Jump to content
Fiestaclub.nl
Charlotte

Nieuw op het forum

Recommended Posts

Hoi, 

 

Ik en mijn vriend hebben laatst besloten om de auto niet te verkopen maar om op te knappen, hierdoor zijn wij dus ford fiesta fan geworden. De auto is een blauwe ford fiesta 1.1L uit 1979. Alle tips zijn welkom voor het opknappen. 

 

Groetjes 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, allesklusser said:

Welkom met dit hele leuke besluit.

Jullie gaan een project topic aanmaken?

Misschien uiteindelijk wel, wij hebben beide niet veel kennis over auto's dus veel zullen we moeten uitbesteden. Dus word even sparen. Er moet veel roest gerepareerd worden, kabelboom moet nagekeken worden en de motor schoongemaakt en gerepareerd wat stuk of versleten is en dan nog de aandacht aan de details besteden zoals de bumpers opnieuw verchromen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom Charlotte en vriend :duim:

suc6 met de restauratie... lijkt me leuk om te volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren bijna gedacht dat het over was, op dit moment de ene reparatie na de andere aan de motor, denk als het zo door gaat dat er binnenkort met alles bij elkaar een bijna nieuwe motor en koppeling inzit. Nu al de koppelingsplaten en vork , accu, bougies, druklagers, benzinepompje en een aantal snoeren moeten vervangen om hem rijdend te houden en cilinderkleppen opnieuw af moeten laten stellen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel in de lijn der verwachting met zo'n oudje. We hebben een Escort MK4 uit 1988 die ons de afgelopen jaren al aardig van de straat heeft gehouden met zelfrepareren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Charlotte Is dat dan misschien een idee om deze Fiesta te verkopen en een 'werkende' en reparatieloze Fiesta er voor weer te kopen? Als je alle eventuele reparatiekosten bij elkaar optelt, kun je berekenen of dit een betere optie is in plaats van het repareren van de huidige Fiesta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, FordDriver said:

@Charlotte Is dat dan misschien een idee om deze Fiesta te verkopen en een 'werkende' en reparatieloze Fiesta er voor weer te kopen? Als je alle eventuele reparatiekosten bij elkaar optelt, kun je berekenen of dit een betere optie is in plaats van het repareren van de huidige Fiesta. 

Helaas niet, wij zijn erg gehecht aan deze auto om meerdere redenen en onze droom is om haar te restaureren naar oude glorie en alles zo origineel mogelijk te houden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Razer said:

Van waar zijn jullie? Mag ook via pb

Noorden van Gelderland 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, allesklusser said:

Is wel in de lijn der verwachting met zo'n oudje. We hebben een Escort MK4 uit 1988 die ons de afgelopen jaren al aardig van de straat heeft gehouden met zelfrepareren.

Iemand heeft een aantal jaar geleden dat geprobeerd voor ze in ons bezit is gekomen. Helaas bleken dat maar tijdelijke oplossingen te zijn zoals opschuren van contactpuntjes enzo. Deze zijn nu onlangs ook vervangen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noorden van Gelderland daar woon ik ook. Weet in Zwolle wel 2 mensen die er alles vanaf weten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Gerjan said:

Noorden van Gelderland daar woon ik ook. Weet in Zwolle wel 2 mensen die er alles vanaf weten. 

Ja wij hebben iemand hier dichtbij gevonden die er wel wat van af weet, maar wij willen graag ook zelf leren hoe je dingen moet doen om het niet steeds uit handen te moeten geven. Maar nog niet een enthousiasteling gevonden die ons hier in wilt begeleiden zonder dat wij een fortuin neer moeten leggen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mk1 heeft geen moeilijke techniek.  Heb misschien nog wel ergens een handleiding liggen voor de mk1 met afstel gegevens enz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Gerjan said:

De mk1 heeft geen moeilijke techniek.  Heb misschien nog wel ergens een handleiding liggen voor de mk1 met afstel gegevens enz. 

Dat zou erg gewaardeerd worden we leren nu steeds meer want als er wat stuk gaat vragen we wel wat het onderdeel doet en wat er stuk was en waardoor, laatst zelf ook de v snaar vervangen. Maar we hebben hem ook laatst naar een garage gebracht die van alles en nog wat verkeerd had ingesteld. Daardoor werd je bijna een milkshake in de auto die met schokken zich vooruit bewoog en niet draaiende bleef bij stilstand, doordat hij veel te laag in de toeren bleef draaien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×