Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Jelle_10

Cruise Control op mk8

Recommended Posts

heeft er iemand al ervaring met originele cruise control in laten bouwen of zelf geactiveerd te hebben op de nieuwe fiesta mk8?

On 11-12-2017 at 21:46, Jelle_10 said:

heeft er iemand al ervaring met originele cruise control in laten bouwen of zelf geactiveerd te hebben op de nieuwe fiesta mk8?

Titanium heeft het standaard, de Trent als optie! De ST/Vig. denk ik ook standaard!? Dus je hebt de Trent? 🚘 

Me ouders hebben een MK8 Titanium en toch zit er volgens etis geen cruise control module in

11 hours ago, Dragunov said:

Me ouders hebben een MK8 Titanium en toch zit er volgens etis geen cruise control module in

Dan hebben zij (adviseur/dealer) mij verkeerd voorgelicht??😂? In de folderlist staat volgens mij duidelijk standaard voor de Titanium! Dat heeft de adviseurverkoper ook gezegd tijdens mijn informatie ronde. Dat ding 🚘 is effe > €4000 duurder dan de Trent!!? 😬? 

19 hours ago, Dragunov said:

Als ik http://www.nl.ford.be/BuildandPrice/Ford-Fiesta/Titanium de Fiesta Titanium bekijk, dan is het €150 voor Cruise Control, dus zo te zien is, toch voor de Belgische markt, CC op de Titanium versie niet standaard

CC incl. ASLD is standaard op de Titanium en Vignale! Staat hier op mijn assoirrelijst 3202R Update (1aug. 2017, geldig tot eind 2017 de verkoper zelf meede gedeeld!) als zwart ovaaltje aangestipt, dus geen optie voor de Titanium.😊 Ook op de bladzijde, "de belangrijkste Ford Fiesta standaard specificatie" meer uitrusting t.o.z. van een Trent. Is CC incl. ASLD. Liegen zij dan, of weten het zelf niet?? 😬 

Als ik nog voor CC moet bij betalen, als dat zou zijn?? Wordt er ondehandeld, of de Fiesta komt er NIET, zeker weten. Ik ben ook aan handelen om al die extra onderdelen die ik niet nodig vind, tenzij wettelijk, fabrieksaf weg te laten! Ik hoef die troep allemaal niet. Alleen 100pk versie, CC en KlimaAirco! Keyless start / regencensoren etc., nee! En zeker geen autom. airco, bah, die moet uitschakelbaar zijn en is ook! Kijken of dat allemaal lukt met natuurlijk een min prijs erbij! 

Naar aanleiding van deze vraagsteller ben ik ook 2* op pad gegaan, pieter heeft gelijk, ik kwam tot vrijwel dezelfde antwoorden en foldering van de verkopers, geldig tot eind deze maand. :-) 

Weet Harry dit misschien ook te bevestigen? :) 

Het is heel simpel.

Belgische Titanium: Geen cruise control (meerprijs van €150,-)
Nederlandse Titanium: Wel cruise control.

Ford Europa bepaalt (in 90% van de gevallen) de benamingen van de auto's. De importeur bepaalt per land welke uitrusting een auto in zijn land krijgt.
Een Nederlandse Titanium is dus anders uitgerust dan een Belgische, Duitse of Engelse Titanium. Elk land heeft zijn eigen voorkeuren en meest bestelde opties. Nederland staat erom bekend dat we vrij luxe 'standaard' uitrustingen hebben. Dit komt omdat wij hier BPM betalen (of betaalde) voor onze auto's. Dit maakte de auto's duurder dan bij onze buurlanden. Daarom bepaalt de importeur dat de auto's ook wat luxer moeten zijn om toch de verkoopcijfers omhoog te krijgen.

Dat was ook zo met mijn Titanium X. Deze is geimporteerd uit Duitsland. Bijna alle opties zaten erop, behalve cruise control. Duiters zijn nou eenmaal allergisch voor cruise control:schater:

Luxere opties zijn in mijn ogen nooit troep. Hoe luxer hoe beter. We moeten het onszelf toch een beetje makkelijk maken op deze aardkloot:grin:

Sign in to follow this