dfreytas

Motorolie & Accu lampje branden

10 posts in this topic

Als ik de sleutel in het contact stop branden deze lampjes, o.a. de lampjes van de Motorolie & Accu lampje.
Als ik start gaan ze uit, is dit normaal of is er iets aan vervanging/onderhoud toe?

214b477.jpg

Dit is normaal.

Is de controle werking van de lampjes. Als ze na het starten niet uitgaan Is er wat aan de hand.

im with jelle :-)

Doen ze allemaal

Olie lampje is ook logisch? Olielampje brand omdat er geen oliedruk is wegens het niet lopen van de motor. 

Misschien een keer het instructieboekje lezen?

Top, Bedankt allemaal!

Olielampje heb ik ook, dat hoort zo bij de Fiesta. Bougielampje komt bij mij alleen niet tevoorschijn, nog nooit gezien eigenlijk... Best vreemd dat hij bij jou brandt. :shock:

2 minutes ago, FordDriver said:

Olielampje heb ik ook, dat hoort zo bij de Fiesta. Bougielampje komt bij mij alleen niet tevoorschijn, nog nooit gezien eigenlijk... Best vreemd dat hij bij jou brandt. :shock:

Ja het bougielampje brand als ik hem start en valt na een flink stuk te hebben gereden weer uit. 
Maar telkens zodra ik hem start brand het bougielampje weer.
Dacht dat het misschien iets te maken had met de andere meldingen dus vandaag dat ik het nog een keer voor de zekerheid navraag!
Vind het zelf ook erg vreemd en vraag me af hoe en wat..

@dfreytas Hmm, zo te horen klopt er iets niet hoor. Het bougielampje heb ik eigenlijk nog nooit gezien, ook niet in de winter toen het koud was. Als ik jou was zal ik langs de Ford dealer gaan en dit even navragen. Misschien nieuwe bougies erin? 

1 hour ago, FordDriver said:

Is geen bougie lampje, maar het lampje voor de gloeistiften (alleen diesel ) hoort eigenlijk meteen uit te gaan.

Controle indien hij aanblijft is wel aan te raden