijk af van het (taal) synsmodule onderwerp, want spottify houdt er ook al mee op bij Ford sync3!  

Sign in to follow this