Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MK7_Metal

Probleem stoelverwarming MK7

Recommended Posts

Ik heb even een vraag, weet iemand hoe de stoelverwarming exact werkt bij een MK7 Metal uitvoering? Zodra ik hem start gaat hij aan, en bij een keer klikken op de knop aan de zijkant van de stoel gaat hij uit. Echter blijft hij niet uit, maar word de stoel steeds opnieuw warm en koelt hij af. Allebei de stoelen hebben dit. Weet iemand hoe dit komt of waar dit mee te maken kan hebben? Het lijkt me dat je hem ook gewoon uit moet kunnen zetten. 

Oke dankjewel! Wel balen dat Beide stoelen het hebben. Het valt wel nog onder de garantie gelukkig dus de Ford betaald. 

13 minutes ago, MK7_Metal said:

Oke dankjewel! Wel balen dat Beide stoelen het hebben. Het valt wel nog onder de garantie gelukkig dus de Ford betaald. 

Das dan weer prettig Even de stekkers eraf anders heb je straks de blaren op je re.... staan hahaha 

21 hours ago, MK7_Metal said:

Ik heb even een vraag, weet iemand hoe de stoelverwarming exact werkt bij een MK7 Metal uitvoering? Zodra ik hem start gaat hij aan, en bij een keer klikken op de knop aan de zijkant van de stoel gaat hij uit. Echter blijft hij niet uit, maar word de stoel steeds opnieuw warm en koelt hij af. Allebei de stoelen hebben dit. Weet iemand hoe dit komt of waar dit mee te maken kan hebben? Het lijkt me dat je hem ook gewoon uit moet kunnen zetten. 

Als de knop niet indrukt kan worden, dan is hij inderdaad defect. Als de knop eruit komt, dan zie je een oranje rand zitten. Dan staat het systeem aan.

6 hours ago, Harry said:

Als de knop niet indrukt kan worden, dan is hij inderdaad defect. Als de knop eruit komt, dan zie je een oranje rand zitten. Dan staat het systeem aan.

Ik kan de knop gewoon indrukken zodat inderdaad de oranje rand zichbaar is.

Zodra ik de auto start word de stoel warm. Als ik op de knop druk dan koelt de stoel wel af, maar hij blijft warm en koud worden. Je kan de stoel niet uitzetten. Hij word of warm met de ene stand, of met de andere stand wisselend warm en koud, maar hij kan niet koud blijven. 

Het probleem is inmiddels verholpen. Beide schakelaars bleken inderdaad defect te zijn. Hier mag een slotje op.

On 15-12-2017 at 22:46, MK7_Metal said:

Het probleem is inmiddels verholpen. Beide schakelaars bleken inderdaad defect te zijn. Hier mag een slotje op.

Ik heb toevallig precies hetzelfde aan de bestuurderszijde. Kun je mij informeren over de kosten?

34 minutes ago, RL_87 said:

Ik heb toevallig precies hetzelfde aan de bestuurderszijde. Kun je mij informeren over de kosten?

Nee dat helaas niet sorry, het js onder garantie vervangen bij de Ford dus ik durf niet te zeggen wat de schakelaars kosten.

Just now, MK7_Metal said:

Nee dat helaas niet sorry, het js onder garantie vervangen bij de Ford dus ik durf niet te zeggen wat de schakelaars kosten.

Dan ga ik dat ook proberen

On 19-12-2017 at 16:28, BlackFocus said:

Schakelaar kost rond de 40 eur een hoop geld voor een slechte kwaliteit 

ja inderdaad, ik heb een factuur bij aankoop van de auto zitten waar op te zien is dat deze schakelaar in november 2016 al eens is vernieuwd. En nu alweer defect... met deze onderbouwing dan ook maar eens terug naar de Ford dealer

Ik heb zelf het zelfde probleem nu voor de tweede keer. Rond januari ging de bestuurderskant kapot en die toen vervangen (52 euro incl. btw dacht ik). Vorige maand is ook de bijrijderskant kapot gegaan en heb ze toen maar eens uit elkaar gehaald om te kijken wat er kapot gaat. Het is letterlijk een klein dun metalen pinnetje wat ervoor zorgt dat de knop 'in' blijft (dus stoelverwarming uit). Deze pinnetjes buigen langzaam aan tot het punt waar het haakje niet meer het plastic vast houdt. Het pinnetje terug buigen gaat niet, dan breekt het. Gewoon pure rommel dus.

Ford NL ook benaderd hierover maar die blijven stug volhouden dat het geen bekend probleem is... Nou, deze knoppen zijn in veel modellen geleverd en heel het internet staat vol met mensen die het zelfde ervaren. Het onderdeelnummer is trouwens 93BG-19K314-AA. Het is alleen nergens after-market te vinden en op sloperijen vind je ze ook niet.

Dus heb ik op dit moment gewoon de stekker van de bijrijderskant eraf gehaald zodat ie niet constant aanstaat, ben nog niet echt van plan weer ruim 50 euro te betalen voor een ***schakelaar.

Precies, om dezelfde reden heb ik ook maar de stekker losgehaald van de bijrijders-stoel.........Probleem is voor de dealer na inruil.......

Oke goed om te weten dat het dus rotzooi is wat erin zit. Is het ook niet mogelijk een betere schakelaar in de behuizing te zetten? Hoop dat ze het voorlopig nu even volhouden, maar wel handig om te weten dat het een bekend probleem is. 

12 hours ago, MK7_Metal said:

Oke goed om te weten dat het dus rotzooi is wat erin zit. Is het ook niet mogelijk een betere schakelaar in de behuizing te zetten? Hoop dat ze het voorlopig nu even volhouden, maar wel handig om te weten dat het een bekend probleem is. 

Zo ie je maar weer, Ford betrekt ook goedkope rommel uit de Chinese industrie voor EU doeleinden, voor een paar cent! En zeg dan, het kost by diy €52,-?? :-D  . 

€54,80 bij de dealer, heb er net een besteld voor de pasagierskant, ca. 60k oud.

ik heb de schakelaar open gehad en getracht te repareren met stukje metaal, maar dat werkte maar een maand helaas.

ik bewaar de kapotte goed, mocht dit nog een keer gebeuren, dan bouw ik beide om.

voor een paar euro koop je al andere schakelaars met een ledje. 

On 26-12-2017 at 05:33, Nor said:

€54,80 bij de dealer, heb er net een besteld voor de pasagierskant, ca. 60k oud.

ik heb de schakelaar open gehad en getracht te repareren met stukje metaal, maar dat werkte maar een maand helaas.

ik bewaar de kapotte goed, mocht dit nog een keer gebeuren, dan bouw ik beide om.

voor een paar euro koop je al andere schakelaars met een ledje. 

Ja precies, ik heb een kapotte nu een beetje aangepast zodat de stekker er gewoon aan kan en dat het eruit ziet alsof de stoelverwarming uit staat (dus geen rode rand zichtbaar). Gewoon die veertjes eruit halen en het contactplaatje eraf knippen. Ik ben van plan om met mijn andere kapotte schakelaar een werkende oplossing te maken. Op aliexpress gewoon voor 1.50 zonder verzendkosten 100 van die kleine simpele drukschakelaartjes kopen :duim: Wat is china toch mooi he haha

Sign in to follow this