Jump to content
Fiestaclub.nl
B3rnard

Fiesta ST MK6.5 04-TB-LS

Recommended Posts

Hi allemaal,

Sinds een paar weken de trotse eigenaar van de 04-TB-LS Fiesta MK6.5 {st} (2006), welke ik al eens eerder zag langskomen in een topic. Ik kom van een Saab 9-3 Cabrio (1998), maar heb daarnaast de Fiesta 80-GN-RR (2001), en daarvoor de Fiesta PF-GL-08 (1996 R.I.P.). Dit is dus de 3e Fiesta, met Saab tussendoor. Wel degelijk gecharmeerd dus van de Fiesta - ik moet bekennen dat ik ook altijd geluk had met mijn auto's, het was altijd starten/lopen, ongeacht de omstandigheden.

Als iemand wat nadere info heeft over mijn zwarte 04-TB-LS, graag. Is altijd leuk om ins en outs te weten te komen. Vorige eigenaar was niet actief op dit forum begreep ik, heeft wel altijd goed voor de auto gezorgd. Laatste facturen zijn van de airco service, plus nieuwe versnellingsbak, waterpomp, multiriem, wiellager en veerpoten voor. Dit maakte voor mij de auto interessant.

Rijstijl - zeer gedoceerd, soms als oud wijf, SORRY. Wel regelmatig in Duitsland te vinden, en daar is het fijn om vermogen te hebben. Maar doorgaans... als je een ST ziet met 110 à 120 km/h, dat ben ik 8) Laat de paardjes wel eens uit hoor, maar da's maar kort. Ik hou van de auto 'understated', hoeft zeker niet op te vallen.

Mis wel echt de 6e versnelling. Had me goed ingelezen vóór aanschaf, maar ze loopt toch hoog in de toeren. Is niet anders! Ik heb denk ik een mooie, degelijke auto gekocht, zonder rare dingen. Eerste ritten Duitsland (daar zit mijn werkgever) zitten er op, probleemloos. Nu eerst tijd voor TLC :inlove:

Wensen:

* Nieuwe banden - gedaan (Vredestein Quatrac 5, 205/45/17). Natuurlijk spannend om 45 te gebruiken, maar andere maat niet beschikbaar. Zeer blij met resultaat. Wielkast iets meer gevuld, plus snelheidsmeter nu exact. Persoonlijk vind ik dat zeer prettig. 

* Verkoop van de zwarte 17" Wolfrace Pro Sprints die ik erbij kreeg - net Iron-X, nu alle 4 in bad gehad, stoeprandschade bijlakken, en in de Angelwax. Gemonteerd met goede Pirelli Sottozero 205/40/17, en tevens mooie set Pirelli  Zero Nero 205/40/17. .... Eerst maar mijn 25 posts voordat ik die hier aanbiedt :wink:

2017-02-24 09.39.43.jpg

PROPER moeten ze! :bokaal:

* Oplossing voor mijn wheel caps op de ST velgen - zijn lelijk, en wil eigenlijk niet zomaar nieuwe bestellen. Via vriend Ali heel toffe zwarte 'ST' center caps 60 mm. gevonden. Plan is om de 4 wielbouten gewoon af te doppen, een ST center cap te plaatsen, en het zo te laten. Even kijken.

* Nieuwe koplampen, huidige niet mooi meer maar gemist bij aankoop inspectie. Angel Eyes?, maar erg prijzig vergeleken met mooie zwarte OEM - nog te besluiten

* Nieuwe antenne - nog te doen

* Nieuwe speakers - 4 x Hertz 570.3 in bestelling

* Nieuwe radio - wordt de JY-UL138N2. Lijkt mooi ding, 8" touch screen, afneembaar (voor mij een must), Android Lollipop. Gebruik al jaren Sygic navigatie, kan er makkelijk op, plus bluetooth, en mogelijkheid tot achteruit rij camera - prijzig dus sparen. Eerst voor speakers gekozen.

* Achteruit rij camera, gemonteerd in kentekenplaathouder, display via de Joying headunit. Moet kunnen, even uitvogelen - nog te doen

* Nieuwe achterruit wisser, model Astra H - in bestelling via vriend Ali

* Kon het niet laten - de 'courtesy light' of 'puddle light', de LED projectie vanuit onderkant van portier op straat, met in mijn geval een Ford logo.....:oops: - in bestelling bij Ali

* Witte LED kentekenplaatverlichting - in bestelling

* Achteras verbreding 12,5 mm - ooit eens

* Grijze kunststof delen zwart spuiten - ooit eens

* Ik heb de zwart leren / rode stof ST stoelen. Het rood moet ook zwart. Ga ik proberen mbv zwarte textiel verf spuitbus - vóór zomer 2017

* Cold Air Intake. Ik vind vermogen meer dan genoeg, maar een motor die niet kan ademen, is zielig. Meer dingetje tussen de oren - ooit eens

Verder met eerste mooie weer een uitgebreide motorruimte wasbeurt... Is nooit gedaan, erg stoffig. Meguiar's Engine Clean al in huis. Wordt mijn eerste keer, best beetje spannend. Maar volgens mij levert dit heel veel op met relatief weinig werk.

Ik zal zeker dingen tegenkomen, dus ik meld me. Groet! B.

Welkom!

Ik zie graag foto's van je aanwinst!

Al veel gedaan en nog veel van plan. Ga zo door! 

Haha Ali heeft mij ook al geholpen.

Welkom, en als je me een foto pb wilt sturen van de velgen die je te koop hebt.. 17" wintersetje zou mooi zijn

Dank allemaal. Was best actief op het Saab forum (i.e.g. in het begin, later ken je je auto en wordt het wat minder), maar voelt ong. hetzelfde. Tof.

Wat ik wel lastig vindt is dat de verschillende modellen niet zijn onderverdeeld. Voor snel zoeken van leuke onderdelen zal ik bv de hele lijst moeten afstruinen, klopt dat?

Leuk dat is mijn oude ST. Heb ik nieuw gekocht in 2006 en ingeruild in 2011 dus ik ben niet de vorige eigenaar, wel de eerste en ik was hier ook wel redelijk actief. Veel plezier ermee. Ik heb dat ding altijd als een kind behandeld zo zuinig was ik erop?

On ‎7‎-‎3‎-‎2017 at 22:28, Emil said:

Leuk dat is mijn oude ST. Heb ik nieuw gekocht in 2006 en ingeruild in 2011 dus ik ben niet de vorige eigenaar, wel de eerste en ik was hier ook wel redelijk actief. Veel plezier ermee. Ik heb dat ding altijd als een kind behandeld zo zuinig was ik erop?

Hi @Emil, was ergens inderdaad al een berichtje tegengekomen met kenteken... Toen had ik m trouwens nog niet, dus hoopte niet op lijken in de kast. Lijkt erg mee te vallen! Overgenomen van Mark, die was er ook zuinig op. Bij mij toch nog net wat meer aandacht, zal er goed op passen.

Zal binnenkort een 'projectje' aanmaken, waar ik ook mijn vragen in kwijt kan. Net de Armster binnen, en op bestelling wat lampen boel, achteruit rij camera, speakers, etc. Verder aan het schrijven met vriend Ali over wat LED ringen, soort van Angel Eye maar dan op bestaande koplamp. Kan ook heel mooi zijn, en in RGB.

Nu verder speuren naar nette antenne. Denk dat ik bij de standaard 16V blijf. Zou graag sharkfin doen, maar kan geen geschikte versterker vinden.

Ik meld me. Met foto's.

<br />03.jpg

2 dagen na aflevering. Als je het leuk vindt dan heb ik er nog meer. Stuur mij maar een PB met je mailadres dan stuur ik ze toe. 

Sorry voor late reply, ik krijg geen meldingen van berichtjes in eigen topic. Moet dat doen via Activity Stream oid....

@Emil pb gestuurd, leuk!