Robin182

Mk6,5 bouten remblokhouder

12 posts in this topic

hkpjxxcswigfn.jpgBeste mede fiesta rijders,

Ik wilde mn remschijven en blokken vervangen. Nu lag er bijna alles af enkel de remblokken frame houder niet. Deze zit met 2 m13 bouten vast. En met vast bedoel ik ook echt VAST. Krijg hem met mn ratel of steeksleutel niet los. Mn rateldop is zelfs gescheurd.

Heeft iemand een tip of kan dit enkel door een garage ratel gedaan worden? Of zit er locktight tussen ofzo :S.

Groet,

Robin

Idd orgineel zit er locktite tussen, dus zit redelijk vast

Met een starestang of verlengstuk is dit makkelijk los te halen.

Dat je dop scheurt/breekt ligt meer aan de kwaliteit van de dop dan het moment dat de bout van zit

Heb dat niet meegemaakt..ondanks ik redelijk wat bouten heb losgedraaid zonder krachtdoppen ( incl op een luchtratel )

Lol ok duidelijk. Effe een nieuwe dop13 halen en gaan met die banaan. Dopje zat in mn lista gereedschapskar. Over het algemeen is het spul best goed al moet ik zeggen dat de wand dikte van dit dopje best wel dun was....

Tnx en op naar de volgende poging.

Btw, is loctite een must om er tussen te stoppen? Bij mn ford cougar deed ik dit nooit. Die was ook redelijk makkelijk los te krijgen.

Officieel moet het wel, gebruik het eigenlijk nooit bij de montage van remzadels.

Moment is wel belangrijk.

Gebruik alleen beta en sonic gereedschap. Kost wat, maar wel goed

Toch maar een flesje gehaald bij een maat. Had er teveel en gratis is altijd top :D.

Btw bedankt voor de hulp en tijd.

Ja heb de momenten gevonden in het werkplaatshandboek.

Mn alu velgen doe ik op 110.

De 2 bouten die je vastzet met bit 7 zet ik hadvast.

Die 2 13 bouten moeten op: 70 als ik me niet vergisk4p6cqg2zt6vy.jpgbo7wtw3zoavae.jpg

Klopt.

De 2 glijbusjes zet ik idd handvast met een ratel. Zorg wel dat je ze even schoonmaakt en invet voordat je ze terugzet ( beetje kopervet of whitegrease )

Ford velgen ( lichtmetaal) zet ik altijd op 110Nm

Het is gelukt :) tnxwzp47dzj2aoxl.jpg

Goed bezig :-)

Je hebt ook de schijven vervangen zo te zien?

57 minutes ago, allesklusser said:

Je hebt ook de schijven vervangen zo te zien?

Wel een beetje blijven opletten dick :wink:

Dat staat ook in de openingspost, anders heeft het ook weinig zin om het zadel eraf te halen :P

Ach stom stom stom, is de leeftijd denk ik. Negen van de tien keer zijn het alleen de remblokken, ogen gaan achteruit, ga zo maar door.

18 minutes ago, allesklusser said:

Ach stom stom stom, is de leeftijd denk ik. Negen van de tien keer zijn het alleen de remblokken, ogen gaan achteruit, ga zo maar door.

:x