Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
randyy

Opzoek naar een nieuw uitlaatsysteem

Recommended Posts

Hallo iedereen!!

Voor mijn Fiesta 1.6 Sport uit 2009 ben ik aan het oriënteren voor een nieuw uitlaatsysteem.

Nou vind ik persoonlijk dat het systeem van Milltek een beetje te hoog klinkt. Ik ben daarom op zoek naar een uitlaatsysteem welke wat dieper geluid produceert. 
Nou zag ik tijdens mij zoektocht de uitlaatsystemen (catback) voorbij komen van zowel Cobra als Mountune maar ook van Maxi Performance welke op maat wordt gemaakt.

Iemand enige ervaring met bovenstaande uitlaten of met het bedrijf Maxi Performance of iemand nog tips voor andere systemen?

Ik hoor het graag van jullie!

Ik had onder de ST een Mongoose uitlaat, deze klonk heel diep en in mijn optiek een stuk mooier dan een Milltek, Milltek vond ik te raspy klinken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet niet of Mongoose ook uitlaten maken voor de 1.6 sport maar daar zou je eens naar kunnen kijken. Als je een uitlaat op maat laat maken kun je natuurlijk zelf precies bepalen hoe je hem wilt maar hier heb ik geen ervaring mee.

2 hours ago, knoopa said:

Ik had onder de ST een Mongoose uitlaat, deze klonk heel diep en in mijn optiek een stuk mooier dan een Milltek, Milltek vond ik te raspy klinken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet niet of Mongoose ook uitlaten maken voor de 1.6 sport maar daar zou je eens naar kunnen kijken. Als je een uitlaat op maat laat maken kun je natuurlijk zelf precies bepalen hoe je hem wilt maar hier heb ik geen ervaring mee.

Bedankt voor je bericht! Ik vind inderdaad ook dat de Milltek te raspy klinkt. https://mongooseexhausts.com/shop/ford-fiesta-mk7-16-zetec-s-cat-back-system/ Dat is het systeem welke voor mijn auto (als het goed is) geschikt is. Allen een beetje prijzig :P

Ik heb een catback van sportex, klinkt ook een stuk dieper. En ze zijn zeker niet duur : zie hier. En ze klinken zo. :) 

35 minutes ago, JRS004 said:

Ik heb een catback van sportex, klinkt ook een stuk dieper. En ze zijn zeker niet duur : zie hier. En ze klinken zo. :) 

Die zijn inderdaad erg netjes geprijsd en klinkt ook erg lekker!

Het enige probleem is dat je ze niet op hun site zelf kan bestellen. Ze willen niet naar Nederland verschepen, gelukkig hebben we altijd Ebay nog :wink: zo ben ik er ook aangekomen.

Maar is sportex ook rvs? Lees alleen dat het eindstukje van rvs is

2 hours ago, Razer said:

Maar is sportex ook rvs? Lees alleen dat het eindstukje van rvs is

Dat heeft ook een bedoeling van niet vol rvs! Leeft te lang, Robert, geen/te weinig Sportex/Mongoose diepe klankomzet meer! Mensen zien alleen het eindstuk als rvs en zien dan de bleeklijkke rvs prijs, dat is hem :grin:?? En bij APK, na 4tal jr., ja meneer uw uitlaat is stuk, en niet meer te lassen/ of gebruik van exhaustgum :?, ALS je hem laat zitten bij APKkeuring/politie controle? :-(  

10 hours ago, Pieterke said:

Dat heeft ook een bedoeling van niet vol rvs! Leeft te lang, Robert, geen/te weinig Sportex/Mongoose diepe klankomzet meer! Mensen zien alleen het eindstuk als rvs en zien dan de bleeklijkke rvs prijs, dat is hem :grin:?? En bij APK, na 4tal jr., ja meneer uw uitlaat is stuk, en niet meer te lassen/ of gebruik van exhaustgum :?, ALS je hem laat zitten bij APKkeuring/politie controle? :-(  

Haha, ik lees inderdaad meerdere reacties dat de uitlaten beginnen te rotten. Als je dan om de 2 jaar een nieuwe uitlaat moet aanschaffen dan wordt het alsnog een dure grap. Ik denk dat een complete RVS  uitlaat daarom op langer termijn het slimste is.

Heeft niks te maken met verkoop, want eerlijk is eerlijk, als je uitlaat na4 jaar al zo slecht is..dan koop je hem niet weer

Een rvs is uitlaat is een goede upgrade. Een non rvs lijkt mij juist niet de correcte manier. Het orgineel is nog van betere kwaliteit.

Kan uiteraard niet in de portomonee kijken van de ts, maar het is wel een puntje

4 minutes ago, randyy said:

Haha, ik lees inderdaad meerdere reacties dat de uitlaten beginnen te rotten. Als je dan om de 2 jaar een nieuwe uitlaat moet aanschaffen dan wordt het alsnog een dure grap. Ik denk dat een complete RVS  uitlaat daarom op langer termijn het slimste is.

Heeft tevens meer waarde als je hem los verkoopt.

Een non rvs heeft een verkoopwaarde van weinig

Just now, Razer said:

Heeft tevens meer waarde als je hem los verkoopt.

Een non rvs heeft een verkoopwaarde van weinig

Inderdaad! Ik zit nu voornamelijk te twijfelen tussen een uitlaat van Cobra en Maxi Perfomance. Vindt dat deze uitlaten beide een lekker diep geluid produceren. Ben benieuwd of mensen op dit forum ervaring hebben met MaxiPerformance.

Sportex is niet rvs nee. Maar voor de prijs van 1 milltek kan je 3 catbacks van sportex kopen :wink:. Dus als je een beetje van sleutelen houdt moet het niet erg zijn om om de 5(,6,7,8) jaar een nieuwe uitlaat te monteren. 

Ik heb voor een sportex gekozen omdat ik milltek gewoon niet vindt klinken (smaken verschillen natuurlijk) en mongoose of andere merken waren niet meer te krijgen voor m'n mk5. En omdat de prijs gewoon erg gunstig is natuurlijk....

2 hours ago, JRS004 said:

Sportex is niet rvs nee. Maar voor de prijs van 1 milltek kan je 3 catbacks van sportex kopen :wink:. Dus als je een beetje van sleutelen houdt moet het niet erg zijn om om de 5(,6,7,8) jaar een nieuwe uitlaat te monteren. 

Ik heb voor een sportex gekozen omdat ik milltek gewoon niet vindt klinken (smaken verschillen natuurlijk) en mongoose of andere merken waren niet meer te krijgen voor m'n mk5. En omdat de prijs gewoon erg gunstig is natuurlijk....

Aha :D, de discussie komt los! Ik zou ook kiezen voor elke 4-5jr een nieuwe als ik dat ZOU, een diepeklank exhaust willen! Heb dan steeds een nieuwe, of wil dan een andere iron exhaust, deze benne ook een sleutelaar! Dat is nat. niet iedereen! Volgens jou JSR004, rvs die drie maal de prijs van een iron exhaust is!? die betalen dan de :shock: headprijs! En in mijn opinion de recycelaar moet ook wat te doen hebben! :-D 

1 hour ago, Pieterke said:

Aha :D, de discussie komt los! Ik zou ook kiezen voor elke 4-5jr een nieuwe als ik dat ZOU, een diepeklank exhaust willen! Heb dan steeds een nieuwe, of wil dan een andere iron exhaust, deze benne ook een sleutelaar! Dat is nat. niet iedereen! Volgens jou JSR004, rvs die drie maal de prijs van een iron exhaust is!? die betalen dan de :shock: headprijs! En in mijn opinion de recycelaar moet ook wat te doen hebben! :-D 

De uitlaat van Sportex welke ik dan op het oog zou hebben, kost 224 pond. Voor 550 euro maken ze bij Maxi Performance een custom RVS uitlaat naar wens. Dan gaat mijn voorkeur liever uit naar het tweede haha. Maar dat is mijn mening, ik wil het liefst niet om de zoveel jaar een andere uitlaat monteren :P 

Ik zou nooit voor een stalen systeem gaan. Kun je ook net zo goed een demper verwijderen van je orgineel.

Ik heb serieus een hekel aan alsmaar vervangen. Werk dagelijks met auto's, daarnaast geen zin meer om een uitlaat ed te vervangen als er betere opties zijn ( hekel aan roest )

Daarbij moet je reeel blijven, wil je een andere auto en je hebt een rvs uitlaat. Dan is deze erg goed los te verkopen.

Onder mijn fiesta zit dus ook een rvs uitlaat, custom van milltek.

Als ik ooit wat anders wil dan komt er een mongoose. Puur om de soort eindddemper 

On 21-10-2017 at 15:59, Razer said:

Ik zou nooit voor een stalen systeem gaan. Kun je ook net zo goed een demper verwijderen van je orgineel.

Ik heb serieus een hekel aan alsmaar vervangen. Werk dagelijks met auto's, daarnaast geen zin meer om een uitlaat ed te vervangen als er betere opties zijn ( hekel aan roest )

Daarbij moet je reeel blijven, wil je een andere auto en je hebt een rvs uitlaat. Dan is deze erg goed los te verkopen.

Onder mijn fiesta zit dus ook een rvs uitlaat, custom van milltek.

Als ik ooit wat anders wil dan komt er een mongoose. Puur om de soort eindddemper 

Yes, ben het volledig met je eens! Ik zit nu voornamelijk naar custom systemen te kijken. Lees ook veel positieve berichten over PM Performance dus contact gezocht met dit bedrijf. Ben benieuwd!

De tijd dat ik naar een uitlaat zocht voor mijn auto (wilde het liefst eerst ook rvs) kwam ik gewoon niet aan een goedkopere dan €800, heb bij verschillende bedrijven navraag gedaan (ook maxi en pm performance) en kreeg prijzen van €800 tot €1200 terug gemaild. Vandaar dat ik het rvs en op maat maken beu was en een sportex heb gekocht. Ieders mening verschilt natuurlijk.

En ja, voor nieuwere fiesta's kan je vast je milltek weer voor een goede prijs verkopen. Maar na +/- 3 kwart jaar zoeken voor een fatsoenlijke uitlaat was ik het wel zat dat ik niks kon vinden. 

En ook het feit dat staal helemaal niet slecht hoeft te zijn door roest, m'n originele einddemper heeft het ook 15 jaar uitgehouden, de rest van de pijp en tussendemper zijn nu nog goed...

14 hours ago, JRS004 said:

De tijd dat ik naar een uitlaat zocht voor mijn auto (wilde het liefst eerst ook rvs) kwam ik gewoon niet aan een goedkopere dan €800, heb bij verschillende bedrijven navraag gedaan (ook maxi en pm performance) en kreeg prijzen van €800 tot €1200 terug gemaild. Vandaar dat ik het rvs en op maat maken beu was en een sportex heb gekocht. Ieders mening verschilt natuurlijk.

En ja, voor nieuwere fiesta's kan je vast je milltek weer voor een goede prijs verkopen. Maar na +/- 3 kwart jaar zoeken voor een fatsoenlijke uitlaat was ik het wel zat dat ik niks kon vinden. 

En ook het feit dat staal helemaal niet slecht hoeft te zijn door roest, m'n originele einddemper heeft het ook 15 jaar uitgehouden, de rest van de pijp en tussendemper zijn nu nog goed...

De uitlaat van zoon's mk5 is na ruim 15,5jaar pas de tweede achter stalen uitlaat, en nog in prima staat, na 124.000km's! (Is niet veel km's!)  Maar hij en wij zijn ook geen rasers die de pijp gloeiend heet rijden! We pakken ook veel de fiets bij een mikske halen twee km vederop! 

On 24-10-2017 at 22:25, randyy said:

Yes, ben het volledig met je eens! Ik zit nu voornamelijk naar custom systemen te kijken. Lees ook veel positieve berichten over PM Performance dus contact gezocht met dit bedrijf. Ben benieuwd!

Heb je even een PB gedaan met betrekking op een custom systeem!

Ik weet niet of “reclame” mag maar ik heb mijn milltek systeem via www.jappower.nl besteld, rechtstreeks vanuit de fabriek, goedkoper dan de goedkoopste van ebay en 13,50 verzendkosten🙏🏼

Levertijd: 2 weken 

On 29-12-2017 at 13:41, Robbenley said:

Ik weet niet of “reclame” mag maar ik heb mijn milltek systeem via www.jappower.nl besteld, rechtstreeks vanuit de fabriek, goedkoper dan de goedkoopste van ebay en 13,50 verzendkosten🙏🏼

Levertijd: 2 weken 

Thanks voor je reactie! Vind de Milltek Resonated een stuk beter klinken dan de Non-resonated. Vind die non-resonated te rauw. Alleen ik vraag me af of de resonated versie wel veel verschil laat horen in vergelijking met de originele uitlaat.

11 hours ago, randyy said:

Thanks voor je reactie! Vind de Milltek Resonated een stuk beter klinken dan de Non-resonated. Vind die non-resonated te rauw. Alleen ik vraag me af of de resonated versie wel veel verschil laat horen in vergelijking met de originele uitlaat.

Dat durf ik jou zo niet met zekerheid te vertellen, ik heb de non resonated.. vind hem heel vet klinken. Non resonated is denk ik wat scheller en als hij lekker op toeren is komt er ook nog een leuk geluid uit. 

Non resonated is op lange stukken wel te luid, ben er wel mee op vakantie geweest(680km ong.) vond het niet heel erg maar mag wel minder haha

Wel eens waar voor de Fiesta MK7.5, maar hier een review over mijn Milltek Resonated Cat-Back:

Na mailcontact gehad te hebben met Tuningparts en zelf het een en ander bekeken te hebben, wordt het vermoeden steeds sterker dat er geen resonated versie van de Milltek beschikbaar is voor de MK7 1.6 Ti-Vct sport. Is er iemand die dit kan bevestigen of is de resonated versie wel te verkrijgen voor dit model?

Sign in to follow this