Jump to content
Fiestaclub.nl
pascalgz

Bluetooth module met usb aanmelden in forscan

Recommended Posts

Welke stappen moet ik doorlopen om mijn nieuwe module met usb aan te melden in forscan en is her nodig om de radio te updaten, zo ja how moet dit.

@pascalgzHey Pascal, dan is er iets meer info nodig. bouwjaar auto,Welke radio en welk type module. Is de radio ook geschikt voor usb?

Mijn fiesta komt uit 2009, ik heb de radio met 9 toetsen en het grote beeldscherm, ik heb een bluetooth module gekocht van een focus uit 2013 met usb. Alle onderdelen zijn al ingebouwd, bluetooth werkt nog wel alleen nog steeds ala carkit en er komt spanning op de usb poort dus alles lijkt mij tot op heden nog goed

Na vandaag even geprobeerd alles te activeren in Forscan, alleen staan ipod en usb in het lijstje bij aux maar nog geen BT audio, wanneer ik een voicecommand geef vior bt audio doet hij het wel maar geeft hij niks aan op de radio. Mijn bt module is trouwens de CS7T14D212AC

Er vanuit gaande dat je alles goed hebt ingesteld met forscan.

probeer je scherm te resetten als de kan met forscan, werkt het dan nog niet dan kan een update van je fcdim de oplossing zijn.

Ik heb hetzelve probleem alleen komt er in het scherm ook geen Ipod of USB te staan. 

Wat moet ik doen om dit goed werkend te krijgen? Via (de nu nederlandse) voice control kan ik het wel selecteren en via Bluetooth muziek afspelen. 

Nee, je bedoelt die met tekst of met de hexidecimalen?

Heb accessoiry USB unit op With USB and Ipod gezet en Bluetooth handsfree op BT/VC Phone Interface + USB connection.

Dan heb je hem goed ingesteld.

probeer eens het scherm te resetten. Anders heb je grote kans dat je scherm ge-update moet worden. Dit kan je dealer voor je doen of wellicht iemand van het forum

Wie o wie kan me hiermee helpen dan? En ook mijn teller misschien en update voor actueel verbruik. 

Ford dealers hier in de buurt hen ik geen hoge pet van op want die wisten niet eens een Bluetooth module om te zetten van Mondeo naar Focus, heb ik ze zelf moeten vertellen. 

Hello,

I have the same problem, I cant stream music through my phone and i cant play music through usb.

I have replaced my old bluetooth module 8M5T-19G488-AM   TO  bluetooth with usb 8Mt5-19C112-AT.

I tried changing the parameters from bvc lo to bvc hi but i couldnt maybe because i have clone elm 327 .

Can anyone help me get this done.

Sorry dat ik in Engels heeft geschreven want mijn kennis van nederlandse taal is nog slecht.

9 hours ago, Bilal said:

I tried changing the parameters from bvc lo to bvc hi but i couldnt maybe because i have clone elm 327 .

If you have a mk7.5 or mk7 I can guarantee you this might be a problem. Just put in some money and order a proper ELM327 with HSCAN/MSCAN support. They are not that expensive. Also: Did you put it in 'engineering mode'? See https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=1932

10 hours ago, Bilal said:

Hello,

I have the same problem, I cant stream music through my phone and i cant play music through usb.

I have replaced my old bluetooth module 8M5T-19G488-AM   TO  bluetooth with usb 8Mt5-19C112-AT.

Can anyone help me get this done.

Sorry dat ik in Engels heeft geschreven want mijn kennis van nederlandse taal is nog slecht.

Where are you from? Maybe post some pictures of where you tried to change the parameters.

13 hours ago, TristanT said:

If you have a mk7.5 or mk7 I can guarantee you this might be a problem. Just put in some money and order a proper ELM327 with HSCAN/MSCAN support. They are not that expensive. Also: Did you put it in 'engineering mode'? See https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=1932

Thank you for your reply. Yes true i have a cheap elm327 which rejecting the 500k baud rate and it is required for injecting new configuration. Mine is accepting only 34500 or something like that.

where can i find a good elm327?

12 hours ago, Bws723 said:

Where are you from? Maybe post some pictures of where you tried to change the parameters.

I am living in Groningen.

my elm327 doesn’t accept the 500k baud that’s why i couldn’t inject the new bluetooth with usb module in the SRM option in elmconfig or ACM 

Do you know someone in Groningen or around who can help me doing that?

I am not an expert, i made my research and ended up buying cheap elm327. 

23 hours ago, Bilal said:

I am living in Groningen.

my elm327 doesn’t accept the 500k baud that’s why i couldn’t inject the new bluetooth with usb module in the SRM option in elmconfig or ACM 

Do you know someone in Groningen or around who can help me doing that?

I am not an expert, i made my research and ended up buying cheap elm327. 

I dont know other people with elm in that area. 

My elm also wont work at 500k with my Fiesta, but worked fine at 500k on my Focus.

What kind of elm do you have? Does is have a HS / MS switch? 

For example 🤔.??  Aliexpress

€ 8,89  21%OFF | MINI ELM327 V1.5 USB met PIC18F25K80 CH430 chip met HS-CAN/MS-CAN Schakelaar OBDII Code Reader FORScan obd obd2 Diagnostic tool 

Zoekt en gij zult vinden 😀
Excl. paar € verzendkosten . 

Edited by Pieterke

21 hours ago, Pieterke said:

For example 🤔.??  Aliexpress

€ 8,89  21%OFF | MINI ELM327 V1.5 USB met PIC18F25K80 CH430 chip met HS-CAN/MS-CAN Schakelaar OBDII Code Reader FORScan obd obd2 Diagnostic tool 

Zoekt en gij zult vinden 😀
Excl. paar € verzendkosten . 

I have the same one. It doesn’t write. Only read data. Writing in Car’s ECU rquires 500k baud device. This device works on my car with 34600 baud only. 

On 21-7-2019 at 09:52, Bws723 said:

I dont know other people with elm in that area. 

My elm also wont work at 500k with my Fiesta, but worked fine at 500k on my Focus.

What kind of elm do you have? Does is have a HS / MS switch? 

I think it is same in my case.

Many thanks to Nielsicq. He helped me programming the car for the new bluetooth model. 

On 29-8-2017 at 20:17, Nielsicq said:

Opgelost ?

Manu thanks for helping me getting it worked.