Jump to content
Fiestaclub.nl
Joossio

Ik en mn nieuwe wagen

Recommended Posts

Hallo, 

Bij deze wil ik mijzelf even voorstellen. 

Ik ben Joost, 23 jaar. Momenteel net mijn opleiding als scheepswerktuigkundige waterbouw afgerond. 

Binnenkort begin ik aan mn nieuwe baan waar ik regelmatig eigen vervoer voor nodig heb. Woon werk verkeer op de motor (Aprillia RSV Mille) zag ik niet echt zitten. Daarom moest ik op zoek naar een leuke eigen wagen. Thuis stonden er al 2 Fiesta's, 2015 en 2017, waardoor ik ze al was gaan waarderen. Vooral het lekker strak sturen vond ik altijd een dikke +. Alleen het nieuwe model ging hem financieel alleen nog niet worden. Na een tijdje speuren op het internet heb een nette Ford Fiesta ST 2.0 16v kunnen vinden. 

In vergelijking met wat te koop stond echt eentje met een lage km-stand kunnen vinden (114.000). De onderhouds geschiedenis was aanwezig wat ook een grote plus was. Zo kon ik ook zien dat die motorisch goed onderhouden was. Optisch hier en daar een klein plekje, maar dat is te verwachten met een auto van 11jaar. Gelukkig heb ik een maat die heel goed auto's kan polijsten/detailing waardoor 95% dan verdwijnt. Het interieur verbaasde me hoe netjes deze nog was na al die tijd. Ook na wat onderhandelen zat er bij de aankoop een 2-din Parrot Astroid Smart zodat ik nu ook gewoon handfree kan bellen, muziek luisteren en navigatie heb. 

Dingen die ik aan de auto wil gaan doen: 

- Het liefst zou ik nog van die originele 17inch ST wielen eronder willen. Maar 2hands (netjes) niet te vinden en nieuw niet te betalen. 

- ST stickers op de zijkant er weer op terug zetten. Op het dak vind ik net TE. 

- Ik had een ST gezien met trekhaak, maar denk dat ik niet veel zin heb om in mn bumper te zagen. Al zou een trekhaak erg handig zijn omdat ik nog wel eens wil gaan circuit rijden met de motor.

- Eventueel nog wat luxe dingentjes toevoegen, cruise control, leren pook hoesje, armleuning tussen de stoelen, betere speakers (origineel weg gewerkt).

- Het inlaat(/uitlaat traject) aanpakken om de motor beter te laten ademen

Hier wat foto's van het beestje: 

IMG-20171012-WA0015.jpg

forum foto2.jpg

forum foto1.jpg

Welkom bij de club. Leuke auto maar de motor is ook niets mis mee. Woon/werk jaren op de motor gedaan en verlang daar nog wel eens aan terug als ik weer eens stil sta...

@Sjon

Ik ben toch echt wel een mooi weer rijder. Had ik met de motor woon/werk gaan doen had het minimaal een Tuona geworden, zodat je wat rechter zit. 

Gaan er trouwens mensen naar die vrij rijden dagen? Toevallig 4 nov op Zandvoort? 

Van de week laat ik mn auto even algeheel nakijken op verborgen gebreken, maar dat ik ook gewoon weet wat ik kan verwachten bij de eerste de beste beurt. Zo kan ik naast kijken evt ook nog zelf ff een stint mee doen. 

Zelf reed ik een CBR1000f dus dat is meer sport/tour dan supersport. Is idd iets prettiger maar kom er genoeg tegen die dagelijkse rijden op een sportfiets.