Jump to content
Fiestaclub.nl
peter1981

Nieuwe Fiesta rijder

Recommended Posts

Nou weer een nieuwe lid hier :) dus even voorstellen hoort erbij

Kan wel een heel verhaal hier planten waat jullie vast niet op zitten te wachten maar even in het kort....

Ben Peter uit Heerlen

Autogek in hart en nieren en wil van het vele wisselen van auto`s af

Sinds 2003 ruim 60 auto`s gehad en geloof een Ferrari eraan uit gegeven.

Had vorige week een Ford Focus ST van 2013 gekocht in Tangarine scream maar had toch teveel buikpijn van de auto aangezien de auto volgens de handelaar een beetje schade had gehad.

Nu ben ik niet bang uitgevallen maar heb wel enige vorm van autisme geloof ik en ik kan absoluut niet tegen gekke dingen met een auto en als ik enkele keren stront heb ermee of ineens heb ik iets aan de lak ofzo dan staat die binnen de kortste keren te koop en in deze prijsklasse moet een auto gewoon perfect zijn denk ik zelf

Nu moet ik daar nog proberen onderuit te komen anders de aanbetaling kwijt maargoed dat is mijn eigen probleem en wat het ook wordt zal het me worst wezen wat daar uitkomt

Anyway waarom ik hier ben dan

Vandaag hier 45minuten vandaan bij een Ford dealer hier bij de buren een prachtige Fiesta mk 7,5 gekocht

24000km en bij hun nieuwe gekocht en pas ingeruild op een nieuw model 1.0 st-line want mevrouw vond de ST toch wat heftig en aangezien de man een nieuwe S-Max gekocht had hadden ze voor de vrouw ook maar een nieuwe gekocht.

Schadevrije auto en elk jaar netjes de beurten gehad en nog tot juli 2018 garantie erop.

Wordt nog even een 4 jaren beurt aan gedaan en dan wordt die volgende week afgeleverd

Lekker uitgevoerd met camera , keyless go , lederpakket en nog wat dingen natuurlijk.

Al met al ben blij en ben hier omdat ik forums nog altijd heel leuk vind en omdat ze leerzaam zijn want als verstokt VW en BMW rijder weet ik niet heel veel van de Fordjes

st.jpg

st1.jpg

st2.jpg

Gelijk de eerste vraag voor de kenners.

Hoeveel inch moet minimaal onder een Fiesta of heeft misschien iemand een leuke set met winterbanden te koop wat er zeker weten oppast

Welkom Peter, gave car zeg ...denk dat je er veel plezier mee zult hebben :heelcool:

Thx allemaal

Kan niet wachten om erin te kunnen rijden en of het echt de beloofde rijders auto is :)

Donderdag ophalen in Duitsland en dan kan ik 15 dagen rijden en daarna op 8 januari RDW keuring en hopelijk weekje erna de NL platen erop

Rij nu in een BMW cabrio wat trouwens ook niet bepaald een straf is hoor :mrgreen:

22048116_1445265822208931_41476260450314

21032535_1415258181876362_66077406224943

Wow, mooi! Veel veilige km's en misschien zie ik je wel eens rijden (Maastricht)

Telefoon gehad van de Ford dealer en morgen staat de auto klaar :)

12uur rij ik op

Nu hopen dat die BMW nog vlug weggaat voor beetje redelijk geld

Vandaag de auto opgehaald

Hoop gezeur met dat zoll kennzeichen maargoed na een middag op het ambt toch gekregen en naar huis kunnen rijden

Moet zeggen op de terug weg was de auto alles behalve zuinig zeg maar :mrgreen: goddamn die sound die is lekker zeg en 210 is zo bereikt met de auto :bounce:

Niet normaal hoe het ding gaat voor zn klein ding.

Moet zeggen ze voelt ook helemaal niet klein en maar in de klasse van een Golf zeg maar dus richting middenklasse.

Tot nu toe een tevreden man en het viel zelfs even tegen toen ik weer in de BMW zat al ga ik daar komend weekend wel nog even in sturen want moet een milieu zone in en die sticker zit helaas nog niet op de Fiesta.

Dinsdag haal ik de auto weer op en morgen scheur ik er ook nog even in rond :)

Ziet er strak uit .... daar moet je wel veel plezier mee hebben :heelcool::mygod:

Het is een erg plezierig ding inderdaad :)

Leuk hoe de gemiddelde Golf rijder denkt sneller te zijn dan de Fiesta :bounce:

Feest om erin te rijden in ieder geval , helaas rij ik maar heel weinig

Vandaag wezen keuren en iets wat vast niet vaak gaat gebeuren maar er stond precies de zelfde naast me van een handelaar

Wel hagelschade geloof ik aan al de tekeningen op de auto te zien maar wel van binnen en buiten het zelfde alleen andere wielen :mrgreen:

26198614_1538752592860253_62924724277159

Nu geduld hebben en hopen dat de belastingdienst sneller werkt als dat ze afgelopen jaar gedaan hebben

Vet! Veel plezier ermee.

Even op je vraag inzake winterbanden. Die passen vanaf 15" en hoger. Let op dat je nog wel sneeuwkettingen kunt blijven monteren.

Thx , was er al achter wat betreft de winterwielen

Ik denk dat ik dit jaar nog winter wielen skip en zodra de banden kaal zijn dat ik voor Ford performance wielen ofzo ga en de huidige wielen als winterwielen ga gebruiken.

Onder het poetsen zag ik dat de eigenaresse eigenlijk maar 1 wiel onbeschadigd heeft gelaten dus wel een reden om een paar mooie lichte wielen te kopen :mrgreen:

Kettingen zal ik nooit hoeven monteren aangezien ik sowieso amper rij en zeer zeker nooit op wintersport zou gaan want heb een hekel aan kou :dikkelol:

Vandaag BPM betaald dus hopelijk zaterdag uiterlijk kenteken

Uiteraard zal ik even een foto posten :P

1 van de weinige Fiesta ST - RS uitvoeringen :dikkelol::dikkelol:

26952306_1546988885369957_68701819693066

Rijd toch een stuk prettiger met zn all riks dekking ipv zn halve Duitse zoll dekking waar je eigenlijk niet eens mee mag rijden in NL :P

Thx

Tot nu toe ook 1 van de fijnste wagens wat ik gehad heb en met ca 65 stuks sinds 2003 heb ik wel wat verschillen gevoeld zeg maar :mrgreen:

Ook het verbruik is echt mega goed heb best een paar keer serieus gas gegeven en even een 320d vernederd die met 200 aan de kant moest voor die kleine Fiesta en nog zit ik maar op 6,9 / 100km :duim:

Nu anderhalve brandstof tank opgereden en nog niet ene keer ergens over geërgerd met andere woorden deze kon wel eens heel lang blijven :)