Jump to content
Fiestaclub.nl
RB2708

tuning Fiesta 1.0 ECOBOOST 125PK ST-LINE

Recommended Posts

Ik heb inmiddels de nodige kilometers op de teller staan en wil mijn auto laten chiptune, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb met een aantal chiptuningsbedrijven contact gehad, maar ben daar niet helemaal zeker van.

Een aantal bedrijven willen zelfs de chiptuning uitvoeren zonder dat de auto een vermogenstest heeft ondergaan.

Dat lijkt mij niet echt verstandig en ga daar ook niet naar toe.

Maar waar kan ik wel terecht, zonder dat alles in de soep loopt of wordt opgeblazen.

Iemand suggesties???

Ik weet niet waar je woont, maar kan Rico engineering aanbevelen, kun je de resultaten op een rollenbank zien. Tot nu toe geen problemen gehad en dat na 8000km. 

Ik ben bij ziptuning geweest met 2 auto's. Beide geen problemen mee gehad.

3 hours ago, FiKa said:

Ik weet niet waar je woont, maar kan Rico engineering aanbevelen, kun je de resultaten op een rollenbank zien. Tot nu toe geen problemen gehad en dat na 8000km. 

Ik moet zelf uit Amsterdam komen en heb inmiddels contact gehad met 3 tuningsbedrijven

Unlimited Tuning, atm Tuning en br performance

Deze drie hebben op dit momenten mijn voorkeur, maar ik ga ook nog ff kijken op de site van Rico engineering.

Bedankte voor de info

2 hours ago, BartM said:

Ik ben bij ziptuning geweest met 2 auto's. Beide geen problemen mee gehad.

Bij welke ziptuning ben je geweest, je heb er volgens mij meerdere in Nederland.

Ik heb over ziptuning best wel wat negatieve reviews gelezen.

Ik heb inmiddels contact gehad met 3 tuningsbedrijven, Unlimited Tuning,  atm Tuning en  br performance.

Deze drie hebben op dit momenten mijn voorkeur.

Bedankt voor de info

8 hours ago, RB2708 said:

Bij welke ziptuning ben je geweest, je heb er volgens mij meerdere in Nederland.

Ik heb over ziptuning best wel wat negatieve reviews gelezen.

Ik heb inmiddels contact gehad met 3 tuningsbedrijven, Unlimited Tuning,  atm Tuning en  br performance.

Deze drie hebben op dit momenten mijn voorkeur.

Bedankt voor de info

Gezien je locatie zou ik naar Mebu-autosport gaan. Op Ford gebied wel een van de betere. 

Ik zit in het zelde schuitje... heb jij al een beslissing kunnen nemen?

1 hour ago, Patrick Vsser said:

Ik volg dit even, zit zelf ook te twijfelen om mijn fiesta te chiptunen

1 hour ago, Patrick Vsser said:

het gaat bij mij om een red edition. zit te twijfelen of he nut heeft om die te tunnen

Heb zelf voor volgende week woensdag een afspraak staan om mijn black edition te laten tunen. Kan je daarna het resultaat vertellen.

heb mijn 1.0 EcoBoost uit 2014 bij Unlimited Tuning laten tunen, van 100pk naar 146pk, auto rijdt heeeeeeeerlijk en trekkracht in overvloed, blok rijdt soepeler nadat fabrieksinstellingen verwijderd zijn, als ik ooit weer een Fiesta koopt.........gelijk naar Unlimited Tuning

Unlimited Tuning kan ik aanraden ,is die van mij ook gedaan staat nu op 145 pk met de powershift heerlijke auto.

De nieuwe die besteld is gaat ook aan de computer voordeel is dat de Ford Dealer hier een dependance heeft van Unlimited Tuning dus lekker dichtbij.

De powershift lukt nu nog niet op het nieuwe model ,men is ermee bezig mijn huidige was toen ook de eerste in Nederland die gedaan is moest er drie keer voor op en neer

naar Amersfoort, maar ze het is ze gelukt toen software is in Italië geschreven voor onze auto en via het grote internet in de auto gezet.

Maar petje af voor deze mannen heeft ze heel wat uurtjes gekost .

On 2-8-2017 at 15:26, Mario67 said:

Heb zelf voor volgende week woensdag een afspraak staan om mijn black edition te laten tunen. Kan je daarna het resultaat vertellen.

Gisteren de auto laten tunen. Qua PK's amper wat erbij gekregen maar het koppel is aanzienlijk verbeterd, wat zich met name uit in de hogere toeren bij de 2e en 3e versnelling waar je echt het gevoel hebt een fikse boost te krijgen :D

47 minutes ago, Patrick Vsser said:

Klinkt goed. 

Uit welke buurt kom je toevallig? 

(dat ik een keer mee kan rijden om het te ervaren) 

Bij Deventer in de buurt.

ik hou het even in me achterhoofd, is toch niet echt in de buurt.
(ook al heb ik afgelopen weekend 1800km gereden om een drift wedstrijd te fotograferen in Zwitserland )

On 10-8-2017 at 11:46, Mario67 said:

Gisteren de auto laten tunen. Qua PK's amper wat erbij gekregen maar het koppel is aanzienlijk verbeterd, wat zich met name uit in de hogere toeren bij de 2e en 3e versnelling waar je echt het gevoel hebt een fikse boost te krijgen :D

Heb je ook resultaten van de tuning van je black edition? En ben je niet bang dat het teveel belasting is voor de motor? 

1 hour ago, bertp said:

Heb je ook resultaten van de tuning van je black edition? En ben je niet bang dat het teveel belasting is voor de motor? 

Ik ben niet op de rollenbank geweest. Waren toch weer extra kosten en volgens mij passen ze een redelijk standaard tuning toe. Voor de rest rij ik met beleid; geef geen vol gas als de motor nog niet warm is.

En ach; we hebben het maar over een stage 1 tuning dus volgens mij krijgt het motortje er amper meer mee te verduren wat ik er zo van begrijp :-)