Jump to content
Fiestaclub.nl
Fezz

automatisch inklappende spiegels

Recommended Posts

De spiegels passen 1 op 1 behalve de 2 draden van de puddle leds. Deze zijn zeker werkend te krijgen zoals je in mijn project topic kan zien.  2 extra draadjes trekken vanaf je voetverlichting en alles werkt.

ja mag altijd langs komen als je wilt. Kan je alles in het echt zien.

19 hours ago, BartM said:

De spiegels passen 1 op 1 behalve de 2 draden van de puddle leds. Deze zijn zeker werkend te krijgen zoals je in mijn project topic kan zien.  2 extra draadjes trekken vanaf je voetverlichting en alles werkt.

ja mag altijd langs komen als je wilt. Kan je alles in het echt zien.

Hoi Bart, oke dus toch mogelijk! ga opzoek en kijk wat ik tegen kom. Hou het even in mijn gedachte om eens langst te komen. Maar fijn om te horen dat het mag. Maar dit moment druk met andere zaken. maar tussen door blijft ik opzoek naar div onderdelen.

Wil je echt graag hebben kan je dit gwn inbouwen. Heb ik laatst gedaan. 

@BartM Ik heb je projecttopic eens door gelezen en zag het voorbij komen van de spiegels, ik zelf vind dit wel een leuke optie en zag via Forscan dat ik deze optie wel kan selecteren. weet jij zo of een Fiesta Ghia uit 2009 deze kabelboom ook heeft ? Het is namelijk een zeer kale versie en wil hem ook opleuken. Kabelboom van bijv ambient verlichting en voetverlichting lag er niet, deze heb ik zelf moeten leggen. 

11 hours ago, jefke said:

@BartM Ik heb je projecttopic eens door gelezen en zag het voorbij komen van de spiegels, ik zelf vind dit wel een leuke optie en zag via Forscan dat ik deze optie wel kan selecteren. weet jij zo of een Fiesta Ghia uit 2009 deze kabelboom ook heeft ? Het is namelijk een zeer kale versie en wil hem ook opleuken. Kabelboom van bijv ambient verlichting en voetverlichting lag er niet, deze heb ik zelf moeten leggen. 

Vanaf 2010 ligt de kabel er compleet in.  Daarvoor moet je net geluk hebben.

kijk even naar de stekker van de spiegel of daar 8 draden naar toe gaan. Als dat zo is kun je makkelijk de spiegels monteren. 

Oke, dan ga ik dat van het weekend eens controleren. Dacht dat vandaag even te doen door de rubber dop los te maken maar daar zie ik alleen maar een kabel zitten maar geen stekker, hiervoor moet de deurkaart eraf toch.

@BartM Ik heb even gekeken maar helaas nog niet de tijd gehad om het deurpaneel eraf te halen, maar wat me wel is opgevallen is dat onder de motorkap in de zekeringskast wel de zekering van 7,5amp erin zit voor de inklapbare spiegels, wil dit dan ook zeggen dat ik de stekker er voor heb liggen ?. Ik neem aan dat ze niets voor niets die zekering monteren.

Zal vandaag eens kijken na mijn werk of het mogelijk is, zo ja dan ga ik een set spiegels bestellen, kosten 70 euro per stuk nieuw incl knipperlicht en wegverlichting. Dit lijkt me een erg leuke update.

On 30-9-2019 at 08:59, jefke said:

@BartM Ik heb even gekeken maar helaas nog niet de tijd gehad om het deurpaneel eraf te halen, maar wat me wel is opgevallen is dat onder de motorkap in de zekeringskast wel de zekering van 7,5amp erin zit voor de inklapbare spiegels, wil dit dan ook zeggen dat ik de stekker er voor heb liggen ?. Ik neem aan dat ze niets voor niets die zekering monteren.

Zal vandaag eens kijken na mijn werk of het mogelijk is, zo ja dan ga ik een set spiegels bestellen, kosten 70 euro per stuk nieuw incl knipperlicht en wegverlichting. Dit lijkt me een erg leuke update.

Succes 👍🏼💪🏼👊🏼

Ik heb zojuist even snel de deurbekleding eraf gehaald aangezien ik het toch even wou weten. De stekker achter de deurkaart van de spiegel bevat in totaal 8 draden, en naar de spiegel gaan er 6. Tevens bevat de stekker die op de schakelaar zit van de spiegels ook alle kabels, dus montage van inklapbare spiegels kan worden gerealiseerd. Ik bestel direct de spiegels met puddle-light, als dan ook alle opties he haha. Werken de spiegels ook zonder de schakelaar in de auto ? Aangezien deze van Ebay komt duurt dat even en de spiegels waarschijnlijk volgende week al binnen zijn.

1 hour ago, jefke said:

Werken de spiegels ook zonder de schakelaar in de auto ? Aangezien deze van Ebay komt duurt dat even en de spiegels waarschijnlijk volgende week al binnen zijn.

Mij is verteld dat er twee controle units tussen zitten. Misschien zitten die er al in omdat je de kabels al hebt en dan zou de boel wellicht al in kunnen klappen. Stellen wordt dan wel interessant zonder de controller.

Ik had de hoop dat de stellingscommando's via canbus zou verlopen of in ieder geval de aan/uit signalen zodat ik een poging zou kunnen doen om bij achteruit rijden de spiegels te verlagen (bij mij zitten er nogal nare randen naast de veel te kleine parkeerplaatsen, vandaar) via een arduino/raspberry pi maar ik ben nog niet helemaal uit de configuratie. Het lijkt er echter op dat het simpele aan/uit signalen zijn welke dus niet makkelijk te controleren zijn via een extern apparaat.

15 hours ago, TristanT said:

Mij is verteld dat er twee controle units tussen zitten. Misschien zitten die er al in omdat je de kabels al hebt en dan zou de boel wellicht al in kunnen klappen. Stellen wordt dan wel interessant zonder de controller.

Ik had de hoop dat de stellingscommando's via canbus zou verlopen of in ieder geval de aan/uit signalen zodat ik een poging zou kunnen doen om bij achteruit rijden de spiegels te verlagen (bij mij zitten er nogal nare randen naast de veel te kleine parkeerplaatsen, vandaar) via een arduino/raspberry pi maar ik ben nog niet helemaal uit de configuratie. Het lijkt er echter op dat het simpele aan/uit signalen zijn welke dus niet makkelijk te controleren zijn via een extern apparaat.

Het in en uit klappen moet je activeren via Forscan, dit zit in je module. Mijn vraag was min of meer aangezien de schakelaar om de spiegels te bedienen in de deur de schakelaar is zonder de functie om in te klappen, maar ik de spiegels waarschijnlijk sneller heb dan de schakelaar of de spiegels dan evengoed inklappen met op slot doen van de auto met de huidige schakelaar om de spiegels te verstellen.