Jump to content
Fiestaclub.nl
OmarRgb

Koplampen zwart spuiten.

Recommended Posts

Hallo goedenavond,

ik rij een Ford Fiesta MK6 en zag ik bij verschillende hier op het forum dat ze hun koplampen aan die binnenkant zwart hebben gespoten en het oranje glaasje eruit hebben gehaald. Nou is mijn vraag hoe gaat dat in zijn werk en is dit geen APK afkeur? 

Bij voorbaat dank.

IMG_1053.JPG

Na het eruit halen van je oranje glaasjes moet je er wel een lampje in doen die oranje licht geeft, dan is er geen probleem om door de APK te komen.
Lamp open maken?
Je kan hem kort in een grote oven bakken zodat de kit zacht wordt.
Of met een industriële föhn de kit net zo lang verwarmen tot het zacht wordt en je de lens van de koplamp kan trekken.  

Oké thanks! Je moet hem dan zeker wel opnieuw afkitten ivm vocht in de koplamp? 

7 hours ago, feesie said:

Na het eruit halen van je oranje glaasjes moet je er wel een lampje in doen die oranje licht geeft, dan is er geen probleem om door de APK te komen.
Lamp open maken?
Je kan hem kort in een grote oven bakken zodat de kit zacht wordt.
Of met een industriële föhn de kit net zo lang verwarmen tot het zacht wordt en je de lens van de koplamp kan trekken.  

Oké thanks! Je moet hem dan zeker wel opnieuw afkitten ivm vocht in de koplamp? 

Ja klopt, oude kit weghalen en nieuwe kit gebruiken.
De randen goed dik inkitten want anders krijg je later weer vocht in je koplamp.