Sign in to follow this  
Followers 0
Dragunov

Dragunov's parents' Fiesta MK8

11 posts in this topic

Me ouders zijn na een aanrijding (volledig in hun recht), waar hun Mondeo economisch total loss is verklaard, samen met mij op zoek gegaan naar een andere wagen. We kwamen uit bij een demo model Ford Fiesta MK8 1.0L EcoBoost, in de uitvoering Titanium met volgende opties:

  • Getinte ruiten achter
  • Stuurverwarming
  • Zetelverwarming
  • SYNC 3
  • Achteruitrijcamera
  • PAM
  • Panoramisch schuifdak
  • LED verlichting
  • Automatische koplampen en ruitenwissers
  • Keyless Start and Entry
  • Line Assist
  • Hill assist

Echter mag er bij deze uitvoering geen trekhaak geplaatst worden: Panoramisch dak, 1.0L EcoBoost en trekhaak. Niemand wist dit echter bij Ford dealer, dus me ouders kopen de wagen en gaan nadien nog eens terug om afneembare trekhaak te bestellen, een week verstrijkt en ikzelf was in de buurt en ging eens binnen om te vragen hoe het was met de wagen. Was net terug van de keuring en ergens probleem met trekgewicht, meer uitleg kreeg ik niet!


Zondag 17 december 2017 was ik uitgenodigd op VIP dagen bij Devos & Dewanckel en kwam daar de verkoper tegen, hij sprak me direct aan en zei dat het zijn schuld was en dat de wagen is afgekeurd omdat er een trekhaak op is geplaatst en als me ouders toch perse trekhaak wensten, ze mochten kijken voor andere wagen.

Gans de uitleg gedaan bij me ouders en gisteren (maandag 18 december 2017) terug naar dealer geweest om te kijken wat er nog stond van showroow of demo wagens, maar niks gevonden die hen bekoorde en de verkoper was op opleiding in Brussel, andere verkoper die uitsluitend eigenlijk de fleet markt doet, had dan wel effen tijd genomen om zelfs iets samen te stellen, maar eigenlijk niet echt hun ding...

-----------------------------------------------

Vandaag (dinsdag 19 december 2017) terug geweest om samen me de verkoper en me ouders rond de tafel te zitten en te zoeken voor een wagen die volledig hun ding is, dus enige oplossing was ene laten bouwen bij Ford en dus zijn we na een paar uur uitgekomen bij deze wagen:

  • Ford Fiesta Titanium (met dus de standaard uitrusting, passend bij Titanium), modeljaar 2018, 1.0L EcoBoost  74kW (100PK) in de kleur Moondust Silver.

Met als extra opties:

  • Titanium First Edition Pack (Automatische airconditioning; Active Park Assist: Semi-automatisch parkeerhulpsysteem, met parkeerhulp voor- en achteraan, achteruitrijcamera en inklapbare spiegels; Quickclear; verwarmbare zetels en verwarmd stuur)
  • Cruise Control
  • Keyless Entry & Start systeem voor (ont)sluiten en starten met Ford Power-startknop
  • Electrisch bedienbare ruiten achteraan (enkel 5 deuren)
  • Donkergetinte ruiten achteraan
  • BLIS (Blind Spot Information System - dodehoekwaarschuwing), inclusief Cross Traffic Alert (waarschuwing tegemoetkomend verkeer)
  • Automatische ruitenwissers vooraan met automatisch dimmende interieurspiegel
  • Upgrade DAB+; 8" aanraakscherm; B&O Play (Premium audio-systeem met 10 luidsprekers) en navigatie
  • CD-speler in handschoenkastje
  • Trekhaak met afneembare bol (13-polig)
  • Verplichte afleveringskit: voorbereiding aflevering, nummerplaat vooraan en wettelijke kit (brandblusser, gevarendriehoek, verbanddoos, fluo veiligheidsvestje)

Ze krijgen uiteraard ook nog vloermatjes, de kleine keuring (trekhaakkeuring) en nummerplaat hun fietsendrager gratis!


En wat zit er dan dus niet op:

  • Active City Stop
  • Adaptive Cruise Control
  • Panoramisch dak

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vandaag (woensdag 20 december 2017) nog kleine update gemaakt aan de wagen.

Ipv de 1.0L 100PK EcoBoost, komt er een 1.0L 125PK EcoBoost in het vooronder.

Me vader wenst liever schijfremmen dan trommelremmen, nadat ik het verschil tussen schijfrem en trommelrem uitlegde.

Staat ook iets knapper vind ik persoonlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is het verschil dan? Bedoel als het slecht was, dan verkochten ze het niet. De achterzijde blijft nog steeds minder remkracht houden, trommel of schijf.

Aan de voorzijde, dan snap ik het..alleen zijn trommelremmen aan de voorzijde wel heeeeel antiek

Alleen qwa uitstraling kun je er idd wat over zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht zijn trommels natuurlijk niet, maar remstof kan ook niet weg, warmte kan moeilijker weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is bij normaal gebruik niet van toepassing, mits je over het circuit rijd.

Voor een auto als een fiesta is dat meer dan voldoende.

Al ziet het er wel beter uit offcourse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bouwdatum is gekend: donderdag 18 januari 2018, met een vermoedelijke aflevering bij dealer op zaterdag 27 januari 2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wagen is gebouwd 17 januari 2018 en laatst gecontroleerd op software 18 januari 2018 en volgens ETIS zijn er nog updates beschikbaar voor ACM, BCM en PCM.
 

Enkele gegevens betreffende het voertuig:

Primaire eigenschappen

  • Productiedatum: 17.01.2018
  • Modellenserie: Econoline
  • Carrosserie: 5-deurs sedan
  • Versie: 50-reeks
  • Motor: 1.0L EcoBoost 120PS/125PS/140PS
  • Transmissie: Handg. 6-versn.bak Getrag - 6MX65
  • Aandrijving: LHD FWD
  • Differentieeloverbrengingsverhouding: 3.94
  • Emissie: Euro 6-emissienorm
  • Airconditioning: Automatische temperatuurregeling
  • Exportland: (+)"B"
  • Lak: Moondust Silver (met)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:heelcool:,nu nog de levering !!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind deze maand, begin februari waarschijnlijk. Wagen moet eerst nog naar de keuring om trekhaak te laten keuren en dan nog de papieren aanvragen om wagen in te schrijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets moois om naar toe te leven! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, heb zelfs al paar plannen voor hun wagen :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0