NeverDespair

Dashcam ervaringen

13 posts in this topic

Ik zou een dashcam willen aanschaffen voor een redelijke prijs en ben benieuwd naar jullie ervaringen:

* niet TE prijzig, max. ong. € 100,-

* lange aansluitkabel, min. 3 meter i.v.m. "wegwerken" via de A-stijl

* voeding via USB stekker i.v.m. vrijhouden aanstekerplug

* goede opname bij nacht en eventueel opname met snelheid in beeld

Wie heeft goede ervaringen en geeft de "gouden tip" ?

Ik heb zelf een Mio 698 Dual.... Met een 2e camera achter de achterruit.... Die bevalt me echt super goed maar is wel een stukje duurder.

Kost 200euro ongeveer 

Waar je tevens ten alle tijden aan moet denken is dat er nooit een SD Kaart bij zit en je eigenlijk het beste minimaal een 64gb kunt pakken.

Go pro heeft verschillende uitvoeringen, en prijsklasses.

Eigenlijk kun je hier geen miskoop mee doen. En wat rob zegt, vergeet niet een sd kaart te kopen

Je kunt hier even kijken: https://dashcamtalk.com/

Ik heb zelf de mini 0805, in plaats van voeding via USB kun je er ook voor kiezen een zekering af te tappen van de achterruitenwisser bijv.

Ik gebruik zelf de MiVue 518. Kwaliteit is degelijk, maar kan geen kentekens aflezen van tegemoetkomende auto's. Prijs was destijds 130 euro, ik had er los nog een SD-kaartje bijgekocht van 32GB (max). 40 minuten aan beeldmateriaal is bijna 5GB. Zonet een korte video geüpload van mijn dashcam.

Beeld wel even handmatig op 1080p zetten. 

(Geluid heb ik met de computer weggehaald.)

Volgens mij is de 518 niet meer leverbaar.

Heb nog geen webshop gevonden die er 1 te koop heeft

@Razer Jep, dat klopt. De nieuwere versie is de 538, maar die heeft nagenoeg dezelfde specificaties. :) 

Ik heb ook de Mio MiVue 698 DUAL. Heerlijk ding. en voor en achter beeld.

@BartM Nice! Ik zit erover na te denken om een dashcam te kopen die iets scherper beeld heeft dan mijn huidige. Heeft de MiVue 698 een scherper beeld dan mijn geplaatste video bovenaan? 

29 minutes ago, FordDriver said:

@BartM Nice! Ik zit erover na te denken om een dashcam te kopen die iets scherper beeld heeft dan mijn huidige. Heeft de MiVue 698 een scherper beeld dan mijn geplaatste video bovenaan? 

Ja die is wel iets scherper Rob

Kijk eens op 123carcam.nl.

Ik heb een maand geleden de Dashcam BL1200 + GPS gekocht. Inclusief. SD-card en een soort UV/Polaroid filter voor € 217,-.

Ik heb gelet op alle reviews en ik moet zeggen, de dashcam bevalt mij prima. Wel iets boven het budget dat je opgeeft.

Succes met je keuze!

On ‎10‎-‎7‎-‎2017 at 17:49, Scotaurion said:

Kijk eens op 123carcam.nl.

Ik heb een maand geleden de Dashcam BL1200 + GPS gekocht. Inclusief. SD-card en een soort UV/Polaroid filter voor € 217,-.

Ik heb gelet op alle reviews en ik moet zeggen, de dashcam bevalt mij prima. Wel iets boven het budget dat je opgeeft.

Succes met je keuze!

Ik heb je advies overgenomen. Wel iets boven m'n budget, maar - met name door de uitstekende reviews - toch afgelopen zaterdag de BL 1200 / GPS besteld bij 123carcam.nl.

https://www.123carcam.nl/dashcam-bl1200-gps

Allen reuze bedankt voor het meedenken.

On Monday, July 17, 2017 at 10:00, NeverDespair said:

Ik heb je advies overgenomen. Wel iets boven m'n budget, maar - met name door de uitstekende reviews - toch afgelopen zaterdag de BL 1200 / GPS besteld bij 123carcam.nl.

https://www.123carcam.nl/dashcam-bl1200-gps

Allen reuze bedankt voor het meedenken.

Mooi. Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik.