Jump to content
Fiestaclub.nl
tonneke

Automatisch deuren op slot

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Laatst heb ik een ELM327 gekocht met forscan als software. Ik wil dat mijn deur op slot gaat als de auto rijdt.

Dit heb ik in forscan ingevoerd maar als ik het ga testen doet hij het niet.

Wat doe ik verkeerd?

Nadat je die hebt geactiveerd met Forscan moet je ook nog een andere stappenplan volgen, ff van een Engels forum gehaald.

Enter the car and close the door. Ignition off.
- Turn on ignition (but not the engine), and press the "lock/unlock" button 3 times.
- Turn off ignition, and press the "lock/unlock" button 3 times.
- Turn on ignition. Press "lock/unlock" button once.
- Turn off ignition.
After that, auto locking works, and I can hear the door locking after maybe 5 Km/h.

Ik heb het bij de mijne ook laten doen,Harrie van de Ford Focus Forum heeft de camera geactiveerd en het automatisch op slot gaan van de deuren.

Ik hoefde trouwens niks in te leren zoals hier boven, de mijne komt uit 2016 misschien weer anders.

Mag ik vragen welke optie dit is in ForScan? Kan ik deze optie ook aanpassen. Alvast dank.

Ja om in dat menu te komen moet je een extended license aanvragen. Die is dan 3 maanden geldig. 

De licentie heb ik inmiddels, maar in welke module en- of nummer moet ik dit aanpassen? Heb gelezen dat bovengenoemde procedure pas werkt nadat je via ForScan setting hebt aangepast.

Je moet dit sowieso via forscan doen begrijp ik? Of kan het ook met bovenstaand stappenplan? 

Ik heb op een andere forum gelezen dat voor de Europese modellen eerst via Forscan een instelling moet worden gewijzigd en dat daarna de aangegeven procedure zou moeten werken. Helaas heb ik geen idee welke setting het is.

Hetzelfde geld voor het aanpassen van het aantal keer dat het knipperlicht knippert. Heb dit via Forscan geprobeerd aan te passen met ik kreeg in Forscan een foutmelding (Service procedure has been interrupted). Heb dit nagevraagd bij Forscan en kreeg het volgende antwoord: "FORScan cannot unlock this SCCM controller for writing the data. Configuration and programming modes are protected by a special security algorithms. For majority of models and modules FORScan has neccessary information, but for some new modules there is no such information yet."