Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MK7_Metal

MK7_Metal

Recommended Posts

Ook maar even een project topic openen voor mijn Metal.IMG_4297.thumb.JPG.eb241d50af444f88b2e0cf9806d943bb.JPG

Tot nu toe een aantal kleine dingen gedaan aan de Fiesta, de stadslichten, interieur en kentekenverlichting vervangen door witte led's. De halogeen verlichting vervangen door Philips white vision en de oranje lampjes van de knipperlichten vervangen door chrome coat. Nu alleen nog een korte antenne plaatsen.

360.jpg

360.jpg

Ook een raamband laten plakken op de voorruit van 5%. Je kijkt er wel doorheen maar je krijgt niet steeds de zon meer in je gezicht.

2 weken geleden de auto gepolijst, een glaze erover en daarna in de Fuso van Soft99 gezet. Super spul, het water loopt nu zo van de auto af en de zwarte kleur is nu nog dieper. Zal is kijken of ik een filmpje hiervan kan uploaden.

Wat de plannen nog zijn met de Fiesta;

- Rode led verlichting boven het dashboard kastje. Deze heb ik helaas niet.

- Ambilight verlichting bij de voeten onder het dashboard, deze zit er bij mij helaas ook niet in.

- Misschien nog een armsteun plaatsen in de auto. Heb bij iemand hier op het forum gezien dat de middenconsole compleet werd vervangen door een uit een Mk7,5 als ik het goed zeg. Dan is het toch origineel en de rode verlichting bij de bekerhouders was ook erg netjes.

- Misschien nog een bottem line lip kit monteren en ik twijfel over spacers. Wil eigenlijk de Metal wielen niet wisselen voor wat anders alleen ze staan zover naar binnen toe.

Mooie metal en leuke plannen!

wat betreft die bottem line lip kit...gaat dat wel met die splitter?

Dankje! Zover ik het kan zien zou de Metal splitter eronderuit moeten. Misschien dat ik de lip kan aanpassen dat de splitter er wel onder kan blijven. Even proberen of dat mooi word.

9 hours ago, MK7_Metal said:

Dankje! Zover ik het kan zien zou de Metal splitter eronderuit moeten. Misschien dat ik de lip kan aanpassen dat de splitter er wel onder kan blijven. Even proberen of dat mooi word.

Mocht ie er onderuit gaan...en je m wil verkopen...dan hou ik me graag aanbevolen....? die mijne heb ik eronder uit gereden ?

28 minutes ago, Marijn87 said:

Mocht ie er onderuit gaan...en je m wil verkopen...dan hou ik me graag aanbevolen....? die mijne heb ik eronder uit gereden ?

Als hij eronder uit gaat dan houd ik hem zelf, wil de originele onderdelen graag bij de auto houden mocht hij ooit weer in de verkoop gaan ?

Het was te proberen...

wel benieuwd naar de lip die er onder gaat komen!

we gaan je volgen

Heb een mooie bottem line kit rondom gevonden in de uk, nu is kijken of ik wat auto's en/of mensen kan vinden die hem er ook onder hebben. 

Hier ook een metal eigenaar..

Over die armsteun, ik heb er al een half jaar een inzitten van een of andere Italiaanse website. Op deze thread staat er een foto van:

Kun je naar wens samenstellen (genuine leather en witte stiksels zijn een perfecte match met het metal interieur). Hij lijkt echt origineel en zit op de perfecte plek (heb een short throw shifter van Mountune en zit redelijk laag/achterover en hij kom niet in de weg met het schakelen:duim:

Over je wielen die wat naar binnen staan: vond ik ook, vooral achter. Heb er ongeveer jaar geleden 15mm Eibach spacers op gezet. Type 4 heten die volgens mij dan hoef je niet te kutten met andere wielbouten of de originele korter maken, past precies. Achter zou ik achteraf 20mm gedaan hebben maar 15 is al een hele verbetering.

On 22-12-2017 at 20:20, Roooney96 said:

Hier ook een metal eigenaar..

Over die armsteun, ik heb er al een half jaar een inzitten van een of andere Italiaanse website. Op deze thread staat er een foto van:

Kun je naar wens samenstellen (genuine leather en witte stiksels zijn een perfecte match met het metal interieur). Hij lijkt echt origineel en zit op de perfecte plek (heb een short throw shifter van Mountune en zit redelijk laag/achterover en hij kom niet in de weg met het schakelen:duim:

Over je wielen die wat naar binnen staan: vond ik ook, vooral achter. Heb er ongeveer jaar geleden 15mm Eibach spacers op gezet. Type 4 heten die volgens mij dan hoef je niet te kutten met andere wielbouten of de originele korter maken, past precies. Achter zou ik achteraf 20mm gedaan hebben maar 15 is al een hele verbetering.

Bedankt voor de tip van de arm steun. Als er makkelijk aan te komen is ga ik de middenconsole vervangen voor een uit een mk7.5. Daar zitten ook diepere bekerhouders in met rode verlichting en dat is ook wel netjes. Ik heb deze foto's van het forum.

360.jpg

360.jpg

Dat zal hem een stuk beter staan denk ik met 1,5 of 2mm spacers. Merk jij wat van snellere slijting van bijv de wiellagers? Ik rijd best wat km (+/- 20k) per jaar vandaar. Heb je ook een foto hoe jou Metal op zijn wielen staat met de spacers? Ben wel benieuwd namelijk. 

Even nog wat foto's van de auto na het polijsten en in de fuso coat. Bij de dealer was hij echt waardeloos gewassen en gepoetst dus dat heb ik overnieuw en vele malen beter gedaan. De kunstof dakstrips zijn weer mooi zwart inmiddels, deze waren ook mee gepoetst door de dealer? 

360.jpg

360.jpg

Vooral als het geregent heeft zie je het goed;

360.jpg

Ook even een foto in wintermodus na het wassen vandaag:

360.jpg

netjes netjes :)

Poetsen hebben ze helaas meestal geen verstand van bij de dealers

En als ze naar een poetsbedrijf gaan moet het snel en goedkoop

3 minutes ago, peter1981 said:

netjes netjes :)

Poetsen hebben ze helaas meestal geen verstand van bij de dealers

En als ze naar een poetsbedrijf gaan moet het snel en goedkoop

Bedankt! Het was een dag werk, maar zeker de moeite waard?

Ja dat klopt zeker! Toch sonde eigenlijk, want als je een auto meteen goed klaar zet bij de verkoop oogt dat meteen heel anders.

Ja meeste zien het amper joh zolang die maar beetje glimt en van binnen netjes is wordt die toch wel verkocht

Mijn Fiesta moet ook echt gedaan worden , heeft amper gelopen maar heeft zat swirls erop en je zou zeggen dat ze zn auto bij een dealer gewoon even laten poetsen maar nee hoor

Achja dat houd ons aan de gang he :P

15 hours ago, MK7_Metal said:

Dat zal hem een stuk beter staan denk ik met 1,5 of 2mm spacers. Merk jij wat van snellere slijting van bijv de wiellagers? Ik rijd best wat km (+/- 20k) per jaar vandaar. Heb je ook een foto hoe jou Metal op zijn wielen staat met de spacers? Ben wel benieuwd namelijk. 

Je lagers slijten sneller met spacers dan wanneer je ze er niet op hebt zitten maar dat is ook het geval met velgen die een andere ET waarde hebben. Ik heb ze nu ongeveer een jaar en 16000km er op zitten en er zit nog steeds geen enkele speling op mijn lagers. (toevallig vorige week nog gecheckt). 

Geen idee waarom maar ik kan momenteel geen foto's toevoegen dus hier is een link: https://www.dropbox.com/s/cgqu725efi3959i/Inked20170709_092503_LI.jpg?dl=0

1 hour ago, Roooney96 said:

Je lagers slijten sneller met spacers dan wanneer je ze er niet op hebt zitten maar dat is ook het geval met velgen die een andere ET waarde hebben. Ik heb ze nu ongeveer een jaar en 16000km er op zitten en er zit nog steeds geen enkele speling op mijn lagers. (toevallig vorige week nog gecheckt). 

Geen idee waarom maar ik kan momenteel geen foto's toevoegen dus hier is een link: https://www.dropbox.com/s/cgqu725efi3959i/Inked20170709_092503_LI.jpg?dl=0

Dit is nog beter hierbij geen extra belasting van lagers en in verschillende maten verkrijgbaar Voor zou ik persoonlijk niets mee doen je krijgt daar een wat zoekeriger stuur karakter 

https://www.ebay.co.uk/itm/10mm-Ford-Fiesta-Ka-Puma-Focus-Billet-Spacer-Kit-Rear-Axle-Handling-Upgrade/121739630144?epid=1188825370&hash=item1c583f5640:g:v9MAAOSwHYpZ7c-c

@BlackFocus daar heb ik destijds ook naar gekeken maar niet gedaan omdat ik niet echt een betrouwbaar merk kon vinden.. 

Dat stuurgedrag herken ik niet echt.. Heb juist eerst een tijdje gereden met alleen achter en vond het toen een merkbaar verschil toen ik voor ook erop had zitten. Kan in m'n hoofd zitten maar ik heb het idee dat overhellen bij snel insturen minder is geworden.

Ach ja, er zijn veel dingen te zeggen vóór en tegen spoorverbreders. Uiteindelijk is het maar net of je vindt dat de positieve dingen tegen de negatieve dingen opwegen..

2 hours ago, Roooney96 said:

Dat ziet er een stuk beter uit met die spacers! Met spacers heb ik nog nooit gereden dus was benieuwd naar de ervaringen hiermee. Op mijn WRX zat origineel op et53 maar ik heb zelf altijd met et35 en 9,5J gereden rondom en ook nooit last van de lagers etc gehad, dus misschien voor de Fiesta toch maar is voor spacers gaan achter.

360.jpg

Sign in to follow this