Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Cees

Koelwatertemperatuur MK7

Recommended Posts

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om dit te vragen, dus moderators voel je vrij dit topic te verplaatsen!

Maar! Ik kwam op MP een MK7 tegen met onderstaande foto. Ik spot daar een koelwater temperatuurmeter zoals in de MK7.5!

20170404_213621_zpszwpmjra0.png

Ik vraag me af of iemand hier weet of dit met een update of iets dergelijks ook in mijn MK7 te realiseren is.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Mijn meisje heeft een MK7 1.6 sport uit 2010 en die heeft het ook zoals op de foto.

welk versie (Trent, Style Sport) en bouwjaar is die van jou?

Ik heb een MK7 1.6 TDCi Titanium uit 2012. Ik heb zo'n vermoeden dat dit alleen in de Sport zit, maar goed dan zou dit eenvoudig aan te zetten moeten zijn in de software..

Denk eerder een andere teller plaatsen en een temperatuursensor. Dan hopen dat het werkt.

Een temperatuur sensor zal er wel inzitten zodat de computer weet wanneer de koelvloeistof te heet word. 

Je zou evt met ForScan kunnen kijken of deze optie aan te zetten is in je BCM. 

Heb hier een titanium maar ook met koelwatertemp in de teller, raar dat jij het niet hebt. Misschien  keer andere teller unit er in gezet?

Ja dit vraag ik mij ook af... Ik heb een Mk7 Metal uit 2012 en zie dit ook niet in mijn boordcomputer

Een temperatuursensor zit er sowieso in, ik kan wel met ODB realtime mijn koelwater temperatuur uitlezen.
Het zal dus neerkomen op 2 mogelijkheden: - een optie die aangezet moet worden, of - een nieuwe teller unit.

Toch wel apart dat er verschillende tellerunits in omloop zijn. Mijn MK7 is een van de laatsten van zijn serie voordat de MK7.5 werd geïntroduceerd, dus dan zou het logisch zijn dat daar de laatste tellerunit voor een MK7 in zit. Maar goed met Ford weet je nooit natuurlijk ^^

Ja bij Ford weet je het nooit.

Heb ook een Titanium, laatste model MK7 ( januari 2012)
.. en zie ook geen temperatuur.

Zou toch makkelijk zijn om te hebben ..... ( met warmrijden :wink: )
Groeten S.

Ik weet trouwens wel dat er een 'verborgen' menu is, een soort test functie waar ook de temperatuur af te lezen is... op youtube is dit makkelijk te vinden (het was iets van de knop op je teller inhouden voor een paar seconden op contact en dan starten dacht ik)

Mijn vader heeft ook een tijdje een mk7 gehad (2010 als ik me goed herinner), deze had ook geen temperatuurmetertje in de tellerunit. 

Ik heb de vraag ondertussen ook bij de dealer gedropt, ik ben benieuwd wat ze zeggen! Ik zal jullie op de hoogte houden.

Toch wel apart om te lezen dat er best wat mensen zijn die wel zo'n meter in de tellerunit hebben zitten!

Ondertussen antwoord van de dealer gekregen. Het was een heel kort antwoord, namelijk dat zij er niets mee kunnen. Er zijn blijkbaar verschillen in dashboard en in de aansturing hiervan. Wie moet ik dan hebben die hier iets over te weten kan komen?

Kort en bondig display van het instrumentenpaneel is anders 

Als je een nieuwer type paneel monteert en programeerd dan is het zichtbaar 

meer optie,s zijn er niet 

Koelwater vind ik eigenlijk niet zo boeiend, in mijn metal s an eind 2011 ook geen watertemp. 

Vorige week in een 1.25 60 pk mk7 trend gereden (kaalste uitvoering) en die had wel een watertemperatuur meter zoals op de eerste foto. 

Ik zou wel graag een olie temp meter willen, maar waar kan je de sensor dan plaatsen... 

Heeft de st wel temp meters? Wel vreemd van Ford hoor, ik had een 106 s16 uit '98 en daar zat een koel en olietemp in het cluster en zelfs een oliepeil niveaumeter... Super handig vond ik dat, nu wel een gemis

On 2-11-2017 at 13:05, henk68 said:

Een mk 7 zonder  temperatuur meter.....,nooit van gehoord.

Wel hoor had een 2010 titanium zonder. 

IMG_2214_zpsme9yrs7c.jpg

On 4-4-2017 at 21:57, BartM said:

Mijn meisje heeft een MK7 1.6 sport uit 2010 en die heeft het ook zoals op de foto.

welk versie (Trent, Style Sport) en bouwjaar is die van jou?

Jawel hoor, Trent 1.4  96ps 06- 2011! :) 

On 11/2/2017 at 13:05, henk68 said:

Een mk 7 zonder  temperatuur meter.....,nooit van gehoord.

mk7 met temperatuurmeter...nooit van gehoord 

(geen grap, het staat al in de eerste testen van dit model)

Mijn Metal heeft helaas ook geen watertemp meter in het display.. Wel balen dat je dan echt de tellerunit moet gaan vervangen.

Staat nu een witte MK7 Metal edtion op marktplaats uit 29/01/2013 en deze heeft wel een temperatur meter koelvloeistof.

Is de eerste Metal die ik tegen kom die de meter in het cluster heeft...

5 hours ago, Nor said:

Staat nu een witte MK7 Metal edtion op marktplaats uit 29/01/2013 en deze heeft wel een temperatur meter koelvloeistof.

Is de eerste Metal die ik tegen kom die de meter in het cluster heeft...

Raar een metal van 2013 ? deze zijn gebouwd in 2011 en begin 2012 en deze hadden affabriek geen temp meter wat een mogelijkheid is dat er een nieuw instrumenten paneel is gemonteerd Het klopt wel de auto is gebouwd in sept 2012 en na aug 2012 werden er dit type panelen gemonteerd echter in een metal is dit een unicum 

Sign in to follow this