Jump to content
Fiestaclub.nl
Nickman

Nieuwe velgen zonder TPMS

Recommended Posts

Voor mijn fiesta uit 2015 wil ik andere velgen kopen (originele 16 inch velgen van ford incl zomerbanden of 17 inch). Via marktplaats heb ik velgen gevonden, echter zijn deze niet uitgerust met tpms sensoren.

Als ik tpms sensoren los aanschaf via ebay.de kunnen deze sensoren in iedere originele velg geplaatst worden en wat zou de verwachting zijn van de kosten?

On 19-4-2017 at 12:38, Nickman said:

Voor mijn fiesta uit 2015 wil ik andere velgen kopen (originele 16 inch velgen van ford incl zomerbanden of 17 inch). Via marktplaats heb ik velgen gevonden, echter zijn deze niet uitgerust met tpms sensoren.

Als ik tpms sensoren los aanschaf via ebay.de kunnen deze sensoren in iedere originele velg geplaatst worden en wat zou de verwachting zijn van de kosten?

🤔 Had je auto nog geen tpms sensoren van dat jaar? 2015, zou toch moeten? Of orginele Ford tpms sensors (🤔 +-€225,- incl. montage ????, of zoeken naar Ford 2015 compatible tpms sensoren op ebay etc. (€120,- de 4)! 😊

Edited by bickel

1 hour ago, bickel said:

🤔 Had je auto nog geen tpms sensoren van dat jaar? 2015, zou toch moeten? Of orginele Ford tpms sensors (🤔 +-€225,- incl. montage ????, of zoeken naar Ford 2015 compatible tpms sensoren op ebay etc. (€120,- de 4)! 😊

Die zullen er vast wel inzitten, maar dan heb je ze nog niet in je nieuwe wielen ;) Weet niet wat de bedoeling is met de oude wielen, maar ik kan me zo voorstellen dat je de TMPS er in laat zitten. Voor eigen gebruik (wintersetje?) dan wel voor de verkoop (hoe completer, hoe beter). Monteren van die sensoren is volgens mij niet heel ingewikkeld, als ik het goed heb is dat eigenlijk vergelijkbaar met het monteren van ventielen.

Die sensoren zitten inderdaad in de ventielen, dus moet de band op die plek naar binnen geplooid worden om erbij te kunnen. Ventielen zitten aan de binnenzijde van de velg vastgedraaid. Als je zelf niet aan auto's sleutelt, is dat niet iets wat je makkelijk zelf doet.

On 26-6-2019 at 13:02, Franciscus said:

Die sensoren zitten inderdaad in de ventielen, dus moet de band op die plek naar binnen geplooid worden om erbij te kunnen. Ventielen zitten aan de binnenzijde van de velg vastgedraaid. Als je zelf niet aan auto's sleutelt, is dat niet iets wat je makkelijk zelf doet.

Bob. 🤔 aan de buitenkant van de binnenzijde velg vastgedraaid met een alu moer(tje), het druk meet/zend gedeelte zit natuurlijk binnen de velg/band, met {meestal} steeksleutel(tje) zit bij de set 😲! Was ook bij mijn univ. winter wielen CN Careud tpms set. Projectje van €50,00, met eigen uitleesmonitor(tje) gemonteerd in het dashbord. De verzekering had geen bezwaar voor zo iets, als de banden maar aan de RDW keuringseisen voldoen, was het voor hun geen enkel probleem 😀. Die Ford melding op het scherm, effe elke keer op de OK knop drukken, en heb/had er geen last meer van tijdens de/elke  rit 😉. Stoort me totaal niet 🤗.