wheelsonfire

distributieriem

14 posts in this topic

Vraagje ?

Is denk ik al meerdere keren voorbij gekomen, maar wil toch even navragen.

1 hour ago, wheelsonfire said:

Vraagje ?

Is denk ik al meerdere keren voorbij gekomen, maar wil toch even navragen.

Beste Harry? Maar wat is je vraagje?? Distribbutieriem! Heeft de mk7 die! Ik dacht het niet, wel een distributieketting! die loopt in oliebad, vrijwel onderhouds vrij! :) 

De 1.0 motoren hebben idd de distributieriem in olie lopen.

De rest van de motoren bij de fiesta nog niet.

On 11/14/2017 at 13:21, Pieterke said:

Beste Harry? Maar wat is je vraagje?? Distribbutieriem! Heeft de mk7 die! Ik dacht het niet, wel een distributieketting! die loopt in oliebad, vrijwel onderhouds vrij! :) 

Ik heb de 1.6 motor en die heeft een riem

Heb toch echt een riem in de 1.6 motor

Wat is je vraag dan? :)

On 19-11-2017 at 18:53, wheelsonfire said:

Ik heb de 1.6 motor en die heeft een riem

Heb je een 1.6 TDC,  een diesel dus? 

Het gaat weer goed met de link inplakken???? (dubbel, en hoe een te verwijderen??) :) 

Van de 1.6 TDCi moet de distributieriem elke 180000 km vervangen worden net als waterpomp en hulp aandrijfriem. Ik kreeg daar toen wat wisselende berichten over maar Ford ETIS gaf aan dat het bij de 180000 moest :)

Harry, het wordt langzaam aan wat duidelijker, wat de vraag nu eigenlijk was en is!!:) 160K of 180K ? 

Ik heb een MK7,5 1.6 TDCI, nu hoor ik vanuit div. hoeken (ford garages, niet dealers) dat de riem wel eens kan knappen voor de 180K.
Dat het aan te raden is om hem bij 160K te wisselen.

Hier op het forum heb ik daar nog niks over gehoord. 

mijne heeft net de 140K beurt gehad en nu twijfel ik of ik hem de volgende keer al mee moet pakken:o

Het kan gebeuren, maar dat geld bij elk merk.

Heb hetzelf nog niet meegemaakt in de werkplaats.

Controle van de riem kan altijd

Beter wat te vroeg dan te laat vervangen. Mijn overbuurman had zijn snaartje op tijd laten vervangen en de nieuwe kon nog 40k mee volgens voorschrift. Met een sleurhut in het kielzog komende vanuit Portugal nam hij een verkeersdrempel ergens in België en in de soep was de motor.

dat heeft natuurlijk veel factoren dat een riem knapt ( weinig rijden, niet alles vervangen ( dus looprollen spanrollen ) geen controle van de riem op droogteschuren/slijtage riem niet strak genoeg of te strak.

lastig om te zeggen, controle is dan zeker op zijn plaats..vooral met zulke lange tripjes naar het buitenland

Bij twijfel altijd vervangen compleet met alles wat mee loopt. Waterpomp loop rollen spanner enz. 

Met distributie kun je geen risico's nemen. Als ie knapt oid kun je het hele blok wisselen.