Jump to content
Fiestaclub.nl
driss

ledstrip dashboardkastje

Recommended Posts

Volgens Ford is het de juiste stekker. Ook heb ik de optie "sfeerverlichting" in het menu van de auto. 

What could go wrong. haha.

2 hours ago, Scarrrr said:

@Bnz Dan rest nog de vraag:

Is dit de juiste connector om het op aan te sluiten? (rechterzijde boven/van het dashboard-kastje)

q949yfq.jpg

@henk68 @Dannytje555 Als jullie nog actief zijn op het forum; Is dit de stekker waar de OEM led-strip op aangesloten wordt?

Ja klopt die moet je hebben.👍

Oke, ik heb dus die strip (geel) opgehaald, klik dat ding er in. Geen licht. Oke... apart. Zat ook geen 'aansluiting' aan die strip om het kabeltje op aan te sluiten.

Blijkbaar bestaat het dus uit twee onderdelen (worden beide hier in het topic genoemd, maar niet zo zeer als twee losse onderdelen). Dat tweede missende onderdeel is dus het lampje (rood).

Dus die heb ik nu ook maar besteld 🤣

eV5Uknn.jpg

Je hebt nu een glasfiber stripje ,deel 2 is een rood lampje met aansluiting die de rode strip rood verlicht.😎

Dat is mij nu duidelijk inderdaad! Achja, zo doende leert men.

Om mijn additie aan dit topic af te sluiten; een foto.

Het led-lampje zelf is best fel, maar door de glasfiber strip wordt het behoorlijk verstrooid. Het geeft een heel subtiel randje boven het dashboard-kastje.

Ik begrijp op zich wel waarom mensen voor een Autobeam oplossing kiezen.
1. Goedkoper (~ 1/3e van de prijs). De glasfiber strip is zo'n €100,- en het lampje zelf zo rond de €10,- (ex verzenden).

2. Veel feller en helderheid is in te stellen (dimbaar)

3. Duizend en één andere kleuren mogelijk.

Waarom dan toch doorzetten voor OEM?

Omdat het ooit zo is bedoeld. Nu zie je er niet veel van (overdag) maar als het dan donker wordt zie je dan toch langzaam dat detail opdoemen zonder dat het storend is in je gezichtsveld. 

Misschien dat ik ook nog wel de lampjes onder de armsteunen in de deur ga plaatsen (OEM) 😇😜

5u1omfw.jpg

Ziet er zeker mooi uit,en niet irritant,OEM zeker waard !!!

4 hours ago, Bnz said:

Ziet er zeker mooi uit,en niet irritant,OEM zeker waard !!!

Willem, wat was jij vroeg op 😲

Dat ziet er ook mooi uit. Oscar 👍 .

On 31-7-2019 at 10:25, Scarrrr said:

@Bnz Dan rest nog de vraag:

Is dit de juiste connector om het op aan te sluiten? (rechterzijde boven/van het dashboard-kastje)

q949yfq.jpg

@henk68 @Dannytje555 Als jullie nog actief zijn op het forum; Is dit de stekker waar de OEM led-strip op aangesloten wordt?

na een lange tijd even gekeken.. dat is idd de stekker waar de OEM ambilight op word aangesloten, (heb zelf een setje van autobeam/ceuk gehaald) die gewoon via de zekering kast aangesloten.

52 minutes ago, Dannytje555 said:

na een lange tijd even gekeken.. dat is idd de stekker waar de OEM ambilight op word aangesloten, (heb zelf een setje van autobeam/ceuk gehaald) die gewoon via de zekering kast aangesloten.

bedankt voor je reactie. Ik had het ondertussen al uitgevogeld en werkend gekregen :)

5 hours ago, Scarrrr said:

bedankt voor je reactie. Ik had het ondertussen al uitgevogeld en werkend gekregen :)

top man!:duim: