Jump to content
Fiestaclub.nl
driss

ledstrip dashboardkastje

Recommended Posts

vraagje ken iemand of weet iemand hoe ik bij me dashboardkastje led strip kan aansluiten aangezien sommige auto's dat wel hebben maar de mijne helaas niet :(

zoals op foto lijkt me tof om te hebben

(als ik me deur open doe dan gaat er wel een voetlampje branden maar die gaat weer uit als ik de auto start)

alvast bedankt!

ford fiesta led.png

Beste driss,

Als je het dashboardkastje er helemaal uithaal moet er aan de rechterkant een stekkertje zitten. Deze moet je los halen.

Hier kun je de ambient light op aansluiten.

Groeten Sjoerd.

ow oké Top bedankt!

- kan ik er dan gewoon een 12v led strip op aansluiten?

- en hoeft ie niet geactiveerd te worden?

groetjess

Heb hier de originele strip op aangesloten. 12v strip durf ik niet te zeggen of dit kan.

Moet via de forscan geactiveerd worden.

Ja hoor je kan er gewoon een ledstrip op aansluiten. Dat heb ik al een paar jaar. Als je hem wil dimmen kan je er een potmeter tussen zetten.

Heeft iemand een adresje hoe ik goedkoop aan deze ledstrip kan komen? Of een artikelnummer? Thanks! 

1577272    8A6113E700AB

Volgens mijn is de prijs bij de ford zelfs iets lager .

Momenteel zelf een ambient light besteld, en gemonteerd.

via Ford proberen te activeren zonder geluk...

nu les ik over een as-build file, en over forscan?

is dit gewoon normaal, niet dat ik later allemaal problemen krijg?

of is het op nog een andere manier te doen dan as-build, forscan of op 12v aan te sluiten?

anders probeer ik het wel een maal bij m'n pa in de mk7.5, heeft hij een mooie upgrade (:

Ja dat lijkt mij wel wat ☺️ kunnen in elk geval wel even testen of het werkt op de mk 7.5

Ik heb ook de striip binnen en gemonteerd op  mijn ST-Line ,bij mijn doet hij het , heb ook de binnenverlichting van de passagiers veranderd voor de zelfde als bij de spiegel ,nu dus achterin ook de rode ledjes in de binnen verlichting.

Werkte inderdaad mooi, vanmorgen in donker beter kunnen bekijken :duim:

Deze even omhoog bumpen!

Ik heb wel verlichting in mijn bekerhouders, maar niet in dat dashboard randje. Nu wil ik graag een OEM lichtstrip bestellen bij Ford, maar ze adviseerde mij om te controleren of er wel een kabelboom voor ligt. Ik vermoed van wel en ik heb net een klein zwart stekkertje gevonden wat in een behuizing geklikt zat. Als ik deze stekker los haal, stopt er naar mijn weten niets met werken, dus het is niet voor een lampje ofzo. Heb ik daar het juiste stekkertje te pakken?

@Scarrrr,Als t net boven je kastje zit,dus met je hand aan de binnenkant van dat paneel,zit staat er gewoon stroom op voor die strip.

Ik heb gewoon een led strip,met plakstrip erachter,,van 30cm daar op aangesloten.

Goedkoper dan die lamp vaan 118 euro,ni 15 euro of zo iets,alleen zal je een stekker aansluiting moeten maken,+/-,mocht t niet branden ,dan stekker draaien.

heb ook een mk 7.5,en geen forscan nodig.

37 minutes ago, Bnz said:

@Scarrrr,Als t net boven je kastje zit, dus met je hand aan de binnenkant van dat paneel, zit staat er gewoon stroom op voor die strip.

Ik heb gewoon een led strip, met plakstrip erachter van 30cm, daar op aangesloten.

Goedkoper dan die lamp van 118 euro, ni 15 euro of zo iets, alleen zal je een stekker aansluiting moeten maken, +/-, mocht t niet branden, dan stekker draaien.

heb ook een mk 7.5, en geen forscan nodig.

Willem, had je die bij de Action gehaald? Die had een kennis ook (+- €8,-). 🤔 En Ik, zelfs voor achter mijn 43" Samsung TV een USB ambiënt (1,5mtr.) kleuren dimbare (met afstandbediening) led strip verlichting gehaald bij oom Alie voor €3,95 incl. verzendkosten, knipbaar op lengte geplakt. ( Helaas, Action €8,49 was uitverkocht 🤨). Helemaal vet man 😃 👍.

Ik heb vd week e.e.a. bij autobeam besteld, maar geen dashboard led, omdat ik liever origineel wilde ipv iets met een plakrandje, adaptor en bluetooth hub. Maar volgens jullie kan ik beter in zo'n oplossing investeren? 

De reden dat ik OEM prefereer is omdat ik niet zo'n knutsel auto wil..... als je snapt wat ik bedoel.

7 hours ago, Scarrrr said:

Ik heb vd week e.e.a. bij autobeam besteld, maar geen dashboard led, omdat ik liever origineel wilde ipv iets met een plakrandje, adaptor en bluetooth hub. Maar volgens jullie kan ik beter in zo'n oplossing investeren? 

De reden dat ik OEM prefereer is omdat ik niet zo'n knutsel auto wil..... als je snapt wat ik bedoel.

Kan ik me voorstellen,oem is plaatsen en aansluiten,voor mij was 't de prijs,hoop dat je toch goedkopere oem vind !!!!

@Bnz Dan rest nog de vraag:

Is dit de juiste connector om het op aan te sluiten? (rechterzijde boven/van het dashboard-kastje)

q949yfq.jpg

@henk68 @Dannytje555 Als jullie nog actief zijn op het forum; Is dit de stekker waar de OEM led-strip op aangesloten wordt?

10 hours ago, Scarrrr said:

Nee, Oscar, wij dragen soms/vaak beursgerichte (vaak ook ((goed))kopere alternatieven aan, met knutselhandigheid! Ieder zijn meug, en niet alles geloven wat door 🐵 erbij gezwets wordt, van, dat IS het 🤓! Het bovenmodale inkomen ontbreekt ons, en zijn net zo blij 😃. Ieder zijn meug en bijdrage.

De stekker vanuit het handschoendashbord kastje mk7,5, dat zou best kunnen 😊

6 minutes ago, bickel said:

Nee, Oscar, wij dragen soms/vaak beursgerichte (vaak ook ((goed))kopere alternatieven aan, met knutselhandigheid! Ieder zijn meug, en niet alles geloven wat door 🐵 erbij gezwets wordt, van, dat IS het 🤓! Het bovenmodale inkomen ontbreekt ons, en zijn net zo blij 😃. Ieder zijn meug en bijdrage.

De stekker vanuit het handschoendashbord kastje mk7,5, dat zou best kunnen 😊

Ik snap het hoor! Financieel gezien is het natuurlijk ook een hele slechte keuze. 

5 minutes ago, Scarrrr said:

Ik snap het hoor! Financieel gezien is het natuurlijk ook een hele slechte keuze. 

👍

Het is vakantie tijd Oscar, Henk en Danny komen wel weer eens terug hier 😀.