Jump to content
Fiestaclub.nl
Sanderskeh

Panther black mk6 ST

Recommended Posts

Na de nodige topics te hebben gelezen zal ik zelf ook eens een project topic aanmaken.

Ik heb mijn ST nu sinds maart 2017.

Dit was een hele verbetering gezien mijn vorige auto een Seat ibiza uit 2003.

Vanaf het eerste ritje in de ST volledig verliefd geworden op deze auto.

Ik heb voor de eerste keer airco (wat een luxe :grin:).

ook zitten de volledig lederen stoelen heerlijk en doet de stoelverwarming wat er van verwacht wordt.

Al vrij snel kwamen de eerste kriebels om er wat mee te gaan doen.

Als eerste is er een Eibach pro setje onder gekomen.

35mm lager aan de voorkant, 30 mm aan de achterkant.

Ik was meteen verkocht door de nog betere wegligging (die ik niet zo goed had verwacht).

Niet veel later kwam er een K&N inlegfilter in.

20170506_202140_zpsvctsljom.jpg

Na nog even wat gezocht en rondgekeken te hebben, ben ik eens gaan kijken voor een milltek uitlaat.

Ik heb toen de Evo 2 sportcat en de resonated catback besteld bij pumaspeed.

Deze kreeg ik ergens rond 10 mei binnen.

Zo ongeduldig als een kind die beloofd is om naar de speelgoed winkel te gaan wilde ik zo snel mogelijk deze eronder hebben.

Zo geschiedde het op 12 mei.

Wat een heerlijk geluid :inlove:.

20170512_095504_zps38a3pppf.jpg

20170512_161145_zpsfjptzrsl.jpg

Natuurlijk zijn er nog meerdere plannen.

Ik heb van de week nog de nodige goodies besteld, deze komen hopelijk deze week binnen.

Dit zijn:

Led kentekenplaat verlichting

Led binnenverlichting

ST embleem voor in de grill.

een setje speakerringen en een setje 5x7 pioneer speakers voor achter. (de speakers voor voorin heb ik nog liggen).

verder zou ik graag het volgende nog willen doen:

- Chippen

- Cosworth nokkenassen

- Inlaatspruit

- Antirollbar

- Swaybars

- Veerpootbrug

- Retrofit pre facelift koplampen

Er zullen vast nog wel wat dingetjes bij gaan komen in de loop van de tijd.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Groeten:beer:

Welkom,mooie demper,vooral eindstuk !!!

Welkom lekker ST'tje en al de fijne updates! Uitlaat is zeker een must have de rest maakt het nog beter ?

Wat een schijthok daan ;]
Met de pookknop toch nog iets wat van mijn oude verder leeft in een st... 

3 hours ago, tomk said:

Wat een schijthok daan ;]
Met de pookknop toch nog iets wat van mijn oude verder leeft in een st... 

Als jij hem nu eens niet in die platgedrukte frikandel had gehad ?

En het is eindelijk weer eens tijd voor een update. Gisteren maar eens een triple R front lip besteld met de bijbehorende side lips. Ben benieuwd wanneer deze binnen gaan komen zodat ik weer wat te hobbyen heb:grin: foto's zullen uiteraard volgen

Na een hele lange tijd maar weer eens een update. In de afgelopen tijd is er nog het nodige aan de ST gedaan. Onder andere is er een milltek evo2 spruitstuk op gekomen. Ook heeft het K&N inlegfilter plaatsgemaakt voor een mountune CAIS.

MFC9tff.jpg

Wat klinkt dit lekker in combinatie met de volledige milltek uitlaat zeg. Ook kon natuurlijk de dreamscience niet uitblijven. Wat een verschil maakt dat zeg. Tevens zijn de kentekenlampjes vervangen voor LEDs. Als laatste heb ik met de hulp van @tomk pas geleden maar eens werk gemaakt van de remmen voor. Hier zijn nu schijven te vinden van een kleine 324mm ten opzichte van de standaard 280mm.

0FUnq1D.jpg

. Ook zijn de remklauwen vervangen voor een setje 4 pots brembo klauwen. Hierdoor pasten de OEM 17 velgen niet meer dus maar wat extra ruimte gemaakt door middel van een setje eibach spacers. Maar om niet met een veel smallere achterkant te blijven zitten ook achter maar spoorverbreders geplaatst van dezelfde dikte. Wat een verschil maakt dit! De auto ligt nu nog stugger op de weg. Hopelijk komen dit jaar nog een inlaatspruitstuk, cosworth nokkenassen en een chiptuning op maat erbij. Verder komen er ooit nog eens een veerpootbrug, swaybars en een antirollbar achter bij😇.

Hierbij nog een paar plaatjes van de auto zo als hij er nu bij staat (helaas ongewassen:oops:

wraly0x.jpgPzDO8Fr.jpgYjnA07N.jpgBG7ifNO.jpghYY66c5.jpg9y0SvwT.jpg0KNxA0n.jpg

Van de week maar eens aan de gang gegaan met een kleine audio upgrade. Nadat ik een stukje met @tomk had meegereden bleek het geluid van de stereo wel een heel stuk beter gte zijn dan dat ik dat had, maar eens gevraagd hoe hij dit voor elkaar had gekregen. Nu bleek hij een Pioneer iso versterker en een Pioneer under seat subwoofer te hebben geplaatst. Ik maar eens gekeken wat zo een setje een beetje kostten. En toen ik de prijzen zag was ik helemaal vrolijk! De under seat subwoofer was dusdanig klein dat deze perfecht onder de bijrijdersstoel past en als er iemand achterin zit met schoenmaatje 50 deze de subwoofer nog niet raakt. De iso versterker is plug and play tussen de iso stekker en de autoradio en kan perfect achter het handschoenenkastje worden geplaatst. Wat een verbetering van het geluid. Echt een aanrader voor de mensen die wat beter geluid willen, zonder de hoofdprijs te betalen en geen ruimte willen verliezen!

Oh shit man, wist niet dat de fiesta ook voorruit verwarming had haha! Heb zelf alleen achter zitten. Mis het wel met dit shit weer zeg. 😂

10 hours ago, Gio said:

Oh shit man, wist niet dat de fiesta ook voorruit verwarming had haha! Heb zelf alleen achter zitten. Mis het wel met dit shit weer zeg. 😂

sterker nog, er zijn St's die ook telefoonvoorbereiding hebben vanuit de fabriek. Ik heb het geluk dat ik 1 van weinige ben in NL met die optie samen met het kanteldakje

On 8-1-2019 at 15:29, Sanderskeh said:

Na een hele lange tijd maar weer eens een update. In de afgelopen tijd is er nog het nodige aan de ST gedaan. Onder andere is er een milltek evo2 spruitstuk op gekomen. Ook heeft het K&N inlegfilter plaatsgemaakt voor een mountune CAIS.

MFC9tff.jpg

Wat klinkt dit lekker in combinatie met de volledige milltek uitlaat zeg. Ook kon natuurlijk de dreamscience niet uitblijven. Wat een verschil maakt dat zeg. Tevens zijn de kentekenlampjes vervangen voor LEDs. Als laatste heb ik met de hulp van @tomk pas geleden maar eens werk gemaakt van de remmen voor. Hier zijn nu schijven te vinden van een kleine 324mm ten opzichte van de standaard 280mm.

0FUnq1D.jpg

. Ook zijn de remklauwen vervangen voor een setje 4 pots brembo klauwen. Hierdoor pasten de OEM 17 velgen niet meer dus maar wat extra ruimte gemaakt door middel van een setje eibach spacers. Maar om niet met een veel smallere achterkant te blijven zitten ook achter maar spoorverbreders geplaatst van dezelfde dikte. Wat een verschil maakt dit! De auto ligt nu nog stugger op de weg. Hopelijk komen dit jaar nog een inlaatspruitstuk, cosworth nokkenassen en een chiptuning op maat erbij. Verder komen er ooit nog eens een veerpootbrug, swaybars en een antirollbar achter bij😇.

Hierbij nog een paar plaatjes van de auto zo als hij er nu bij staat (helaas ongewassen:oops:

wraly0x.jpgPzDO8Fr.jpgYjnA07N.jpgBG7ifNO.jpghYY66c5.jpg9y0SvwT.jpg0KNxA0n.jpg

Netjes Netjes mooie plannen! Uiteindelijk wil ik ook de nokkenassen etc etc maar dan een charger erop ahah

On 24-1-2019 at 08:39, Michelvh said:

Netjes Netjes mooie plannen! Uiteindelijk wil ik ook de nokkenassen etc etc maar dan een charger erop ahah

Een charger erop is wel echt gaaf! Zit een hoop werk aan, maar dan heb je ook wat:x

Netjes

Binnenspiegel is ook een leuk detail, kan je daar wat meer over vertellen? 

On 26-1-2019 at 16:43, Thieske said:

Netjes

Binnenspiegel is ook een leuk detail, kan je daar wat meer over vertellen? 

De binnenspiegel is een autovox X2. Dit is een dashcam die inclusief een gps ontvanger voor de gps snelheid en een achteruitrij camera wordt geleverd.

De voeding voor deze camera zit met een 12 volt stekker voor op je aansteker aansluiting aangesloten.

Ikzelf heb hem op amazon.com besteld. 

https://www.youtube.com/watch?v=n7EAmi6Av_Q

Op deze link kan deze werkend gezien worden en welke functies er allemaal opzitten.

Na een lange tijd kan ook ik weer eens het stof van mij ln topic afblazen:fluiten:

Een tijde terug maar eens een spoiler extension besteld van TRC.

Gisteren de tijd eens gehad om deze te monteren.

Persoonlijk vind ik het de {st} net even een beetje sportiever ogen.

Maar natuurlijk horen er plaatsjes bij dus bij deze (let niet op de smerige auto 😅 ik heb nog geen tijd gehad om haar te poetsen)

https://imgur.com/a/jJFPZ3i 

Wist niet dat er ook een spoiler extension was van TRC haha! 
Kijkt raar? haha ben wel heel erg van de spoilers, maar het extensie stukje is zo dun in vergelijking met de ST spoiler zelf. 

Zou je meer downforce hebben nu? 🤡

ps: blijf wel jaloers op de zwarte kleur! 

19 hours ago, Gio said:

Wist niet dat er ook een spoiler extension was van TRC haha! 
Kijkt raar? haha ben wel heel erg van de spoilers, maar het extensie stukje is zo dun in vergelijking met de ST spoiler zelf. 

Zou je meer downforce hebben nu? 🤡

ps: blijf wel jaloers op de zwarte kleur! 

Ja die extension is er sinds kort. Het is wel een stukje dunner dan de standaard spoiler van de {st}, maar het zit wel op een dusdanige manier dat het me totaal niet stoort. Het is net alsof je een spits toelopende spoiler hebt. En ik vind de zilvere kleur juist wel heel mooi :fluiten:

Zat te twijfelen, maar nu ik hem zo zie bestel ik hem niet. Niet helemaal passend bij de achterspoiler

Na lange tijd maar eens stof er vanaf blazen zeg. Vandaag maar eens alle verlichting vervangen door LED verlichting van Autobeam. Moet zeggen simpel klusje, goede lichtopbrengst en de auto oogt een stuk jonger. Zelf zeer tevreden, hieronder de plaatjes:8JUVvzZ.jpgqm3YVIP.jpgEKzBnAT.jpg