Jump to content
Fiestaclub.nl
BartM

Project Hot Musterd

Recommended Posts

15 minutes ago, Roooney96 said:

Ziet er super uit! Ook een mooie garage heb je volgens mij :grin: Nog een vraagje: Is het veel werk om die langere studs te monteren? En weet je toevallig bij hoeveel mm dat nodig wordt, of is dat bij elke spacer nodig?

Dank je! De garage is idd een fijne aanwinst.

Studs moeten verlengd worden bij spacers boven 5mm. De studs monteren valt best mee kwa tijd. Goed gereedschap en technisch inzicht is wel een vereiste. Achter is een kwestie van de trommels of schijven en klauwen demonteren en dan het  lagerhuis demonteren. In de naafflens zitten de 4 studs gemonteerd die je eruit kan persen of slaan. Let daarbij wel op dat je de flens ondersteund op een bankschroef of aanbeeld anders kun je het lager beschadigen als je hem op het lagerhuis laat steunen.

Voor is wel iets moeilijker maar ook te doen. Hiervoor moet je het fuseelichaam demonteren waarin de naaf en het lager zijn geperst. Op een rijtje - demonteer het wiel - demonteer de remklauw en de remschijf - maak het stuurstang los - maak het fusee los - maak de aandrijfas los - demonteer het fuseelichaam van de veerpoot of demonteer de veerpoot met fuseelichaam (het 2e heb ik gedaan ivm het vervangen van de veren). Daarna is het hetzelfde als achter. Originele studs demonteren en vervangen voor de langere studs.

2 minutes ago, satisfaction73 said:

Nog een vraag, bevalt je injen filter? ik had er een via ebay in bestelling, maar wad uitverkocht. kan nu weer opnieuw bestellen maar twijfel nu toch weer beetje om toch een itg te nemen. Komt goed uit de bus overal, maar ik vindt de injen mooier om te zien.

De Injen is het beste wat ik tot nu toe gedaan heb aan mijn Fez. Heeeeerlijk geluid! Door de alu buizen hoor je de turbo beter. En het ziet er idd beter uit (mijn mening) 

Mebu levert ze ook btw

1 hour ago, Roooney96 said:

Ziet er super uit! Ook een mooie garage heb je volgens mij :grin: Nog een vraagje: Is het veel werk om die langere studs te monteren? En weet je toevallig bij hoeveel mm dat nodig wordt, of is dat bij elke spacer nodig?

Of andere optie: eibach type 4 spacers. Direct bolt on met moeten en voorzien van studs waar je je oem wielen op bout.

heb deze vandaag rondom 15mm laten monteren: 

eibach nummer: S90-4-15-007

Gekocht voor €147,98 bij ATP-autoteile.de

11 minutes ago, Nor said:

Of andere optie: eibach type 4 spacers. Direct bolt on met moeten en voorzien van studs waar je je oem wielen op bout.

Ijzer of alu?

alu 15mm is wel dun om daar studs in te monteren. Er komen toch wel wat krachten op te staan. Maar het zal wel uitgebreid getest zijn voor ze zoiets op de markt brengen.

5 hours ago, BartM said:

Ijzer of alu?

alu 15mm is wel dun om daar studs in te monteren. Er komen toch wel wat krachten op te staan. Maar het zal wel uitgebreid getest zijn voor ze zoiets op de markt brengen.

Alumiunium... Eibach verkoopt alleen hi quality products. Rijden er ook al jaren honderden mee. Rijden vrienden van mij met soortgelijke spacers op 400 pk circuitmonsters, ik heb er het volste vertrouwen in.

Maar zeker goede opmerking, ik heb daar eerst ook over nagedacht, maar na wat research was ik gerust gesteld.

@BartM Dankjewel voor de goede uitleg! Klinkt nog redelijk lastig om thuis op een schuine oprit te doen, tenzij ik em bij mijn stage op de brug mag zetten.. 

22 hours ago, Nor said:

@Nor Ik dacht dat dit niet mogelijk was bij 15mm, zijn die moeren gewoon op ruim 100nm vastgedraaid? En heb je toevallig een foto van hoe de 'fitment' dan is?

Vandaag de ST as eronder gezet.. toch net iets meer werk als verwacht gezien de uitlaat er ook onderuit moest incl de hitteschilden om de handrem kabel los te maken. Maar voor de rest was het plug en play. Maandag even op de remmenbank. Net een stukje gereden en eigenlijk niks aan te merken dat er iets anders onder zit.

1k0.jpg

1k0.jpg

Toch respect voor wat je ff doet aan je fiesta :mygod:

Lekker bezig, ben benieuwd of er een verschil te meten is.

P.S. Mag ik je adviseren om de volgende keer assteunen onder je auto te zetten, dat ga je niet prettig vinden als een van de krikken er onderuit rolt...

Netjes hoor! Sta versteld van wat je allemaal voor elkaar krijgt zonder brug ook nog eens!

Knap allemaal Bart, je hebt niet alleen verstand van stroom:)

Maar ik zou hem wel opbokken en niet alleen op krikken laten als je er onder kruipt. Dit doe je allemaal in de garage thuis?

Dank je voor de complimenten!👍🏼😉

@Roooney96 daarom staan de krikken uit de rijrichting en liggen er wielkeggen onder de voorwielen. 😉

10 minutes ago, allesklusser said:

Knap allemaal Bart, je hebt niet alleen verstand van stroom:)

Maar ik zou hem wel opbokken en niet alleen op krikken laten als je er onder kruipt. Dit doe je allemaal in de garage thuis?

Dank je. En ja dit doe ik thuis in mijn garage.😉 Ik ben automonteur al doe ik het niet meer als dagelijks werk. 

Beide krikken zijn voorzien tegen doorzakken en moeten eerst een stukje omhoog om de blokkade op te heffen zodat ze kunnen zakken. Beter dan assteunen kan ik je zeggen.👍🏼

19 hours ago, Roooney96 said:

@Nor Ik dacht dat dit niet mogelijk was bij 15mm, zijn die moeren gewoon op ruim 100nm vastgedraaid? En heb je toevallig een foto van hoe de 'fitment' dan

15mm passen alleen met de oem wielen, aangezien die uitsparingen hebben. 100nm idd vast gezet.

https://myalbum.com/album/jCotbsOLEPX8

@Bart: sorry van de spam 😁

Project ST achteras is geslaagd. 🎊🎉💪🏼. Op de remmentestbank kwam hij op dezelfde waarde als de trommels. Maar het voordeel bij sportief rijden is zeker mooi meegenomen. En natuurlijk voor en achter gele remklauwen 😎

1k0.jpg

Deze week eens kijken aan welk project ik nog meer ga beginnen.

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Gaaf man, staat gelijk stuk dikker met de klauwen achter. 

Vind de trommels achter nog steeds jammer.

mooie mal voor je downpipe... Katloos?

Ik was trouwens van plan vanmiddag met de mountune billet shifter aan de gang te gaan, maar alleen als de zon blijft schijnen... Garages staan vol, op de oprit klussen dus.

Ik kan alleen nergens een handleiding of fimpje ed vinden om voor te bereiden: luchtfilter eruit, accubak? Zit kap over de versnellingsbak... Ach merk het gauw genoeg 🎉

On 14-2-2017 at 12:56, Nor said:

Gaaf man, staat gelijk stuk dikker met de klauwen achter. 

Vind de trommels achter nog steeds jammer.

mooie mal voor je downpipe... Katloos?

Ik was trouwens van plan vanmiddag met de mountune billet shifter aan de gang te gaan, maar alleen als de zon blijft schijnen... Garages staan vol, op de oprit klussen dus.

Ik kan alleen nergens een handleiding of fimpje ed vinden om voor te bereiden: luchtfilter eruit, accubak? Zit kap over de versnellingsbak... Ach merk het gauw genoeg 🎉

Dank je, het staat idd een stuk dikker. 

Het makkelijkste is van onder de wagen de zwarte kap die aan de voorkant van de bak zit te verwijderen. Dan kun je zo bij het schakelmechanisme. Succes.

Vandaag even de boel schoongemaakt en de zomersloffen gemonteerd om te kijken hoe ze staan. 😎👍🏼Ik zeg dat ze goed staan al zeg ik het zelf! 

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Staat goed met de yellow brakes en velgen 🚕🚕👍

Ook heb ik mijn following home light aangepast. Eerste foto is als je de auto open doet. Dan brand de drl.

Tweede foto is de following home verlichting. Dit zijn de angel-eyes die om mijn mistlichten zitten. Die heb ik aangesloten op de + van de bcm die na 1 minuut na het sluiten van de deuren uitgaat. (Dit kan evt ook met standaard mistlampen.)

1k0.jpg

1k0.jpg

2 minutes ago, Bnz said:

Staat goed met de yellow brakes en velgen 🚕🚕👍

😎 thnx

Poh dat ziet er heel dik uit met de klauwen achter en de stline velgen:D

@Nor Thanks voor de info! Daar ga ik maar eens naar kijken, mooie fiesta heb je trouwens:). En inderdaad sorry voor het off topic geneuzel van mij @BartM {bonkers}

Edited by Roooney96
Spelfout