Jump to content
Fiestaclub.nl
FiestaST

Fiesta ST

Recommended Posts

De eerste update is een feit, eigenlijk de 2de want ik heb onlangs de Duitse Sync 1 module vervangen voor een Sync 1.1. Dat was in ieder geval plug and play.

De andere update zijn electrisch inklapbare spiegels en dat is dan blijkbaar weer wat moeilijker.

De spiegels heb ik vervangen en via Forscan de functies geactiveerd, retractable mirrors en de puddle lights.

Het duurde een tijdje voordat in het menu de inklapbare spiegels te zien waren maar toen heb ik die op automatisch gezet.

Het probleem is dat ze niet inklappen maar de puddle lights doen het wel, zo ver ik heb kunnen nagaan zijn het wel de juiste deurmodules dus waarschijnlijk dat die ook nog geprogrammeerd moeten worden.

Dat is volgens mij iets ingewikkelder dan alleen maar aanvinken van die optie, kan iemand mij hier verder mee helpen ?

Voor de duidelijkheid is het een  Mk 7.5.

Gr. Perry

Het heeft waarschijnlijk nog ff bedenktijd nodig gehad want vanmorgen werken ze ineens :grin:

De eerste 2 upgrades zitten erop dus op naar de volgende.

* Parkeersensoren maar dan wel origineel, de stekker heb ik gevonden bij de achterbumper dus dan zou het alleen een setje sensoren met kabelboom zijn en ff activeren met Forscan en dan zouden die mss ook wel werken.

* Achteruitrijcamera deze zal wel een aftermarket worden want OEM is wel erg aan de prijs.

Gr, Perry 

Ik heb een oem camera gekocht uit een c max uit Duitsland via ebay. Voordeel van origineel is dat de stuurhoek ook weergegeven wordt in het scherm.

Ik zag er nog 1 staan op ebay niet al te duur.

Hoe heb je die dan aangesloten, want er zal dan wel een kabel voor het videosignaal naar voren moeten gaan, welke kabel heb je daar voor gebruik?

Het zijn de kleine dingen die het doen :lol:

Silver vision lampjes geplaatst.

30034BF8-9302-4A74-AACF-68C525625253.jpg5EB96EB9-1B2E-432D-9BE8-3937BC17BF45.jpgF8C8F999-ACD4-415B-8F8D-8F4E065DF954.jpg

De sync module bleek achteraf geen plug and play te zijn want de voicecontrole en de handsfree werkten niet, de module bleek niet goed geconfigureerd te zijn.

De module nu voorzien van de juiste config en ook dat werkt nu goed. 

Volgende update de achteruitrijcamera, kabel inmiddels binnen de camera nog niet.

Gr. Perry

Achteruitrijcamera nu inmiddels ook geplaatst en geactiveerd met Forscan al ging dat niet echt makkelijk.

Eerste instantie had ik een camera die in plaats komt van de kentekenverlichting komt maar op een of andere manier paste dat niet echt goed erin, zal wel aan het goedkope Chinese spul liggen. De afmetingen klopten niet in ieder geval terwijl die wel voor een Fiesta zou moeten zijn.

Nu had ik er nog 1 liggen die eigenlijk bedoelt was voor mijn werkbus maar dat spul kost nagenoeg niets en die bestel ik dan wel weer. Het is alleen een camera die in de handgreep komt dus eigenlijk ook prima.

IMG_1229.jpg

GEDC0184.jpg

Volgende update worden parkeersensoren heb daar bijna alles voor liggen. Als iemand nog een adres weet voor die dingen in kleur te laten spuiten laat het maar weten. Ergens in de buurt van Tilburg.

Gr. Perry

Mooie upgrade! Waar kan je die camera vandaan halen? Ik zoek ook nog een losse eigenlijk (dus niet met kenteken verlichting)

7 hours ago, Marcusso said:

Mooie upgrade! Waar kan je die camera vandaan halen? Ik zoek ook nog een losse eigenlijk (dus niet met kenteken verlichting)

Op Ebay staat die  Klik

On 7/30/2017 at 15:58, FiestaST said:

De sync module bleek achteraf geen plug and play te zijn want de voicecontrole en de handsfree werkten niet, de module bleek niet goed geconfigureerd te zijn.

De module nu voorzien van de juiste config en ook dat werkt nu goed. 

Volgende update de achteruitrijcamera, kabel inmiddels binnen de camera nog niet.

Gr. Perry

Hi Perry,

Heb nu hetzelfde euvel... de 1.1 Sync module ingebouwd, maar alles behalve voicecontrole en handsfree werken :-(
Hoe heb je de module van "de juiste config" voorzien?
(heb inmiddels we al de software update naar 5.9 gedaan, maar dat helpt ook niet)
Zou je mij hierbij kunnen helpen?

Grtz, Robert

Je moet de juiste configuratie in de module zetten, dat kan bv met forscan. Dan kun je de asbuilt van de module veranderden dat was bij mijn module de oplossing. Met een usb stick zal dat niet lukken.

Als je dat zelf niet kunt dan moet je naar de dealer of iemand hier op het forum die dat kan. 

Kunt ook eens langs komen in Tilburg, het is niet meer dan een paar minuten werk. 

Zie nu pas je projecttopic met de camera, mooi dat het is gelukt! :) Inmiddels al nieuwe upgrades geplaatst of iets op het oog? 

26 minutes ago, FordDriver said:

Zie nu pas je projecttopic met de camera, mooi dat het is gelukt! :) Inmiddels al nieuwe upgrades geplaatst of iets op het oog? 

Een paar dingen, nog geen tijd gehad voor goede foto's maar die komen nog.

Mistlampkappen, ruitensproeiers, onderste grill en spiegelkappen in piano black en het rode 3de remlicht vervangen voor een witte.

IMG_1317.jpg

Niet de beste foto dus maar je ziet nog net de zwarte spiegelkap.

Dat zijn zeer mooie upgrades! De spiegelkappen zien er inderdaad ook gaaf uit van wat ik op de foto kan zien. Zeer zeker een mooie {st}!

Even wat duidelijker foto's gemaakt.

Tevens het rode 3de remlicht vervangen voor een wit exemplaar.

IMG_1325.jpg

Spiegelkappen in piano black, was ff een gok of het wat zou zijn maar ik ben er blij mee.

IMG_1323.jpg

En de mistlampkapjes en onderste grill in piano black, staat nu mooier icm bovenste grill.

IMG_1324.jpg

Gr. Perry

Ziet er fraai uit!! 

Mooie combi met het blauw en hoogglans zwart (al zeg ik het zelf ?) en je velgen!

Volgende upgrade ligt ook weer klaar, nu nog ff tijd vinden om die in de achter bumper te monteren.

6e1a6849-4229-4a3a-8987-d8a46c6ca53b.jpg

Sensoren en houders zelf in kleur gespoten met een spuitbusje lak van de dealer, hopelijk komt de kleur aardig overeen met de bumper.

Ben benieuwd! Ik dacht dat parkeersensoren aan de achterkant standaard waren bij een ST. In ieder geval een mooie functionele upgrade! 

1 hour ago, FordDriver said:

Ben benieuwd! Ik dacht dat parkeersensoren aan de achterkant standaard waren bij een ST. In ieder geval een mooie functionele upgrade! 

Dat viel wel tegen, tijdens mijn speurtocht naar een ST was dat wel een optie die ik er graag op wou maar de meeste die ik tegenkwam hadden die niet.

Trouwens de meeste die ik heb gezien waren import, misschien dat het daar wat mee te maken had.

8 hours ago, Michelvh said:

Moest je nog iets activeren voor de camera?

Ja, ff met Forscan de module vertellen dat er een camera in zit.

On ‎29‎-‎8‎-‎2017 at 19:10, FiestaST said:

Achteruitrijcamera nu inmiddels ook geplaatst en geactiveerd met Forscan al ging dat niet echt makkelijk.

Eerste instantie had ik een camera die in plaats komt van de kentekenverlichting komt maar op een of andere manier paste dat niet echt goed erin, zal wel aan het goedkope Chinese spul liggen. De afmetingen klopten niet in ieder geval terwijl die wel voor een Fiesta zou moeten zijn.

Nu had ik er nog 1 liggen die eigenlijk bedoelt was voor mijn werkbus maar dat spul kost nagenoeg niets en die bestel ik dan wel weer. Het is alleen een camera die in de handgreep komt dus eigenlijk ook prima.

IMG_1229.jpg

GEDC0184.jpg

Volgende update worden parkeersensoren heb daar bijna alles voor liggen. Als iemand nog een adres weet voor die dingen in kleur te laten spuiten laat het maar weten. Ergens in de buurt van Tilburg.

Gr. Perry

heb je nog een speciale aansluiting nodig om aan te sluiten aan je monitor? of passen die tulpstekkertjes die er bij geleverd worden?

19 hours ago, tonneke said:

heb je nog een speciale aansluiting nodig om aan te sluiten aan je monitor? of passen die tulpstekkertjes die er bij geleverd worden?

Je hebt een verloopstekker nodig, er zijn 2 verschillende. De linkse is voor een navi scherm en de andere voor scherm zonder navi. (als ik het goed heb)

Knipsel.JPG

De Sony radio vervangen voor een Sony met DAB, toch wel een verbetering qua geluid.

A18EDAC0-80DB-492E-8F84-6B559093D732.jpg

Verder nog wat kleine minder spannende updates maar wel nuttige ;o)

Het zinloos en nutteloos gat boven de knoppen is weg.

9BB553CC-7BBD-4807-92E6-2B6974CAB704.jpg

De ST emblemen voor en achter voorzien van licht blauwe gel inlays, had ik eens gezien bij een andere blauwe ST en ik vond dat wel mooi staan dus ook maar gedaan.

967A8496-5127-49C9-A6F6-03EBD4D09C57.jpg

Binnenkort als het weer beter is de parkeersensoren gaan plaatsen.

Gr. Perry