Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Justin0092

Dimlichten vervangen Fiesta MK7.5

Recommended Posts

Ik wilde laatst mijn dimlichten vervangen, maar het lukte me niet om de H7 lamp weer vast te krijgen in de lamp. De koplamp zelf verwijderen ging prima. Daarna zag ik de stekker op de pinnetjes van de H7 zitten en als ik die los trok, kwam de H7 lamp zelf ook los en heb ik de nieuwe lamp door het gaatje gedaan, maar ik zie niet goed hoe ik deze kan vast klemmen in de lamp. Ook op YouTube zie ik weer andere typen aansluitingen van de dimlichten. Heeft er iemand een tip of misschien foto's waarop duidelijk te zien is hoe je de lamp moet losmaken en weer vast kan klemmen?

Alvast bedankt!

Ik schop even een oud topic omhoog, omdat ik net de lampen heb vervangen van de mk7.5 van mijn vrouw.

losmaken ging bij mij vrij makkelijk door het lipje aan de zijkant van de stekker in te drukken en alles omhoog trekken. 

ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Het makkelijks gaat het als je eerst de nieuwe lamp in de behuizing doet, dan de stekker erop klikken. Bevestig je eerst de stekker op de nieuwe lamp, krijg je em bijna niet goed in de behuizing, vraag me niet waarom.

Dan krijg je het leukste van alles, het terugplaatsen van de koplampunit. Wat een drama is dat zeg. Wie dit systeem bedacht heeft moeten ze in een gesticht zetten en nooit meer vrijlaten.... Je moet onderweg je lamp kunnen vervangen, nou dat wil ik nog wel eens zien bij de gemiddelde nederlander....

Door het uitsteeksel aan de onderkant van de lampunit, krijg je de lampunit niet goed op z’n plek. Blijf kalm en rustig anders breekt zo het bevestigingspunt wat aan de grill komt af. De ruimte is echt heel beperkt om het goed op z’n plek te krijgen. 

Volgende keer rijd ze maar naar de garage!

Hahahahaa, ik snap de frustratie. Het is niet even makkelijk als dat het boekje doet geloven. Ik heb het nu een paar keer gedaan en moet zeggen dat het nu best rap gaat. 

Volgende keer gaat het zeker sneller, geloof me 😊

On 11-3-2019 at 21:48, pwaltman said:

Hahahahaa, ik snap de frustratie. Het is niet even makkelijk als dat het boekje doet geloven. Ik heb het nu een paar keer gedaan en moet zeggen dat het nu best rap gaat. 

Volgende keer gaat het zeker sneller, geloof me 😊

Mooi, dan ligt het in elk geval niet aan mij 😂

Sign in to follow this