NGL

Nieuw op forum

11 posts in this topic

Posted (edited)

Hallo,

Ik ben Nigel, eigenaar van een Ford Fiesta mk6 1.3 benzine uit 2004 en een Ford Fiesta mk6.5 1.4 TDCI uit 2008.
Beide auto's wil ik nog 't een en ander aan doen. de mk6 zou ik 't liefst helemaal omtoveren tot een Fiesta Crossroad maar onder de motorkap wil ik 't liefst een ST motor plaatsen (als dit mogelijk is en de rest van de auto dat wel aan kan.) en eventueel het interieur upgrade naar 't interieur van de MK6.5, dit interieur vind ik vele malen mooier, weet iemand als dit mogelijk is? 't liefst plaats ik dan ook een airco erin.

De mk6.5 wil ik alleen de koplampen van veranderen in xenon/led en eventueel ST stoelen erin plaatsen (beide auto's zijn 't 5 deurs model, iemand ervaring met het plaatsen van ST stoelen in een 5 deurs?)

Foto's plaats ik wanneer beide auto's weer een beetje netjes uitzien (beide hebben helaas schade, de mk6 door een kettingbotsing op de snelweg en de mk6.5 heb ik goedkoop kunnen kopen vanwege schade op wielkast rechtsachter en schade op de achterbumper en achterklep)
MK6 heeft nu 144.000 op de teller (Dit is mijn eerste auto, deze heb ik al +/- 2 jaar) gekocht met 120.000 erop
MK6.5 heeft momenteel 115.000 op de teller (deze heb ik nu iets langer dan een halfjaar) gekocht met 107.000 op de teller wat ik toch wel een zeer mooie KM stand vond voor een Diesel.

Edit: 't liefst zou ik ook op beide auto's een trekhaak plaatsen, is dit mogelijk? en is 't veel werk?
't liefst doe ik alles zelf aan de auto

Edited by NGL

Welkom hier 👍

Welkom🚙👍

Welkom Nigel !

:bordwelkom:

hallo

Welkom en je bent wat van plan zo te lezen, succes.

Welkom! 

:bordwelkom:

Een warm welkom bij de club

Welkom!

Je bent nogal wat van plan. Als je zulke plannen hebt hoop ik dat je voldoende verstand van zaken hebt om dit allemaal uit te voeren. Nog belangrijker is misschien wel of je de beschikking hebt over een goed uitgeruste werkplaats met brug en motorlift. Het overhangen van de motor en de bak kan vast wel maar je moet de rest van een ST ook hebben. Koelsysteem, veerpoten, aandrijfassen en ECU met bedrading etc.

De stoelen van een ST kun je volgens mij wel overzetten op de rails van de 5-deurs.

Gezien de vraag of het moeilijk is om (iets eenvoudigs als) een trekhaak te monteren vraag ik mij af of je dit wel allemaal zelf moet gaan doen?

Succes,

Patrick