Jump to content
Fiestaclub.nl
PWberg

Uitlezen MK5 gelukt, foutcode P0301 -> Bougies/kabels/bobine?

Recommended Posts

Dan is toch het bouwjaar ofwel de aanduiding MK4 of MK5 bepalend voor de bobine en de bijbehorende bougiekabels. Waarom er dan door o.m. NGK en Bosch de niet geknikte bougiepluggen type kabels gemaakt worden en Ford oorspronkelijk wel is dus de mooie instinker. 

On 17-12-2017 at 08:13, allesklusser said:

Dan is toch het bouwjaar ofwel de aanduiding MK4 of MK5 bepalend voor de bobine en de bijbehorende bougiekabels. Waarom er dan door o.m. NGK en Bosch de niet geknikte bougiepluggen type kabels gemaakt worden en Ford oorspronkelijk wel is dus de mooie instinker. 

Ford maakt zelf geen bougie's/kabels, betrekt ze dus extern! Wil exclusief (gebogen plug) onderscheid maken, ja maar, die van ons zijn beter?? Terwijl ze gewoon uit de Nippon/CN en Russia komen voor een paar €€! En hier wat duurder over hun toonb... gaan ? 😉😊

Nou, hehe, eindelijk weer een update.

Had direct na het ontvangen en terugsturen van de verkeerde bobine plus kabels een set van het andere type besteld. Online-toko dacht mee te denken (wordt ook gewaardeerd) en kwam met de mededeling dat deze niet pastte op mijn auto. Lang verhaal kort, na ruim een week (!!) op en neer mailen kwam ze met een voorstel bobine + kabels welke op afbeelding leken op hetgeen ik nodig had. Dus laten komen en afgelopen vrijdag ontvangen. 

Nou, die tech dept kunnen ze ook opdoeken, kabels pastte niet op de bobine dus hoe of wat ook, dit ging niet werken.

Gelukje voor mij is dat de bobine het juiste type was, en omdat ik voor de feestdagen de auto echt nodig had op goed geluk de bobine maar vervangen (inmiddels een setje oprijbokjes gescoord, ideaal voor deze klus....) en godzijdank, de Feest-Ford is weer on the road. Bobine bleek dus overleden.....

Afijn, kabels zijn weer onderweg terug en PWberg is gelukkig weer mobiel. Kabels zullen tzt ook vervangen worden, meer voor het zekerheidje zodat alles nieuw is.....

Gelukkig maar Pascal, en nog een fijne kersfeestdag(en) en gelukkig 🔧mk5 nieuwjaar toegewenst. 😄