Jump to content
Fiestaclub.nl
Jason

Armster 1 of 2???

Recommended Posts

Beste mensen, 

Ik ben al 8 maanden de trotse eigenaar van mijn 3-deurs Fiësta MK6.5 uit 2006. Na 18K km en wat kleine vervelende reparatiepuntjes ben ik nog steeds heel blij met mijn bolide, alleen heb ik al die tijd wel het gemis gehad van een armsteun/leuning door een schouderblessure. Nu is het hoog tijd om er een aan te schaffen, alleen doe ik hierbij een beroep op jullie kennis en ervaring. Ik heb het forum al afgelezen maar twijfel erg tussen twee modellen. Namelijk de Armster 1 óf 2. 

De Armster 1 is voor een leuke prijs in de aanbieding (zie link), maar ik heb over beide geen gebruikservaring. Ook qua stevigheid en montage gemak schiet ik te kort dus hoop ik dat iemand mij hier verder mee kan helpen. 

http://armstershop.nl/ford/fiesta-3drs-2005-2008/armsteun-armster1

Ik heb in mijn Mk7 een armsteun van een Italiaans bedrijf: https://www.braccioli-italy-armrests.com/en/armrest-ford/armrest-adjustable-for-ford-fiesta-mk7-mk8-ccc1396620742

Echt op order gemaakt en je hebt dan ook veel verschillende opties (stof, goedkoop/kwaliteit leer, kleur van de 'stitching') Ik ben er echt heel tevreden over, genuine leather met white stitching past echt perfect bij het interieur van de Metal... Wel redelijk prijzig voor een armsteun, maar dan heb je ook echt mooi handgemaakt kwaliteitsspul. De stevigheid is op het moment niet super maar dat ligt aan de middenconsole (daar zit speling op) en niet aan de armsteun, die is heel stevig. 

Volgens mij hebben ze er ook een voor de mk6, al ziet die er qua design wel anders uit... 
(Ik heb ook wat contact gehad voorafgaand aan de bestelling en daarin zijn ze ook heel snel en vriendelijk mocht je eerst wat willen vragen). 

Over de Armster kan ik niets vertellen al zijn er aardig wat mensen die die hebben dus daar kan vast wel iemand iets over vertellen.

Succes:duim:

20170425_175046_zpse6cwizja.jpg

Geen idee of hij t nu doet, maar hier zou een foto de armsteun moeten komen haha.

Had in mijn mk6 de Armster1. Prima ding op zich, zat lekker, best stevig als je 'm goed monteert, al vond ik het nepleer érg cheap ogen. De Amster2 heeft dan weer een uitneembaar heuptasje voor je waardevolle spullen (wtf?) dat als je hem niet uitneemt zichtbaar is en misschien uitnodigt tot intikken van een ruitje. Weinig slimme doorontwikkeling! 

Ik heb de Armster 1 voor in de MK7, bevalt zeer goed! Goede steun, je moet er niet met je complete gewicht op hangen, maar het is stevig genoeg. Ziet er prima uit voor dat geld!

Ik heb de Armster 1 besteld en die is vandaag binnengekomen. Een deze dagen zal ik 'm inbouwen dus de foto's volgen nog! In ieder geval bedankt voor de feedback!!

Had de Armster1 besteld bij Seddes Automotive ( Arnsteunshop.nl ). Helaas blijkt hij een beschadiging te hebben boven / voor op het kunstleer! Precies waar je met je arm overheen zou gaan. Was dit weekend weg dus ik pak het pakket vanmiddag pas uit. Nu zie ik op de website dat ze alleen garantie op beschadigd geleverd artikelen leveren als je binnen 48 uur na ontvangst van je pakket reclameert. Lekker dan. Bah!

32 minutes ago, Dr. Hanz E. Panz said:

Had de Armster1 besteld bij Seddes Automotive ( Arnsteunshop.nl ). Helaas blijkt hij een beschadiging te hebben boven / voor op het kunstleer! Precies waar je met je arm overheen zou gaan. Was dit weekend weg dus ik pak het pakket vanmiddag pas uit. Nu zie ik op de website dat ze alleen garantie op beschadigd geleverd artikelen leveren als je binnen 48 uur na ontvangst van je pakket reclameert. Lekker dan. Bah!

Gewoon je mond open trekken! :lol: Wat een Hollandiase l*llen! Je hebt toch wettelijke garantie en 14dg. retourrecht, zelfs zonder opgave van redenen! Jij hebt die toch niet beschadigd! Dat misleidende garantie gedoe doet een Chinese verkoper uit de CN nog niet, die ook armsteunen in hun prog. hebben, of die jou bevallen is een tweede! :( 

Dr. Hanz E sla hen woordelijk op hun Panz! :D 

14 hours ago, bickel said:

Dr. Hanz E sla hen woordelijk op hun Panz! :D 

Haha, ja doe ik 🤣 Heb ze gisteren direct een (nette) mail gestuurd, maar helaas nog geen antwoord ontvangen. Ben benieuwd! Bedankt voor je advies 👍

Update: inmiddels heeft Seddes de beschadigde steun teruggenomen en vervangen door een onbeschadigde. Netjes. 

De steun past mooi in de rest van het intereur. 

Minpuntje: bij mijn MK6 lijnde de bovenkant van de Armster mooi uit met de armsteun in het linkerportier. Bij de MK7 is de Armster (in de laagste stand) net wat hoger, waardoor je ene arm hoger ligt dan de andere en je feitelijk het gevoel hebt scheef te zitten. 

1 hour ago, Dr. Hanz E. Panz said:

Update: inmiddels heeft Seddes de beschadigde steun teruggenomen en vervangen door een onbeschadigde. Netjes. 

De steun past mooi in de rest van het intereur. 

Minpuntje: bij mijn MK6 lijnde de bovenkant van de Armster mooi uit met de armsteun in het linkerportier. Bij de MK7 is de Armster (in de laagste stand) net wat hoger, waardoor je ene arm hoger ligt dan de andere en je feitelijk het gevoel hebt scheef te zitten. 

Dus Hans, je hebt ze niet woordelijk op hun Panz hoeven te slaan ?:D  Mooi netjes. :) 

On 11-7-2017 at 10:53, bickel said:

Dus Hans, je hebt ze niet woordelijk op hun Panz hoeven te slaan ?:D  Mooi netjes. :) 

😁 Nee, Karen van Seddes heeft me uiterst vriendelijk geholpen en ik heb haar dus niet hoeven panzen 😉