Jump to content
Fiestaclub.nl
FordDriver

MK7.5 Iemand die achteruitrijcamera kan inbouwen

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar iemand die een achteruitrijcamera in mijn Ford Fiesta 2013 MK7.5 Sport kan inbouwen. Zelf heb ik al aan diverse gebruikers gevraagd op het forum, maar wonen helaas te ver weg voor mij. Is er iemand in de buurt van Groningen/Drenthe die dit voor mij professioneel kan inbouwen? Iemand die hiermee ervaring heeft en die het eventueel kan activeren in het systeem van de auto.

Over de prijs moeten we dan nog overleggen, graag zelf een voorstel doen.

(Bedankt @BartM voor het doorgeven van de linkjes.) Ik neem zelf de volgende spullen mee. Deze moet ik nog bestellen.

http://www.ebay.co.uk/itm/172299903638?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://car-solutions.com/en/camera-connection-cable-for-ford-cars-with-sync-1-monitors.php

Alvast bedankt en ik hoor graag van iemand. Het is uiteraard de bedoeling dat het professioneel gebeurt.

Groeten, Rob :duim:

Wil je het echt professioneel, dan zou ik zeker voor een OEM installatie gaan. Dan werken de sturende lijnen en de geïntegreerde PDC ook.
Uiteraard zit hier wel een hoger kosten plaatje aan.

Voor het geval dat: Heb je gecontroleerd of je een aansluiting hebt achterop je FCDIM (schermpje) voor een camera? Niet elk kleuren schermpje heeft deze aansluiting.

@Harry Had voor een paar maanden terug de dealer al gemaild. Ze zeiden dat het niet mogelijk was op het ingebouwde schermpje van de Fiesta, alleen met een los schermpje. :( Heb inmiddels al diverse bedrijven benaderd hier uit de buurt, kijken wat mij het beste lijkt. :) 

1 hour ago, FordDriver said:

@Harry Had voor een paar maanden terug de dealer al gemaild. Ze zeiden dat het niet mogelijk was op het ingebouwde schermpje van de Fiesta, alleen met een los schermpje. :( Heb inmiddels al diverse bedrijven benaderd hier uit de buurt, kijken wat mij het beste lijkt. :) 

Wat de dealer betreft is dat een logisch antwoord. Het is namelijk Ford policy om achteraf niks te laten installeren uit hun eigen optielijst. Hier zou ik geen waarden aan hechten omdat het wel degelijk mogelijk is. Uiteraard is dit wel afhankelijk van wat er al voorbereid is in de auto. Ik heb bij de Focus MK3,5 van mij pa ook de originele camera ingebouwd en dat werkt uitstekend. Helaas heb ik het de OEM installatie nog nooit bij de Fiesta zien gebeuren. Ik kan je dus ook niet vertellen wat er voor nodig is en wat er eventueel is voorbereid. 

Maar mijn tip, als het kan, zeker voor OEM gaan.

Succes verder met de zoektocht.

@Harry ; het OEM installeren in de Fiesta is gewoon mogelijk, neem maar eens een kijkje in het project topic van BartM "Project Hot Mustard". 

4 hours ago, Thieske said:

@Harry ; het OEM installeren in de Fiesta is gewoon mogelijk, neem maar eens een kijkje in het project topic van BartM "Project Hot Mustard". 

Bart heeft niet gekozen voor de OEM installatie. Hij heeft voor een aftermarket camera met aparte bekabeling gekozen.

@Thieske klopt wat @Harry zegt. Ik heb een aftermarket setje. Deze werkt hetzelfde als OEM. Het pdc systeem werkt super in combinatie met de camera. Het enige wat het niet doet zijn de lijnen die in beeld mee kunnen draaien bij inparkeren. 

Ik had uitgezocht welke OEM onderdelen ik nodig had en schrok nogal van de prijs. Ford vraagt €280 ex voor het systeem en dan moest ik nog de kabels los erbij kopen. Laat staan dat je het nog eens door hun laat inbouwen a €59 ex btw per uur.?

Mijn setje nu kosten mij nog geen €75. 

17 hours ago, BartM said:

@Thieske klopt wat @Harry zegt. Ik heb een aftermarket setje. Deze werkt hetzelfde als OEM. Het pdc systeem werkt super in combinatie met de camera. Het enige wat het niet doet zijn de lijnen die in beeld mee kunnen draaien bij inparkeren. 

Ik had uitgezocht welke OEM onderdelen ik nodig had en schrok nogal van de prijs. Ford vraagt €280 ex voor het systeem en dan moest ik nog de kabels los erbij kopen. Laat staan dat je het nog eens door hun laat inbouwen a €59 ex btw per uur.?

Mijn setje nu kosten mij nog geen €75. 

Laat hij wel de PDC 'blokjes' zien in het achteruitrij scherm? Dat kon ik niet helemaal opmaken uit jouw foto's.