BramD

Tuning Revo Stage 1/2

15 posts in this topic

Hoi,

Ik wil met jullie graag de ervaring delen van een Revo stage 1 en vervolgens de upgrade naar Revo stage 2.

In december (2016) heb ik mijn ST laten chippen met software van Revo stage 1, aangezien ik iets meer power uit mijn Fiesta wilde halen. 
Het verschil tussen een stock ST en de software van Revo is enorm! De ST trekt nu behoorlijk door (0-100) in alle versnellingen en heeft genoeg pit om in zijn 6de versnelling van 130  -  > + 200 km/h  door te trekken in een zeer korte tijd. 

Na een jaar lang probleemloos (behalve het tractie-probleem, wat jullie wellicht allemaal kennen) rondgereden te hebben met de Revo chip wilde ik nog meer uit mijn ST halen. Vandaar dat ik contact heb opgenomen met leverancier van Revo (Autobedrijf Heemskerk in Alphen aan de Rijn) om mijn ST te laten voorzien van Stage 2. Het verschil met Stage 1 en Stage 2 van Revo is minder goed te merken dan de upgrade van stock naar Stage 1 (logisch want de vermogenstoename is ook minder). Toch ben ik zeer tevreden over deze chip het doortrekken in alle versnellingen gaat feilloos en wordt echt in je stoel gedrukt!

Helaas heb ik nog met mijn ST op een rollenbank gestaan, maar als ik de site van Revo mag geloven zit ik op ongeveer 230 pk en 370nm koppel!

Mochten jullie nog overige vragen hebben dan hoor ik het wel!

Gr,

Bram

 

Fiesta-ST180-Stage2-V2-Dyno.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rijd zelf ook rond met de revo stage 1 chip, alleen dan op een 1.0 ecoboost. Ook ik ben er zeer tevreden over! Ik haal er 160pk en 250nm koppel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, BramD said:

Hoi,

Ik wil met jullie graag de ervaring delen van een Revo stage 1 en vervolgens de upgrade naar Revo stage 2.

In december (2016) heb ik mijn ST laten chippen met software van Revo stage 1, aangezien ik iets meer power uit mijn Fiesta wilde halen. 
Het verschil tussen een stock ST en de software van Revo is enorm! De ST trekt nu behoorlijk door (0-100) in alle versnellingen en heeft genoeg pit om in zijn 6de versnelling van 130  -  > + 200 km/h  door te trekken in een zeer korte tijd. 

Na een jaar lang probleemloos (behalve het tractie-probleem, wat jullie wellicht allemaal kennen) rondgereden te hebben met de Revo chip wilde ik nog meer uit mijn ST halen. Vandaar dat ik contact heb opgenomen met leverancier van Revo (Autobedrijf Heemskerk in Alphen aan de Rijn) om mijn ST te laten voorzien van Stage 2. Het verschil met Stage 1 en Stage 2 van Revo is minder goed te merken dan de upgrade van stock naar Stage 1 (logisch want de vermogenstoename is ook minder). Toch ben ik zeer tevreden over deze chip het doortrekken in alle versnellingen gaat feilloos en wordt echt in je stoel gedrukt!

Helaas heb ik nog met mijn ST op een rollenbank gestaan, maar als ik de site van Revo mag geloven zit ik op ongeveer 230 pk en 370nm koppel!

Mochten jullie nog overige vragen hebben dan hoor ik het wel!

Gr,

Bram

 

Fiesta-ST180-Stage2-V2-Dyno.png

Past hier mooi bij! Tenzij alleen op de cirquit's??!! :shock: 

https://www.topgear.nl/autonieuws/verkeersboetes-2018-dit-ben-je-kwijt/?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F 

https://www.autobahn.eu/5835/dit-kosten-verkeersboetes-in-2018/ 

https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/informatie/verkeersboetes :) uber dem und beim nachbar ist alles besser!? 

Heb je geen schuld bij een (ernstige) aanrijding, en je reed toch harder dan de Duitse verzekerings adviessnelheid van max. 130km/uur, dan krijg je een deel van de schuldvraag in je nederlandse jacker schoenen geschoven, :shock: en terecht :-(! Wij zijn niet allemaal Max Verstappen (nadoeners op het cirquit)!!?? Regels aan de laarslappend buiten cirquit's!! 8) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, bickel said:

Past hier mooi bij! Tenzij alleen op de cirquit's??!! :shock: 

https://www.topgear.nl/autonieuws/verkeersboetes-2018-dit-ben-je-kwijt/?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F 

https://www.autobahn.eu/5835/dit-kosten-verkeersboetes-in-2018/ 

https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/informatie/verkeersboetes :) uber dem und beim nachbar ist alles besser!? 

Heb je geen schuld bij een (ernstige) aanrijding, en je reed toch harder dan de Duitse verzekerings adviessnelheid van max. 130km/uur, dan krijg je een deel van de schuldvraag in je nederlandse jacker schoenen geschoven, :shock: en terecht :-(! Wij zijn niet allemaal Max Verstappen (nadoeners op het cirquit)!!?? Regels aan de laarslappend buiten cirquit's!! 8) 

Daar ben ik het mee eens!

Het doortrekken naar de 200 km/h heb ik dan ook getest op een afgesloten terrein en niet op de openbare weg :wink:
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zegt dat TS ook te hard rijdt? Natuurlijk zal extra vermogen meer uitnodigen tot doorrijden. Beetje vreemde reactie.

@BramDLeuk om te lezen dat je zo tevreden bent met je upgrade. Ik kom voorlopig nog niet te kort met de standaard tune van de ST maar REVO en/of Mountune upgrade staat wel op het lijstje in de toekomst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je voor de stage 2 ook je intercooler upgraden? Ik heb gelezen dat dit wel aan te raden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, noidea said:

Ga je voor de stage 2 ook je intercooler upgraden? Ik heb gelezen dat dit wel aan te raden is.

Ja, dat moet inderdaad. 
Ik heb gekozen voor een Airtec intercooler :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig!!! :) Dat gaat lekker snel! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bullshit reacties met je buitenlandse linkjes. Tunen wil niet altijd zeggen dat je de regels (moet/wil) overtreden.

Zelfs met een standaard ST lukt dit met gemak. Dus beetje popie-jopie doen met Revo software met een paar pk meer.....

Ieder zijn ding. Ik wacht wel tot begin 2018.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13-11-2017 at 13:21, Sjon said:

Wie zegt dat TS ook te hard rijdt? Natuurlijk zal extra vermogen meer uitnodigen tot doorrijden. Beetje vreemde reactie.

@BramDLeuk om te lezen dat je zo tevreden bent met je upgrade. Ik kom voorlopig nog niet te kort met de standaard tune van de ST maar REVO en/of Mountune upgrade staat wel op het lijstje in de toekomst

Natuurlijk Sjon en Ron , maar sommige nederlanders hebben alleen maar oogkleppen op en zien alleen maar wat blinkt, en ikke? Waar anderen en het milieu de dupe van kunnen worden, ondanks je wijsheid!!? Jazeker het stinkt en glimt overal? Het ideale bestaat niet, dat zeker! Omdat er daardoor veel "bullshit" regels afgesproken moeten worden, waar ze met nederlanders in het (buiten)land GEEN pardon kennen! Klopt we zakken van het hoofd onderwerp af, TUNEN, ieder zijn meug, met regels! 

Ik ze hier dagelijks langskomen hoe cool en ruig het allemaal is!!?? Bij Bram waarschijnlijk niet, daar ben ik vrijwel zeker van! :)

 Af en toe een beetje tegengas geven is helemaal niet erg, zeker WETEN! :-D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter, daar ben ik het ook mee eens, net als Bram! En bullshit moet er schijnbaar nu eenmaal er zijn ! :o 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Nederland kennen we ook een regel dat je maximaal 20% vermogenstoename mag hebben. Ga je hierover dan mag je je melden voor een herkeuring bij het RDW. Als die vervolgens je auto goedkeuren dan voldoet deze gewoon aan de regels zoals die gelden. 

Hier even het linkje naar de site van het RDW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen niet zo moeilijk, maatje van mij had zijn crx ook met dik 350+ pk op kenteken.

Motorswap hetzelfde, 50 euro en klaar was ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Razer said:

Ze doen niet zo moeilijk, maatje van mij had zijn crx ook met dik 350+ pk op kenteken.

Motorswap hetzelfde, 50 euro en klaar was ik

Goed om te horen dat het goed te regelen is. Politie kan wel moeilijk doen als het voertuig niet klopt met de papieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt reuze mee, politie doet niet zoveel.

Obd tuning valt soieso niet op, iig niet de controles die ze uitvoeren.

Motorswaps e.d valt helaas wel op, vandaar dat ik op kenteken heb laten zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites