zeeland

chianti

3 posts in this topic

bij mijn zoektocht  naar onderdelen kom ik wel eens het woord chianti tegen. google leert me niet veel. wat is er zo bijzonder aan dit type.

Achterlichten met een smoke/donker knippergedeelte en een paarse lak.

De achterlichten zitten ook op mijn blauwe xr2i

chanti is een uitvoering geweest in 94/95 van de mk3 fiesta. Een van de karakteristieke onderdelen op deze laatste uitvoeringen van de mk3 fiesta waren de achterlichten. 

Standaard achterlichten zijn rood met een oranje richting aanwijzer (en wit achteruitrij gedeelte) 

De achterlichten die standaard op de chianti zaten (maar ik meen ook optioneel leverbaar zijn geweest eerder) hebben een smoked richtingaanwijzer en hebben hierdoor een wat sportiever karakter. 

Al enige tijd zijn deze (LHD) achterlichten in trek in de tuning wereld, maar ook voor onze UK vrienden. Ook al zitten de lampen omgekeerd (mistlamp / achteruitrij licht zitten aan de andere kant)  plaatsen ze  deze 'eurolights' nogal graag op hun mk3. 

In de UK zijn slechts HEEEL beperkt deze lampen verkocht (maar dan met de mist/achteruitrij lampen voor een RHD auto) en zijn die engelse lampen zo ongeveer goud waard. 

Europeese variant levert afhankelijk van de staat een flink aantal euro meer op dan een standaard achterlicht.. 

Ik heb een aantal jaren terug zelfs 3 setjes meegenomen naar de UK en hebben daarmee mn halve trip bekostigd (-: