Jump to content
Fiestaclub.nl
pwaltman

Zijskirts ST-Line MK7,5

Recommended Posts

Hallo mensen,

Sinds afgelopen week ben ik de trotse bezitter van een MK7,5 :grin:

Uiteraard heb ik de auto vandaag gewassen en toen viel mij op dat de zijskirts niet helemaal strak tegen het voorscherm gemonteerd zitten. Er blijft een kiertje open, aan de linker kant iets wijder dan aan de rechter kant. Het kan volgens mij geen kwaad, er zit een beetje verend gevoel op als ik het strakker aanduw dus ik denk dat de drukkers allemaal goed vast zitten.

Hebben andere leden met zijskirts dit hetzelfde of niet? Ik vind het niet zo mooi eigenlijk. Ik zou ze liever strak ertegen hebben.

Groeten,

Patrick

@pwaltman Hey Patrick,

De sideskirts zitten bij de voorschermen met dubbelzijdige 3M tape vast. Dit kun je makkelijk vervangen. Een autoshop zoals bv De Brezan moet de tape wel hebben liggen. Daar heb ik hem namelijk ook gekocht om de sideskirts bij mijn vrouw der Feestje te monteren. 

Ik zal dinsdag of woensdag als ik ga wassen eens opletten maar weet eigenlijk zeker dat ik het niet heb anders was het me allang opgevallen

13 hours ago, BartM said:

@pwaltman Hey Patrick,

De sideskirts zitten bij de voorschermen met dubbelzijdige 3M tape vast. Dit kun je makkelijk vervangen. Een autoshop zoals bv De Brezan moet de tape wel hebben liggen. Daar heb ik hem namelijk ook gekocht om de sideskirts bij mijn vrouw der Feestje te monteren. 

Bedankt voor je antwoord.

Dacht al zoiets te doen maar als het zo hoort doe ik het niet.

18 hours ago, BartM said:

@pwaltman Hey Patrick,

Vind het beetje knullig opgelost bij Ford, enkel met tape!

21 minutes ago, Dragunov said:

Vind het beetje knullig opgelost bij Ford, enkel met tape!

Dit is alleen het stukje voor en achter. Er zitten nog nog div klemmen en en schroeven in.

Tuurlijk, maar toch!

Zelf heb ik mijn sidekirts vroeger met ruitenkit vastgekleefd

1 hour ago, Dragunov said:

Tuurlijk, maar toch!

Zelf heb ik mijn sidekirts vroeger met ruitenkit vastgekleefd

Dat is inderdaad nog beter. In principe hoeft het nooit los.

ik heb nog even goed gekeken: inderdaad is de dubbelzijdige tape los gaan raken. Beetje simpel inderdaad. Ik denk dat ik het ook vastlijm.

On 21-1-2018 at 17:30, pwaltman said:

Dat is inderdaad nog beter. In principe hoeft het nooit los.

totdat het toch een keer los moet natuurlijk :mrgreen:

Schade gebeurd  vlug en als die met ruitenkit vast zit wens ik je veel succes met los maken en schoonmaken :P

Goede plakband houd prima :)

Is het zo dat als je zijskirt wilt plakken deze ook eerst helemaal los moet. Weet iemand hoe? Ik heb het zelfde probleem op mijn mk7 sport:(

Ik heb het nog niet gedaan maar op mijn vorige mk7 heb ik de voorspoiler en achterbumper stukjes met ruitenkit vast gelijmd. Zit definitief muurvast.

Effe schilderstape op de stukken waar géén kit mag komen, dan beetje kit op de schermen en de skirt vastzetten met lijmtang. Na een paar uur droog en vast. Om de lijmtang te monteren moet je wel ff stukje pvc kuip los halen.

On 30-1-2018 at 22:21, Corollawin said:

Is het zo dat als je zijskirt wilt plakken deze ook eerst helemaal los moet. Weet iemand hoe? Ik heb het zelfde probleem op mijn mk7 sport:(

Als de dubbelzijdige tape los is kun je deze makkelijk vervangen met de sideskirts nog op de auto. Maar eraf halen is niet moeilijk.

1. Voorste zwarte deel bij het voorwiel demonteren (1 schroef)

2. 3 klemmen onder in de dorpel demonteren. ( draaibeweging)

3. Dubbelzijdige tape losmaken.

4. De sideskirt vastpakkenen naar het achterwiel schuiven. (Niet trekken dan breken de schuifklemmen).

Dank je wel.  Nu weet ik hoe ze los moeten. Maar hoe weer bevestigen. Als du dubbelzijdige tape erop gaat kun je toch niet meer schuiven.?

2 hours ago, Corollawin said:

Dank je wel.  Nu weet ik hoe ze los moeten. Maar hoe weer bevestigen. Als du dubbelzijdige tape erop gaat kun je toch niet meer schuiven.?

Met 2 personen kan dat zeker.  Maar de dubbelzijdige 3M tape heeft nog een stropje erop dat hij niet plakt. Eerst erop schuiven en dat de strip eraf trekken en de skirt aanduwen op het cassis.